Bab 5

10.6K 217 0
                                    

" hmmmm itu bukan Rezqin ke?ala budak baru tu yang dengan Farish tulah, so?" kata Qasrina tanpa dapat menangkap apa yang nak di katakan oleh khalisya.

" so? serius beb, kau cakap so qas? so??? arghhh!!! kau ni memang lah" kata khalisya dengan mengetap-getap giginya sehinggakan mengelurkan bunyi gigi bergelaga.

" serius lah wei apa yang kau nak peliknya pasal mamat dua org tu? lantak pie depa lah aiii,bukan masalah cheq" kata qasrina acuh tak acuh dengan kawannya.

"wei beb, cuba kau perhatikan betul-betul.sejak bila pulak si Farish a.k.a mamat pelik tu boleh rapat dengan Rez tu? setahu aku lah kan, si rish tu bukan jenis senang nak dekat dengan orang tau hmm expecially orang yang baru dia je dia kenal " khalisya dengan nada yang tidak berpuas hati.

"hmmmm,aah kan tapi.."

"tapi ap makcik?" potong Khalisya tetiba.

" eh kau! boleh dengar dulu tak apa yang aku nak cakap? please jangan menyampuk selagi aku tak habis cakap boleh tak!" kata Qasrina dengan nada geram.

"okay-okay makcik... now you tell me, tapi kau tu" desak khalisya.

"haish kau ni tak menyempat-nyempat,tpi kan mana lah tahu dia orang memang dah kenal ke apa, cumalah berfikiran positif skit sayang oiiii, ni tak asyik nak berburuk sangka aje kejenya..." kata Qasrina dengan nada seperti seorang ibu menasihati anaknya.

"aduh kau ni, yelah-yelah aku silap,aku cuma pelik je dengan dia...ye lah nak bercakap dengan kita pun bukan main susah lagi and ambik masa yang lama tau nak bercakap dengan dia tu pun kita kena tegur dia dulu baru dia tegur kita" kata khalisya yang tak puas hati dengan respon Qasrina.

"ala maybe dia malu tak, tu sebab dia tak nak tegur kita,yelah kita ni kan perempuan" kata Qasrina sambil 😅

" mungkin lah kan hmmm tahlah....dah lah malas nak pikir lah pasal dia tu...pening larr" kata khalisya dengan nada putus asa.

"hah klu dah macam tu tak payah susah-susah kita nak ambik tahu hal orang lain tu,dah jom" kata Qasrina sambil mencubit hidung khalisya.

"eh! jom? jom pergi mana?" tanya Khalisya dengan pelik,yelah tetiba ajak jom dia makan tak abis lagi kot.

"wahai kawan ku, dah bunyi loceng dah pun, tak reti-reti nak masuk kelas ke kakak? atau pun nak tunggu cikgu Kashrim datang bawak kau ke bilik D tu? (D mean disiplin)" kata Qasrina yang pelik dengan sikap kawan dia yang sorang ni.

"eh, dah bunyi ke loceng? apa pasal aku tak dengar erk? eh!dah jom lah" kata Khal sebelum menarik tangan Qasrina
haish ada-ada jelah kau ni khalisya,nasib lah kau sahabat sejati aku kalau tak dah lama dah aku seligi kau.kata Qasrina dalam hati sambil mengelengkan kepala dengan sikap sahabatnya.
.......................................

Perkahwinan Terpaksa (slow update)Where stories live. Discover now