Bab 8

9.6K 229 1
                                    

Flashback
-------------
qasrina terjaga dari tidurnya dan merasakan sakit kepala yang amat sangat dan dalam masa itu baru dia tersedar sesuatu..

"auch. kenapa sakit sangat kepala aku ni? eh? aku kat mana? jap2 kenapa aku rasa sejuk semacam? Hah? im naked? kenapa Rezqin tidur sebelah aku??? n he also naked?apa semua ni?" cakap Qasrina dalam hati dan dalam masa yang sama air matanya gugur dan tanpa dapat ditahan dia menjerit sekuat hati manakala memukul badan Rezqin yang sedang nyenyak tidur di sebelahnya sambil mendodoi mengata "kau tak guna Rezqin! kenapa kau buat aku macam ni??? arghhhhhh!!!!!! tak guna punya jantan!"

"aish! apa yang bising2 ni and sakit lah!sapa pulak yang pukul-pukul aku ni?" kata Rezqin yang dalam keadaan separuh sedar.

"arghhh!!!!! Bagun lah jantan! kau memang tak guna! kau rosak kan aku Rezqin! apa salah aku?" tanya Qasrina dalam amarah yang tak dapat dikawal... sejujurnya dia kecewa sangat2 dan tidak menyangka yang Rezqin telah merangut mahkotanya.

"Hah? Qasrina? apa yang dah jadi ni? kenapa kita dalam keadaan mengaibkan?"tanya Rezqin kepada Qasrina yang masih dalam keadaan blur.

"Bodooh!!!!!! kau tanya aku kenapa? kau rogol aku! kau rogol aku Rezqin...masa depan aku dah musnah! kenapa kau buat aku macam ni Rezqin! aku benci kau...aku benci kau!!!!!" kata Qasrina dalam amarah yang membuak2.

"Qas, serius saya tak tau Qas. semalam awak yang goda saya.saya......saya tak mampu nak halang dari digoda oleh awak..okay2...saya mengaku saya salah tapi ni bukan sepenuhnya salah saya, kalau awak tak merayu pada saya jangan hantar awak pulang dan awak tak goda saya malam tadi kita tak kan jadi macam ni.. please Qas, believe me qas...." kata Rezqin dalam keadaan kesal.

" Kau tipu! kau tipu!" kata qasrina

" saya tak tipu, please percaya cakap saya" kata rezqin dalam keadaan separuh merayu.

" aku tak percayakan kau!!! aku benci kau.. benci kau!" jawab Qasrina dalam keadaan menjerit.

dalam masa itu, ketukan pintu bertalu2 menyebabkan Pertelingkahan Rezqin dan Qasrina senyap secara tiba2 dan pelbagai perkara negatif berlegar2 dalam fikiran mereka. akhirnya mereka dikejutkan dengan sapaan salam dari luar pintu yang mengatakan mereka dari Jabatan Agama.

"assalamualaikum, boleh kami tahu encik tinggal dengan siapa dalam bilik ni? boleh kami masuk?"tanya seorang pengawai jabatan tersebut.

"waalaikumsalam, ermm... silakan" kata Rezqin.. dia sedar yang perkara ni akan bertambah rumit. akhirnya Rezqin berserah dengan apa yang bakal terjadi.

"Maaf boleh kami tahu,apa hubungan encik ye dengan wanita tersebut?suami isteri atau adik beradik?boleh kami tengok kad pengenalan atau surat nikah?" tanya pegawai itu lagi.

Ya Allah,apa lagi dugaan yang telah engkau berikan padaku... kata qasrina dalam hati...dia sayu mengenangkan akan nasibnya nanti apabila ayah dan ibunya mengetahui hal tersebut..

"Hmmm,sebenarnya kami bukan adik beradik mahupun suami isteri"kata Rezqin sambil menundukkan kepalanya.

"Astagfirullahalazim, apa nak jadi dengan encik dan cik ni,kalau begitu sila ikut kami ke balai" arah pengawai tersebut.

Endflasback......

-----bersambung----😊

Perkahwinan Terpaksa (slow update)Where stories live. Discover now