Bab 17

40.1K 2.1K 301
                                    

CINTA TAK SETARAF

Aku bukan cinderella,bukan juga princess

________________________

Pertemuan Diantara
Dua Hati..

•1•

°•___________________________•°

TANGAN Puan Aliya dipaut erat.Takut hilang.Lagi pula,belum pernah lagi dia menjejakkan kaki di dalam pusat membeli-belah yang terbesar ini. Memandangkan cafe yang dituju ini agak sukar untuk dicari dan memandangkan terdapat berpuluh-puluh buah kedai di dalam pusat membeli-belah yang terbesar ini..Terpaksalah berjalan lagi.Syukur alhamdulillah yang dia sudah semakin pulih.Entah mengapa dia tiba-tiba dilanda demam mengejut.Dia sendiri tidak pasti.Tapi apa yang dia pasti..Perubahan sedang berlaku pada diri Idhan.Ya!Sememangnya pasti!Dia sendiri terkejut pada awalnya bahawa selama 2 hari dia 'rebah'.Idhan lah yang paling banyak kisah pasal dia walau cara pertuturannya masih dingin dan 'celupar'.Dan ayat yang sentiasa terungkap di mulutnya.'Aku bunuh kau' setiap kali mereka bersama tak pernah terlupa.Agaknya,dia memang serius nak bunuh aku gamaknya?

Tapi,dia bersyukur.Idhan tidak seperti sebelum-sebelum ni.Kira seperti,setiap kali dia bengang pasti dia 'menjentik'.

"Sya..Woi!Bangun!"Idhan menolak-nolak bahu Irsya perlahan.Irsya yang terjaga hanya membuka matanya perlahan namun hanya ala kadar.Cukup untuk dia melihat gerangan di hadapannya memandangkan kepalanya terasa seakan dicengkam kuat dari dalam.Rasa nak cabut je rambut daripada kulit kepala!

"Hmm.."Irsya melelapkan mata.Tak larat rasanya mahu melakukan sesuatu dengan tenaganya even bukak mata sekali pun.Yang dia tahu penat!Pening!Dan tak larat!Dia hanya mahu tidur.

"Bangunlah..Ni mama suruh makan bubur ni."Arah Idhan lembut walau secara fizikalnya masih kasar.Well..Badboy became to be angel..

Irsya masih memejamkan mata."Tak nak.Aku penatlah.Aku nak tidur.Tak larat...."Semakin mengendur suara Irsya lalu dia terlelap semula.

Idhan mendengus geram.Eh!Kang ada jugak kena simbah dengan bubur ayam ni!Dikejutkan sekali lagi.

"Irsya!Bangunlah..Ya Allah.Kau jangan menguji kesabaran aku budak!"Marah Idhan namun dikawal.Dia menolak-nolak bahu Irsya namun tiada respons.

Shit!

Semangkuk bubur ayam itu diletakkan di atas meja.Dengan geram,tubuh Irsya diangkat lalu disandarkan di kepala katil.Serta-merta mata Irsya terbuka kecil dengan tidak berdaya.

"Kenapa ni?.."

"Nah makan ni..Nanti mama marah!"

"Tak nak.."Irsya sekali lagi mahu terlelap namun dia terjaga semula apabila wajahnya dengan selamba dibasahi dengan air.Serta merta dia terjaga dan kali ini matanya dibuka sedikit besar.Mungkin bertambah sedikit tenaganya.

"Apa ni?"

"Makanlah..Aku suap.Dua tiga sudu pun okay asalkan makan.Kau dari malam semalam tak makan.Ni dah petang.Pagi tadi pun kau tak makan.Aku risau tahu tak!Kau tu adik aku.Walau macam mana aku benci kau sekalipun kau tetap tanggungjawab aku.Nanti kalau kau tak makan bila kau nak baik?"Sudah..Bila doktor Idhan mula berbicara.

Cinta Tak Setaraf [ C ] Where stories live. Discover now