Bab 43

4.8K 131 1
                                    

Sudah sekian lama
kupendam rasaini
namunku tak mampu
ungkapkan kepadamu
Sudah sekian lama
aku mencintaimu
namunku hanya mampu
diam dan membisu..

Sungguh ingin rasanyah
Ku Ungkapkan padamu
agarku dapat jawaban dari dirimu

Namunku ta yakin kau pun mencintaiku
Namunku ta yakin kau akan menerimaku.

Kuingin menjadi sang bulan yang kan slalu
trangi gelap malammu
Kuingin menjadi sang bintang yang kan slalu hiasi indah malammu..

********************************

Macam mana aku nak cari perempuan tu? nama dia pun aku tak tahu. aduh!!!. Desis hati adieba apabila tiba di perkarangan hospital.

" ah cari jelah. " ujarnya pada diri sendiri lalu masuk ke dalam hospital dengan pelbagai perasaan. Keliru, rasa bersalah, gundah gulana semua ada.

Tiba-tiba dia terlihat kelibat seorang yang ia betul-betul kenal. Di ikutnya lelaki itu sehingga sampai di sebuah kafeteria hospital. " Dia buat apa kat sini? eh tu bukannya..." soal dieba pada dirinya sendiri." apa muslihat dia sebenarnya ni?" sambungnya lagi. Dia mengambil tempat yang tidak berapa jauh dari lelaki tersebut dan tempat yang tidak mudah dilihat oleh orang lain lagipun ia tidak mahu menampakkan dirinya di hadapan lelaki tersebut.

selepas beberapa jam ia melihat orang yang ia kenali itu memohon diri dan mengikuti langkah lelaki tersebut hinggalah tiba di sebuah bilik. Dia melihat Lelaki itu masuk ke ruangan bilik pesakit yang tertulis namanya di hadapan pintu bilik tersebut.

Nurul Qasrina.Gumamnya apabila membaca nama pesakit bilik tersebut. Ia berfikir yang dia perlu memastikan sesuatu tentang perkara ini.

Apabila selesai memerhati bilik hospital tersebut adieba melangkah kakinya ke tempat pertanyaan hospital lalu menanyakan persakit yang bernama 'nurul qasrina' pada salah seorang jururawat yang bertugas di situ. "nurse,boleh saya tahu betul ke bilik yang bernama nurul qasrina di rawat di sebabkan keracunan? "

" kalau saya boleh tahu cik ni siapa ye? " soal jururawat itu kembali pada adieba tanpa menjawab pertanyaan adieba sebentar tadi.

" saya sepupu dia, saya nak tahu tentang keadaannya dan punca ia sakit. " kata adieba dengan lagak seperti seorang sepupu yang perihatin pada qasrina.

jururawat yang mempercayai kata-kata adieba menganggukkan kepalanya lalu menyemak fail milik qasrina dan berkata " yang tertulis dalam ni puan qasrina dimasukkan ke hospital kerana di racun dan keadaannya masih lagi tidak sedarkan diri."

Adieba yang mendengar kata-kata jururawat itu menganggukkan kepalanya lalu berkata pada jururawat tersebut " ok terima kasih."

Jururawat di situ hanya menganggukkan kepalanya lalu meneruskan perkerjaannya yang sempat diganggu oleh adieba.

tanganya mengetuk-getuk meja yang hadapannya lalu hatinya berkata "jadi betullah perempuan tu nama dia qasrina? okay lepas ni aku kena siasat pulak apa hubungan dia dengan rezqin."

********************************

" hai sayang, saya datang ni. how your feel?" soalku pada qasrina lalu mengambil tempat dikerusi sebelah katilnya yang masih lagi tidak sedarkan diri. Ku tahu dia tidak akan pernah menjawab soalanku, cuma aku tidak mahu biarkan dia rasa bersendirian.

Perkahwinan Terpaksa (slow update)Where stories live. Discover now