BAB 23

2.1K 112 4
                                    

"Huh huh..penat nya..Takpa berusaha!hwaiting..chaiyok mira!kau boleh",membebel bebel Amira seorang diri sambil kakinya masih melangkah walaupun perlahan but still bergerak enn..Dia turut menyeka peluh di dahi dengan tuala yang diberikan oleh Izhad..

Tuala yang sama gais dia buat tutup muka tadi..Mengingat kembali perkara tersebut membuatkan Amira tersenyum seorang diri..

Dia ketinggalan dibelakang seorang diri..
Takda lah jauh mana..Dia masih boleh nampak orang depannya..

"Arghh!",akibat berjalan sambil mendongak,Amira tersadung dan terus terjatuh meniarap di atas tanah..Dah la tanah ni lembab sebab semalam dalam pukul 3 pagi hujan lebat..Dengan keadaannya yang sudah kepenatan,Amira tak mampu bangun..

Posisinya ditukar dari meniarap kepada duduk..Akar akar yang menyadung kakinya dicabut dan dibuang ketepi..Sempat dia menyumpah seranah akar tersebut..Padahal salah dia sebab jalan tak tengok bawah..

Selesai mencabut akar tersebut,dia cuba bangun tapi tak berjaya..Rasa sengal dikaki kanannya..Dia menoleh kedepan dan kebelakang,mukanya cuak..

Ni lagi haru duh..Semua dah tinggalkan aku..

Amira rasa macam nak menangis tapi kemudian dirinya dikejutkan dengan bunyi daun dan ranting yang dipijak..Segera dia memasang telinga untuk mendengar dengan lebih jelas arah bunyi tersebut..Dia mengesot sedikit kearah pokok yang berdekatan..

Bunyi tersebut semakin dekat..Amira menunggu dengan debar untuk melihat gerangan yang membuat bunyi itu..Bunyi itu semakin dekat dan ternyata datangnya dari belakang Amira..Terus dia berpusing dan nampak lah seorang manusia sedang berjalan sambil matanya melilau seperti mencari sesuatu..

"Amira!"

Amira terkejut apabila terasa namanya dipanggil..Rasa dia manusia tu yang memanggilnya..Masih tak boleh cam orang tersebut..

"Amira!"

Panggilan kedua meyakinkan dia yang itu adalah peserta kem..Segera dia keluar dari belakang pokok tersebut..Masih mengesot..

Kemudian dia melambai lambaikan tangannya..Manusia itu semakin dekat dan baru dia perasan,manusia itu berjantina lelaki..Dah dekat baru dia perasan orang itu ialah Izhar!

Amira mengurut dadanya lega..
Nasib baik masih ada yang ingat tentang dia..Dia rasa macam nak peluk je Izhar sebab jumpa dia..Tapi...bukan muhrim enn..

"Wehh..kau asal ni?ok tak?kenapa ko jalan jauh sangat?tau tak aku risau..nasib baik aku perasan kau takda..kalau tak tinggallah ko sorang sorang kat hutan ni",bebelan Izhar hanya dibalas cebikan dari Amira..

"Kau boleh tolong tak jangan nak membebel..Aku bukan saja saja nak duduk sini..Ni kaki aku sakit...",tak sempat habis cakap Izhar memotong..

"Eleh jalan sikit dah sakit..lemah betul la kau ni",ujar Izhar..suaranya juga sudah kembali normal..Dia menyangkung dihadapan Amira..

"Kau sini jap",arah Amira sambil jarinya membuat isyarat menyuruh Izhar dekat kepadanya..Izhar hanya menurut..Mukanya didekatkan kepada Amira..

"Arghh",Izhar menjerit kecil apabila tangan Amira singgah dikepalanya..Dia menggosok kepalanya sambil memberikan renungan tajam kepada Amira..Mukanya dah masam..

"Tu sebab aku tak habis cakap,kau dah menyampuk and untuk Aryan..Aku nampak pagi tadi ko asyik sekeh dia je..So aku balaskan bagi pihak dia",jelas Amira sambil membuat riak tak bersalah..Tenang je muka dia..

"Btw..kaki aku sakit sebab tersadung akar bukan sebab penat jalan ",Amira menyambung katanya sambil kakinya dilunjurkan kepada Izhar yang sudah duduk didepannya..

"Oh ok sorry tuduh kau..",ujar Izhar tanpa menyoal lagi..Tangannya memegang kaki Amira yang berkasut sukan..Dia memusing musingkan kaki Amira ke kiri dan ke kanan..Macam biasa je bab mengurut ni..

Dan kesempatan ini,diambil Amira sebaiknya untuk mengusha Izhar..Muka Izhar yang bersih tanpa sebiji jerawat ditenung lama..

Apakah?

Playboy Junior Where stories live. Discover now