BAB 45

1.9K 91 7
                                    

Amira memerhati Wan dan Izhad yang sedang makan dengan berselera..Dia nak makan..tapi..dia tak ada selera..Tapi..lapar..tapi....

Sesekali dia mencuri pandang ke arah geng Hairy..Kebetulan pula mereka duduk bertentangan..Walaupun jauh,dia masih boleh nampak muka Hairy yang agak...pucat?

Tapi Hairy masih boleh gelak gelak..Cuma gelak dia macam ada something yang hilang..Gula mungkin..Gelak tawar..ehh memandai je buat perkataan sendiri..

"Mira..Betul ke kau tak nak makan ni?",soal Wan buat kali yang ke-18..Amira hanya mengangguk..Dia tau Wan risau tapi dah dia tak ada selera nak buat lagu mana?Izhad pula dari tadi tak angkat muka dari pinggannya..Lapar sangat tu..

Sementara menunggu mereka berdua habis makan,Amira membuka Instagram..Gambar dia dan Izhad dah dapat like 100+..Setelah puas menilik mukanya pada gambar tersebut,dia keluar dari aplikasi tersebut dan serentak satu chat dari WhatsApp masuk..

Dari Hairy..Dia mengangkat muka dan matanya mencari wajah Hairy..Dan yes..Hairy pun pandang dia..segera mukanya ditundukkan kembali..Chat tersebut dibuka..

Hairy: aku nak cakap sikit dengan kau..Naik atas jap..aku tunggu dekat Subway..

Amira is typing...

Amira: type je lah kat sini..Aku malas nak naik atas..

Cehh..jual mahal gitu..Tapi Hairy masih tak berputus asa..WhatsApp tak jalan,dia try face to face..Amira gelabah bila tengok Hairy bergerak ke arah mejanya..

Er apa aku nak buat ni?Sorok bawah meja aci tak?ke lari je?

Rancang punya gempak tapi sampai Hairy dah tercegat di sisinya pun dia tak bergerak lagi..

"Please",rayu Hairy..Amira tercair pula..senang je dia mengangguk..Muka Wan terkejut dan Izhad muka beku+tak puas hati..

"Jap eh..Nanti kalau dah siap,wassap aku",ujar Amira kepada Wan dan Izhad perlahan dan terus dia mengikut langkah Hairy yang sudah ke depan..Muka beruk dua ekor tu dia buat derk je..ok tau jahat..

Perjalanan naik ke atas hanya ditemani unggas malam(ecewah)..Senyap sunyi je..Sampai ke Subway, Hairy terus duduk pada meja kosong yang ada..Dekat tepi dinding..Amira hanya mengikut seperti anak ayam..

"Nak makan apa apa?",soal Hairy,prihatin..Dia tau Amira lapar..Masa mereka naik tadi,sempat dia dengar bunyi kompang dipalu pengantin baru datang dari perut Amira..He was born with telinga lintah..I mean bukan telinga lintah alah yang tajam pendengaran tu lah..

Amira menggeleng tapi dalam hati nya dah menyumpah nyumpah perbuatannya yang boleh menyebabkan dia mati kelaparan..Tapi Hairy bangun juga dan pergi ke kaunter pesanan..Amira agak dia nak beli untuk diri sendiri kot..

Tak lama kemudian,Hairy kembali dengan membawa dua bungkus burger itu ..Satu dihulur kepada Amira..

"Ehh takpe lah..susahkan kau je..aku tak lapar pun",tolak Amira bersungguh..Sungguh menipu..Matanya tak lepas memandang bungkusan di tangan Hairy itu..Berkali kali dia menelan air liur..

"Ambiklah..Aku lagi susah hati kau tak makan..",tudiaa ayat sweet talker dah keluar..Eiiiii author pula yang cayaq dengan Hairy ni..

Lambat lambat Amira ambil bungkusan tersebut..

"Anggap je hadiah first and last aku untuk kau",sambung Hairy dan dia terus duduk dihadapan Amira..Amira terkedu,tergamam,terkelu etc..

Hadiah first and last? Lain macam je ayat dia ni..


P/s: sape yg knl media please jgn kecam saya..author anggap tu mcm Hairy.. ;)

Playboy Junior Where stories live. Discover now