BAB 12

11.9K 246 25
                                    

Huhuhuhuhu TERindu pulak tetiba. So guys kalau nak dapat feeling lebih dekat this part, sambil-sambil baca tu boleh lah buka lagu Sufian Suhaimi - Terakhir.

Okay ke tak okay?

Aku bangun daripada kerusi dan mula berjalan biasa mengelilingi tasik itu. Tiada niat untuk meneruskan larian kecil. Bau minyak wangi Muqris yang menyapa hidung aku sebentar tadi benar-benar membuatkan aku tiada mood untuk meneruskan larian.

'haihh lemah nya kau ni Lia!'

********************
Aku menuruni tangga satu persatu. Muqris sudah berada di hadapan mendahului aku.

"biy!" Aku menjerit kecil memanggil Muqris yang berada di hadapan. Muqris pantas menghentikan langkah dan memusingkan badan nya ke belakang.

"Lambat lah mok." Kata Muqris sambil tersengih.

"Ala biy yang turun laju sangat. Laju-laju nak pergi mana?" Soalku geram.

"Eh kejap!" Aku memandang Muqris yang seperti mencari sesuatu di dalam beg kecil nya. Muqris mengeluarkan sebuah botol kecil yang mengandungi cecair.

"Biy tak pakai minyak wangi lagi." Muqris menayangkan sebaris giginya lalu membuka penutup minyak wangi tersebut. Setelah itu dia mengoles sedikit minyak wangi di bahagian leher dan pergelangan tangan.

Haruman minyak wangi itu menerjah ke rongga hidungku membuatkan aku terpejam menikmati keharuman itu.

"Wangi tak?" Soal Muqris setelah aku membuka mata.

"Wangi. Emm nak sikitt boleh?" Muqris lantas menghulurkan botol minyak wangi itu. Aku membuka penutup nya dan melalukan botol itu di hidungku. Sekali lagi aku terpejam menikmati haruman tersebut.

"Nak terus boleh?" Soalku menyakat.

"Ambil lah. Biy ada lagi satu ni." Kata Muqris lalu mengeluarkan sebotol lagi minyak wangi yang sama seperti itu.

"Woww great." Kataku teruja. Niatku hanya ingin menyakat tetapi tidak sangka Muqris betul-betul hendak beri kepada aku minyak wanginya.

********************
Aku tersenyum tatkala terimbau kenangan lama bersama Muqris. Susah betul aku hendak lupakan dia. Pernah juga aku bercinta sebelum ini tetapi tidaklah sebegini susah untuk melupakan mereka yang tinggalkan aku. Tetapi dengan Muqris kenapa susah sangat?

Aku menghembuskan nafas berat.

Lagu Sufian Suhaimi - Terakhir bermain di gegendang telingaku. Masa begini lah mp3 nak mainkan lagu sedih. Tapi tidak pula tangan aku terasa hendak menukar lagu tersebut. Aku biarkan saja lagu itu terus bermain. Lirik nya aku amati betul-betul.

Apakah Salahku Kau Buat Ku Begini,

Selalu Sendiri Tinggal Sendiri

Cinta Yang Ku Pinta

Kau Balas Dengan Dusta

Berat Bagiku

Melepaskanmu

Bukan Mudah Bagiku Untuk Melalui Semua Ini

Pabila Kenangan Kita Mengusik Jiwa Dan Hati

Kala Malam Tidurku Tak Lena Mengenangkanmu

Ku Cuba Pertahankan

Separuh Jiwa Ku Hilang Ikut Terbang Bersamamu

Rindu Dendam [Completed]Where stories live. Discover now