BAB 19

2K 112 3
                                    

"Woii bangun..Haram jadah apa korang pegi tidur ni!woii!!!",jerit Amira geram..Geram dia kat Hairy pun masih berbaki campur dengan geng Qaira yang boleh sedap sedap tidur dalam khemah..Ini menguji kesabaran!

Semua terkejut termasuk Hairy dibelakangnya..Rasanya suara dia sampai ke dataran sana boleh dengar..Ahh!Dia tak peduli..Dia geram..Geram sangat!!Qaira bangun sambil mengosok gosok matanya..Yang lain dah gelabah pakai tudung dan keluar dari khemah..

"Jangan pegi dulu..Tunggu ketua korang ni bersiap dulu",ujar Amira sambil menyilangkan tangannya..Matanya masih tepat pada Qaira yang tengah terkial kial cari tudung yang sesuai untuk dipakai..Mereka akur..Semua menunduk ke tanah..

Ni baru Amira kalau cikgu yang dapat rasanya dah kena simbah air..Qaira membuka beg berwarna pink nya..Mata Amira terbuntang melihat isi dalam beg tersebut..

Uishhh banyak gila tudung dia bawak..Ni mesti semua tudung kat rumah dia bawak..Aku pun bawak 3 helai je..

Amira menelan air liurnya..Dari tudung sarung sampai la ke shawl dan selendang semua ada..Senang cerita satu beg tu memang khas untuk tudung je..

"Err weh..Tu pakai yang sarung warna coklat tu..sesuai dengan baju kau",Amira memberi saranan sambil matanya tak lepas memandang koleksi tudung Qaira..Qaira ni memang anak orang berada jadi tak mustahil tudung kat rumah dia ada lagi yang kat dalam almari..

"Yang ni ke?",soal Qaira sambil menunjuk tudung tersebut..Suaranya masih serak..Dia kemudian memandang Amira..Amira mengangguk..Hilang marah dia bila ternampak tudung banyak banyak tu..

Hairy dah menggeleng gelengkan kepalanya..
Sumpah aku tak paham dengan mood perempuan ni..

Selesai menyarung tudung,Qaira mengambil bedak dan ditepek tepekkan ke mukanya..Kemudian dia keluar dari khemah dan menyarung sandal..Semua mata memandang pergerakan Qaira..Qaira mengangkat muka dan terpandangkan Hairy disebelah Amira..Muka dia dari tak bermaya terus berseri seri..

Qaira terus bergerak ke arah Hairy sambil tersenyum manja..Amira hanya memandang..Tiba tiba hatinya sakit..Semua sudah bergerak meninggalkannya yang asyik memandang Hairy yang juga sudah melangkah pergi dengan Qaira disisinya..

Amira tersedar apabila terasa ada angin menyapa pipinya..Bulu romanya tiba tiba meremang..Dia memandang kiri kanan dan terus pecut memotong geng Qaira dan Hairy..Masing masing terpinga pinga melihat Amira..

Amira sampai di dataran dengan termengah mengah..bulu romanya masih meremang..Semua mata memandang perlakuannya..

"Jumpa ke Amira?",soal Cikgu Adam..

"Dah..cik-cikgu..",balas Amira tersekat sekat..Nafasnya cuba dikawal semula..Kemudian geng Qaira sampai dan Amira terus bergerak ke arah kumpulannya..Izhad dihadapannya dipandang sekilas kemudian matanya terus jatuh ke tanah..

"Penat?",soal Izhad perlahan..Rasanya betul betul ditepi telinga Amira..Amira terkejut..Pandangannya dikalih kepada Izhad..

"Aa err haah..",jawab Amira sambil matanya mula meliar memandang tempat lain..Matanya jatuh pada geng Qaira yang berada di hadapan dan sedang diberi tazkirah percuma oleh Cikgu Adam..Dia senyum senget..Lupa yang Izhad masih memandangnya..

Izhad turut melihat kehadapan dan mengerutkan dahinya..
Amira ni senyum kat sapa?

Yang dia nampak cuma geng Qaira yang sedang di'brain wash' oleh Cikgu Adam..
Muka Amira dan geng Qaira dipandang silih berganti..

Playboy Junior Where stories live. Discover now