BAB 30

2K 111 16
                                    

Hari ni cuti.! Yeayyy

Amira kembali menyambung tidurnya..Ditambah dengan suasana yang sejuk,selimut yang tebal menghangatkan badannya..Dia rasa macam tak nak berpisah dengan katil kesayangannya..

Dia bergolek golek sehinggalah...

Bukk!

"Adoiii",pantas Amira mengusap tulang pinggulnya yang sakit akibat jatuhan yang agak kuat kerana tilamnya sedikit tinggi..

Habis terbantut segala niat nak bangun lambat..Mujur hari ini dia bendera merah jadi tak perlulah risau terbabas..Ingatannya cuba di'recall' kembali pada situasi malam tadi..

Dia sedang berwassap dengan Izhad dan tiba tiba sekelilingnya gelap..Terus menggelabah dia mencari telefon kesayangannya..Samsung J2 nya yang terletak cantik di bawah bantal pantas dicapai..

WhatsApp diperiksa..Namun dia hampa apabila tiada balasan dari Izhad..Mesej Wan pula hanya dibiar tidak berbalas..Telefon itu dicampak ke atas katil..Dia bangun membawa diri ke bilik air..

Jam menunjukkan pukul 7.30 am bila dia selesai mandi..Baju t-shirt lengan panjang dan seluar track disarung..Setelah itu,dia turun ke dapur..

Bau aroma nasi goreng kampung menaikkan seleranya..Terus dia duduk dan menikmati air tangan ibunya itu..Dia tidak hairan suasana rumahnya sunyi seperti itu,ayahnya bekerja..Ibunya pula mungkin di luar menyiram pokok bunga..Adiknya sekolah..

Bosan gak hari ni..hmm

Usai mengisi perut,dia kembali ke biliknya..Kebetulan pula telefonnya berbunyi menandakan ada panggilan masuk..Matanya meliar mencari telefonnya..

Ehh dengar macam atas katil..

Dia mencari di atas katil..

Aihh takde..ehh dengar macam kat dalam laci..

Laci pula diselongkarnya mengharapkan apa yang di cari ada disitu..Amira hampa apabila kelibat telefonnya tiada di dalam laci..Bunyi nada dering tersebut juga sudah mati..

Pencariannya diteruskan..Dalam almari,beg sekolah,bilik air..Semua takde!Amira bengang..Tubuhnya dibaringkan ke lantai..

Tiba tiba ada satu kerlipan cahaya dari bawah katilnya..Terus dia bergerak ke bawah katil dan mencapai objek yang memancarkan cahaya tersebut..

Ha! Jumpa pun..bawah katil?macam mana boleh jatuh?
Ahh lantak lah..

Lockscreen dibuka dan kebetulan panggilan masuk..Nasib dia slide ke kanan jadi panggilan terus disambungkan..

"Hello"

"Ha mira..asal tak jawab tadi?menghabiskan kredit aku je lah ",bebel Wan selepas panggilannya disambut..

"Sorry..tadi aku cari phone tak jumpa..rupanya bawah katil..",jelas Amira..Dia dah terduduk di lantai..Tangannya pula automatik menggentel hujung rambutnya..

"Aihh..pape je lah..aku nak pegi rumah kau ni..bosan do kat rumah"

"Ha okok"

-Tut- panggilan dimatikan..

------------------------------------------------------

Ketukan dipintu mengejutkan Amira yang sedang membaca novel kegemarannya 'Sepupuku Suamiku'..Dengan mata yang tidak beralih dari novel tersebut,dia menjerit menyuruh orang tersebut masuk sahaja..

"Kau kunci la bongok",ujar Wan apabila cubaannya memulas tombol tidak berjaya..
Amira tergelak sebelum bangun dan membuka pintu biliknya..

"Hahahah..sorry beb..aku ingat aku tak kunci",ujar Amira sambil kembali baring di atas katilnya..

"Ehh masuk lah weh",pelawanya apabila figura Wan masih didepan pintu..Tak bergerak dari tadi..

"Erm..aku cakap jangan marah eh...",Wan menarik nafas sebelum menyambung bicaranya..Amira kerut dahi..Pandangannya tepat pada wajah Wan yang kelihatan gelisah..

"Err..Izhad ada kat bawah..di-.....",tak sempat Wan habis cakap,dia dikejutkan dengan jeritan Amira..

"WHAT?! IZHAD??? "




Playboy Junior Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz