Bab 9

9.6K 234 2
                                    

"Aku terima nikahnya Nurul Qasrina Adwa Binti Zahar dengan maskahwinnya 300 ringgit dengan senaskah alat solat dibayar tunai"
"sah?"
"sah"

air mata Qasrina akhirnya tidak dapat ditahan lagi  selepas  memdengar ijab dan qabul yang telah dilafazkan oleh rezqin,orang yang telah meragut maruah dirinya sebagai seorang perempuan dan juga yang kini syurganya terletak dibawah tapak kaki suaminya, Rezqin.

"Qas,lepas ni pandai2 lah qas urus diri qas dengan suami ye nak... selepas ni segala perkara dibawah tanggungjawab suami qas sendiri,ingat walaumacam mana sekalipun dia tetap suami qas yang wajib qas taat...." kata ibu qasrina Puan Mastura dengan sebak... dia tidak menyangka, di usia yang muda ini anaknya telah bernikah.

" baik bu, qas akan ingat pesan ibu.. Ma..afkan qas ka..lau qas gagal jadi anak yang baik untuk ibu ayah dan maaf ats memalukan ibu dengan ayah" jawab qas dengan nafas yang tersekat2.

"Qas,mummy nk mnta maaf bagi pihak anak mummy dengan semua yang jadi ni... mummy tahu anak mummy salah...mummy harap rumah tngga kamu berdua bahagia...." kata mummy Rezqin dengan nada yang bersalah akibat dari perbuatan anaknya itu.

Qasrina hanya mampu menunjukan senyuman yang agak pahit kepada mummynya Rezqin a.k.a mak mertuanya.

"Rezqin,ayah nak kamu jaga anak ayah dengan baik.walaupun apa yang jadi lepas ni,jangan sia2kan dia.lps ni ayah lepaskan tanggungjawab ayah kepada kamu" kata encik zahar yang telah rasmi menjadi bapa mertuanya.

"insyaAllah yah"jawab rezqin.

"sabarlah dani,setiap ujian pasti ada hikmahnya nak" kata daddynya Rezqin yang ingin memberi kata semngat sambil menepuk2 bahu anak tunggalnya. dia percaya anaknya itu takkan mungkin melakukan perkara sebegitu tanpa sebab yang munasabah.

"ya Allah,betul ke semua ni terjadi?mampu ke aku memikul tanggungjawab selepas ini di usia seawal ini?bantulah hambamu ini"pohon Rezqin sambil meraup mukanya...
-------------------

"Tak guna! aku bukan nak perempuan tu kahwin dengan lelaki tu! arghhhhhh shit! x guna kau Rezqin! aku ingat segala rancangan aku berjalan dengan lancar tapi ternyata aku silap...... hah! semua salah kau! kalau tak disebabkan kau,semua ni takkan terjadi..kenapa kau bodoh sangat pergi call jabatan agama tu!" marah lelaki itu kepada anak buahnya sambil menunjal2 kepala ank buahnya itu kerana gagal menjalankan tugas yang diberi.

"ma...maaf bosss..sa..sss...saya ingat bos nak diorang kena tangkap basah..sebab bos kata nk bagi perempuan tu malu...tu sebab saya call jabatan agama tu boss" kata ank buahnya sambil menundukkan kepalanya akibat takut akan amarah bos nya..

"kau memang x boleh pakai! aku suruh buat benda kecik tu pun susah!dah BERAMBUS kau sekarang!!!!!!"jerit lelaki itu dengan dengusnya.

arghhhhh!!!!!!!! Qasrina...qasrina aku akan pastikan hidup kau akan jauh lebih menderita dari sekarang ni...kau tunggu jelah HAHAHA

-----------

Dalam bilik..

Qasrina telah meminta keizinan dari ibunya untuk naik ke biliknya selepas sahaja acara pembatalan air sembahyang... pikirannya sekarang menjadi tidak tenteram kerana memikirkan perkara yang telah terjadi dan bakal terjadi sambil mengusap perutnya yang kempis...dia takut,takut akan ada benih yang akan bercambah dalam rahimnya akibat daripada perbuatan tersebut...selain dia takut benih yang akan bercambah dalam rahimnya disebabkan hubungan yang dilakukan tanpa sah itu,dia juga takut nanti akan penerimaannya terhadap budak tersebut.

"aku takkan pernah terima kau sebagai suami aku Rezqin! I really,really hate you so much!" kata Qasrina dalam hati yang terselit sebuah dendam dalam dirinya..

*******bersambung****

Perkahwinan Terpaksa (slow update)Where stories live. Discover now