BAB 48

2K 101 0
                                    

"Kenapa kau nak pindah?aku tak sempat nak kenal kau lagi",pelajar yang lalu lalang dihadapan mereka dipandang tetapi otaknya hanya fokus pada perbualannya dengan junior merangkap kawan disebelahnya..

Hairy mengukir senyuman ikhlas..Dia tak tahu nak bagi jawapan apa..Takkan nak cakap sebab dia rasa bersalah dengan Amira?Dengan Aryan?Diam lebih baik kan daripada dia tersasul..

"Kau..suka Amira?",soalan tiba tiba Izhad menyentakkan Hairy..Tangannya yang tadi sibuk mencabut ramput di padang sekolah terhenti sekejap..
Tapi cepat cepat dia cover..

"Hahaha..merepak lah kau ni..",Hairy buat buat gelak..Kalau dengar dia gelak,memang hambar gila..Tak pandai cover budak ni..

"Tak apa lah kalau tak nak mengaku..",ujar Izhad..dia melemparkan senyuman sinis kepada Hairy disebelahnya..
Hairy macam tadi,agak sentap mendengar kata kata Izhad..

Biarlah aku je yang tau apa aku rasa,Izhad..

"Dah lah bro..Aku nak masuk kelas..Tapi bagus juga kau pindah..Hilang sorang saingan aku",sambung Izhad lagi dan kali ini dia bangun dan mengibas ngibas belakang seluarnya..Mana tahu ada rumput rumput melekat,tak ke malu tu..

Dia terus berjalan meninggalkan Hairy keseorangan termenung di situ..

"Ehh mira",Hairy menoleh apabila terdengar Izhad memanggil nama Amira..Dia juga turut bangun tapi masih tidak berganjak dari kedudukannya..Muka Amira nampak terkejut tapi cepat cepat dia cover dengan senyuman..

"Ehh korang buat apa kat sini?Hairy! Puas aku cari kau..Kat sini rupanya..",ujar Amira dengan nada ceria..Izhad,Hairy malah Aryan tahu yang Amira tipu..Tipu tentang keceriannya..Masing masing hanya mampu merenung sesama sendiri..

"Dah lama ke sampai?",soal Izhad yang masih nampak terkejut..

"Baru je lah..kan Aryan?",jawap Amira sambil tersenyum..Tapi dia tak pandang muka Izhad langsung..Matanya bergerak gerak ke sekeliling kawasan..

"Ehh Hairy..Jom selfie..Nak buat kenangan",Amira mendekati Hairy yang masih tercegat..Telefon pintarnya dikeluarkan..Hairy hanya mengangguk..

Izhad dan Aryan hanya mampu memandang perlakuan Amira dan Hairy..Senang cerita,hanya Amira yang banyak bercakap..Lelaki bertiga tu macam dah hilang suara..

Setelah puas berselfie dengan Hairy,Amira mengeluarkan sesuatu dari poket seluar tracknya..Satu bungkusan kecil berbalut dengan kertas berwarna hitam dihulur kepada Hairy..Lambat lambat Hairy mengambil bungkusan tersebut..

"Ini pun hadiah first and last aku untuk kau..lepas ni doakan aku boleh move on dari kau..thanks untuk selfie tu",ucap Amira laju..Dan serentak ayat terakhir ditutur,dia berpaling dan melangkah pergi dari tempat tersebut..

Macam ada effect khas pula bila Amira berpusing tu..Angin sepoi sepoi menyapa muka mereka dan pergerakan Amira seolah olah dalam slow motion..Apa yang dia tau,dia rasa nak menangis sekarang ni..

Dan Hairy terkejut mendengar ucapan yang keluar dari mulut Amira..

"Doakan aku boleh move on dari kau"

Playboy Junior Where stories live. Discover now