BAB 44

11.7K 175 7
                                    

No P.O.V

"Macam mana keadaan dia doktor?" Soal Ammar dalam kerisauan.

"Bersabar lah Encik Ammar, mungkin dalam dua atau tiga hari lagi baru pesakit akan menyedarkan diri. Lagipun tiada apa yang perlu dirisaukan kerana pesakit dalam keadaan stabil." Terang doktor muda itu. Wajahnya manis tersenyum menenangkan jiwa Ammar. Menghilangkan seribu resah dan serba salah.

"Okay, terima kasih doktor. Nanti kalau pesakit sudah sedarkan diri semasa ketiadaan saya di sini, please give me a call." Rayu Ammar. Doktor itu hanya mengangguk sambil tersenyum kecil.

Ammar berlalu keluar daripada bilik doktor muda itu. Sakit kepala nya tatkala mengenangkan satu-satu masalah yang hadir. Sehingga kini dia tidak tahu di mana keberadaan Lia. Sudah puas dia mencari dan bertanyakan kepada semua orang yang mengenali Lia. Namun mereka semua ibarat berkunci mulutnya tidak mahu menjawab.

"Lia..Lia. Dekat mana lah awak sekarang ni." Ammar meraup rambutnya ke belakang. Audi miliknya dihidupkan lalu dia meninggalkan perkarangan hospital.

------------------------------------------

"Ammar!!" Lia menjerit sekuat hati di dalam bilik kecil itu. Dia mahukan Ammar di saat ini. Semakin lama dia berada di sini, semakin dia berasa tidak selamat. Dia tahu bahawa penculik itu ada niat jahat ke atas dirinya. Dia pasti dirinya di dalam bahaya kerana kali terakhir sebelum dia tidak menyedarkan diri, jelas dia mendengar bahawa penculik itu mahukan dirinya dan bukannya Lin.

Lia meraung dan menangis dengan kuat meratapi nasibnya. Dengan keadaan dirinya terikat, agak susah untuk dia melepaskan diri. Lia memejamkan mata tatkala terdengar bunyi derapan kaki menuju ke biliknya.

"Elok je dia tidur tu." Suara lelaki bermain di gegendang telinga nya.

"Lah, tadi aku dengar macam ada orang jerit. Aku ingatkan dia. Nak tengok sendiri aku tak berani tu yang aku ajak kau." Balas suara seorang perempuan dan berselang dengan bunyi pukulan kecil.

"Sakit lah. Tangan kau ni kalau tak memukul sambil bercakap memang tak sah kan? Dah lah jom keluar."

Tatkala pintu bilik ditutup, Lia membuka matanya. Air mata yang ditahan sedari tadi sudah mula pecah. Dia benar-benar mahukan Ammar di saat ini. Hanya Ammar yang mampu menenangkan dirinya.

"Abang.. abang kat mana.. kenapa tak datang cari Lia. Ya Allah apa lah dosa aku sampai aku diperlakukan begini." Lia meratapi nasibnya. Sungguh dia tidak rela diperlakukan sebegitu.

"Aku kena cari jalan keluar. Aku tak boleh harapkan Ammar datang cari aku." Matanya melilau sekeliling mencari jika ada tingkap atau lubang yang boleh memuatkan dirinya untuk keluar.

Lia cuba melepaskan ikatan pada tangannya. Pergelangan tangannya menjadi semakin merah apabila dia memaksa untuk  memusingkan tangannya. Namun rasa pedih itu tidak memberi apa-apa kesan ke atas dirinya. Pada saat ini, hanya satu yang perlu dilakukan- melarikan diri.

"Fuck! fuck! Argh sikit lagi. You can do it Lia."  Tali pada pergelangannya semakin longgar. Dengan sekali rentap, tali pada tangan kanan nya mulai terungkai dan dengan cepat dia membuka tali pada tangan kirinya.

Buat pertama kalinya Lia merasa bebas begini. Kepalanya disengetkan ke kiri dan ke kanan. Bahu yang lenguh digerak-gerakkan ke depan dan ke belakang. Tanpa membuang masa, ikatan pada kakinya terus dibuka.

"Finally." Lia menghembuskan nafas lega. Dia menapak perlahan ke lantai. Terasa sejuk lantai yang bersimen itu apabila memijaknya tanpa berkasut.

Suara-suara halus seperti orang sedang bercakap diluar membuatkan Lia terus bertindak menyorok di belakang pintu. Sempat juga dicapainya tali yang berada di atas katil.

Rindu Dendam [Completed]Where stories live. Discover now