BAB 13

2.1K 118 0
                                    

"Dah lah..Balik la..Nanti mak aku nampak macam mana duh?",Amira menghalau Izhar yang sedari tadi asyik mengikutnya..Sampai depan rumah pulak tu..Kalau boleh dia nak masuk sekali..

Izhar hanya buat derk sambil terus mengikuti Amira..Jelingan Amira dibalas dengan jeliran lidah..Sampai di depan halaman rumah, Amira berhenti dan menyilangkan tangannya..Izhar juga turut berhenti..Amira membuat isyarat menyuruh Izhar pergi tetapi Izhar tetap dengan muka blurnya..

5 minit mereka berkeadaan begitu di bawah panas terik matahari..Tak bergerak..Statik..Mereka tersedar bila ada satu suara menegur mereka berdua..keduanya memandang manusia yang menegur tersebut..

Amira dah sengih sampai telinga bila tengok orang tersebut berjalan ke arahnya..
"Along!!",jerit Amira apabila alongnya sudah berada beberapa tapak di hadapannya..

Zairi tersengih..Adiknya sorang ni memang manja..Zairi memandang Izhar yang berada di sebelah Amira..

"Siapa ni?",soalan yang ditujukan kepada Amira tetapi matanya masih pada Izhar..Izhar cepat cepat menghulurkan tangan untuk bersalam..Setelah Zairi membalas huluran tangannya,dia memperkenalkan diri..

"Nama saya Izhar..Kawan Amira..Ok lah bang..Saya balik dulu",ujar Izhar sambil tergesa gesa menghidupkan enjin motor yang sudah mati..Senyuman diberikan kepada Zairi..

Dia menjelirkan lidahnya kepada Amira dan terus memecut motornya..Amira hanya memandang pemergian Izhar dengan pandangan menyampah..

Kemudian dia terus menarik tangan alongnya dan membawanya masuk ke rumah..Zairi hanya mengikut langkah adiknya sambil tersengih..

"Apa along..sengih sengih?",soal Amira apabila kakinya sudah menjejak lantai rumahnya yang sejuk..Peluh di dahi dilap dengan belakang tudung..

Panasnya..ni semua sebab Izhar!kalau dia tak ajak main renung renung tadi takde lah aku berpeluh sebaldi macam ni..

Sempat dia mengutuk Izhar di dalam hati..Alongnya hanya mengangkat bahu dan berlalu naik ke biliknya..Bilik ketiga tiga mereka di atas manakala bilik ibu bapa mereka di bawah..

Memang itu rancangan Encik Zainal..Bilik di atas memang dikhaskan untuk anak anaknya..Bilik tetamu dan biliknya ada di tingkat bawah..

Amira turut mengekori langkah alongnya..
"Long..Ada beli pape untuk aku tak?",soal Amira apabila mereka sudah sampai di hadapan bilik masing masing..Bilik Amira yang pertama sekali dari tangga kemudian bilik Saufi dan terakhir bilik Zairi..

"Lahh kau kata kau nak aku je..Ni dah ada depan mata,ambiklah",balas Zairi sambil berjalan mendekati adik perempuannya itu sambil tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar jeans yang di pakai..

Amira kejung seketika melihat kehenseman abangnya itu..Dah lah semenjak duduk UK ni dia makin putih..Zairi mengerutkan keningnya apabila melihat Amira tak lepas lepas memandangnya..

Ade apa apa tak kena dengan baju aku ke?

Dia turut menilik badannya..Macam biasa je..Takda apa yang berubah..Amira tersedar dan terus membuka pintu biliknya..

Sebelum dia masuk,sempat dia berkata sesuatu kepada along nya yang membuat muka Zairi berubah..Dan kemudian dia tergelak gelak di hadapan pintu bilik adiknya itu..

Adiknya cakap,dia hensem dan dia dapat lihat pipi adiknya bertukar pink..

Aduii dah besar rupanya adik aku sorang ni..

Playboy Junior Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang