#14

960 99 6
                                    

BILA sampai di mansion Bjorn-Fitzgerald, kami nampak si Joanne menunggu di pintu depan.

"Mr. Bjorn-Fitzgerald mau jumpa kamurang dua," bilang dia dengan serius.


Muram muka dia ni. Uh oh. Nampaknya si Papa Devil nda happy sama kami ni.

"Jadi... sioklah kau memberontak?" tanya si Mr. Bjorn-Fitzgerald tenang sambil senyum ramah.

Inilah yang bikin takut tentang dia ni. Dia selalu nampak macam berbudi bahasa dan kuat senyum konon. Tapi ada kejahatan terselindung di sebalik senyuman dia yang harmless tu. Bila-bila masa ja dia boleh kasi kena orang.

"Apa bah kau cakap ni, dad? Nda bolehkah kami mau siok-siok? Apa juga salah kami ni?" tanya si bebal.

"Daddy faham juga yang kamurang tu masih muda. Tapi masih ada peraturan yang kamu nda boleh langgar," bilang si Mr. Bjorn-Fitzgerald dengan nada mendatar.

"Apa peraturan? Sejak bila pula ada peraturan yang bilang saya nda boleh pigi rumah best friend saya? Saya sama si Jordan sudah berkawan sejak kami masih pakai diaper lagi mah!" bantah si bebal.

"Itu bukan daddy punya urusan. I was referring to the incident di school. It has been getting out of hand, kan?" tanya si Mr. Bjorn-Fitzgerald.

Saya telan air liur. Jadi dia merujuk sama itu peraturan kontrak laini?

"Nda payahlah mau susah hati pasal tu, dad. Itu cuma budak bangang yang kasi cetus problem dan kasi besar-besar. Sudah juga saya urus tu problem," jelas si bebal.

"Oh? Yakah? Kau konfiden itu boleh kasi beres ini isu?" tanya si Mr. Bjorn-Fitzgerald.

"Saya gerenti dia punya hasil memuaskan tu besok," bilang si bebal dengan yakin.

"Apa pendapat kau, Alexa? Diam ja kau ni," bilang si Mr. Bjorn-Fitzgerald sambil menoleh sama saya dengan renungan tajam dia tu.

Terus saya berpeluh sejuk. Si bebal melangkah pigi depan, separuh kasi lindung saya.

"Saya yang responsible atas ni insiden. Biar saya yang handle. Saya gerenti semua ni tidak akan happen lagi," bilang si bebal dengan nada yang serius betul ni.

Nda biasa saya tengok dia begitu serius.

Si Mr. Bjorn-Fitzgerald pandang si bebal dengan senyuman penuh minat.

"Okeylah kalau macam tu. Daddy trust you. Kita tengok ja hasil dia besok. Daddy harap kau nda kasi hampa daddy. Ada akibat tau kalau kamurang langgar peraturan," ugut si Mr. Bjorn-Fitzgerald dengan senyuman manis bikin seram dia sebelum suruh kami keluar.

Saya menggigil masa keluar dari bilik dia.

"Don't worry, trust me," bisik si bebal sebelum kami masuk pigi bilik masing-masing. Entah kenapa, saya rasa relaks ja ni.

Lepas mandi, saya naik pi katil kepenatan. Baru saya mau tertidur, tiba-tiva saya rasa ada ni presence datang dekat ni, tapi saya nda peduli. Mungkin saya cuma terbayang yang bukan-bukan. Security di sini ketat dan si bebal tu nda boleh masuk pi bilik saya... sudah saya kunci pintu kamar mandi saya... kan? Well, mana si bebal tu mau masuk dalam bilik saya. Dia masih lagi anggap saya ni bantaton kali, lagipun bilik saya gelap.

LITTLE SECRET (COMPLETED)Место, где живут истории. Откройте их для себя