Fiksyen Sains Falsafah

77 13 0
                                    

Sains fiksyen bertemakan falsafah ini merupakan antara jenis sains fiksyen paling berat dan amat sukar ditulis. Sains fiksyen jenis falsafah ini boleh dijelaskan dalam bentuk babak, seperti karya Friedrich Nietszche, Al-Ghazali & Ibn Rusyd. Karya sebegini boleh dicipta dan diperindah seperti karya-karya rumi yang lain dengan memahami konteks idea yang ingin disampaikan.

Idea yang disampai pula perlu difikirkan secara alternatif untuk menerangkan idea itu tanpa menempel secara fizikal informasi tersebut. Ohh, terlalu rumitnya subjek falsafah ini. Dan idea ini pula akan diadunkan bersama subjek sains fiksyen supaya menjadi satu karya yang unik dan menarik. Semestinya, ada diantara penulis-penulis muda cukup berminat untuk menulis bersumberkan daripada tema sains fiksyen falsafah ini.

Subjek sains itu sendiri terlahir daripada gabungan pelbagai falsafah, jadi, bukanlah mudah untuk menulis tema sebegini. Tapi, takkan takut kot?


(Sumber: https://penasaifai.com/2017/03/15/fiksyen-sains-malaysia-apa-lagi-yang-belum-ditulis-oleh-penulis-penulis-kita/)

com/2017/03/15/fiksyen-sains-malaysia-apa-lagi-yang-belum-ditulis-oleh-penulis-penulis-kita/)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Tema Yang Takkan DitulisWhere stories live. Discover now