Bab 23

7.7K 200 6
                                    

Hai korang haha, miss qas dengan Rez x? ke miss i? hahaha... okay seperti yang diperkatakan nak update bila idea dah mai n now tadaaaaaaaaa.....haha okaylah nak cakap kalau bab kali ni aku nak buat khas tuk farish dengan qasrina bercinta ok x? hahahaha cehwah panceng jeeee 🎣okok gurau je jangan marah kay.. sebenarnya nak buat khas untuk qasrina dengan rezqin je n maybe akan bnyk flashback punya sbb nak buat sesi luah perasaan gitu..,ceh wah.. so sape yang ad rse tengah kecewa ni jangan baca lah nnt sedih lak macam akk ni dik.. sob sob sob haha eh no lah aduh sorry bnyk sngt lak akk melalut okok.. sorry sesangat, ok fokus!!! happy reading guys.. n maybe ayat terabur sikit,eh bukan skit tapi maybe bnyk sbb hmm biasalah klu otak dh blank kan mcm ni lah jdi hehe maaf andai ada salah silap tau tau😭.kalau ad yang tak puas ati ke apa just coment je okay akk x ksh neg or positif akk trima.Jangan takut sbb akk x mkn org pun..akk cuma makan nasi🍚 je huhu n gambar atas tu sebenarnya background blkng sklh i haha saja nk tlk hehe..eh dah lah banyak pulak melalut bye..

^*^*^*^*^*^*^*^*^*^***^*

"Kenapa awak tanya saya soalan macam ni?" soal Qasrina dengan pelik. Pelik dengan sikap suaminya, abis hilang fokus dia dekat television bila Rezqin menyoal dia dengan soalan macam tu. Selepas sahaja Khalisya dengan khairul pulang reaksi suaminya berubah mendadak dan malam ni tetiba soal soalan cepu mas kat dia.

" saya nak tahu kejujuran dalam hati awak qas, kenapa susah awak nak jujur dengan saya?" kata rezqin dengan nada kecewa. Dia hanya ingin kejujuran dari isterinya,dia taknak tengok qasrina tak bahagia.Dia hanya ingin kebahagiaan buat orang yang dia cintai.

"hey, look at me.please" suruh qasrina. Di pegang pipi suaminya dengan kedua-dua belah tangannya.Di usap,di belainya pipi suaminya itu dengan penuh kasih sayang.

apabila Qasrina menyuruhnya begitu, Rezqin terus menatap mata isterinya seperti yang di suruh. Rezqin hanya diam seakan dipukau oleh isterinya apabila isterinya tanpa diduga memperlakukannya sebegitu.

" Saya sayang awak Rez, dari dulu lagi. Saya happy dapat hidup dengan awak and dengan adanya baby ni. mungkin dulu saya kecewa tapi saya tak dapat nak nafikan yang saya cintakan awak,saya perlukan awak dan saya tak mampu nak bencikan awak.You are to mean for me. tolong jangan tinggalkan saya." ucap Qasrina dengan deraian air mata dan di ciumnya pipi suaminya itu.

Rezqin terkesima dengan pengakuan dan kelakuan isterinya dan turut sama mengalirkan air mata.

" Qas, terima kasih sesangat sayang. Saya pun dah lama sayangkan awak,sejak hari pertama kita berjumpa lagi cuma awak je jual mahal dengan saya.haha" ucap rezqin dengan ayat terakhirnya itu bagi membuatkan suasana tidak menjadi suram.Dipeluk isterinya dengan penuh kasih sayang.

"mana ada saya jual mahal dulu." ucap qas lalu di pukul dada suaminya dengan manja.

" sayang, ingat tak dulu awak suka sangat pandang-pandang saya lepas tu tertangkap dengan khal.haha comel sangat muka time tu." kata Rezqin mengimbas balik memori mereka.

" ee,malu lah. Dia pun sama je bajet macho." Gumam Qasrina lalu ditekupnya mukanya di dada suaminya itu.

* flashback *

loceng berbunyi menandakan tamat waktu rehat. Qasrina dan khalisya bergegas ke kelas untuk melanjutkan sesi pembelajaran dengan tergesa-gesa kerana pada waktu itu adalah waktu guru matapelajaran bahasa melayu yang merupakan guru disiplin disekolah mereka,sesiapa sahaja akan di denda akibat lambat masuk ke kelas walaupun sesaat. Guru disiplin yang amat mengerunkan pelajar di sekolah menengah kebangsaan bukit nenas ( hehe main tibai je nama sekolah so mohon maaflah). Dalam keadaan tergesa-gesa masuk ke kelas untuk yang sekian kali rezqin dirempuh oleh qasrina.Namun disebabkan pikir denda apa yang akan menanti jika lambat, dia terus berlalu dengan khalisya tanpa memohon maaf pada rezqin yang sudah tersembam di koridor dekat dengan kelas mereka,firash dan khalisya hanya mampu tergangga melihat budak baru aka kawan barunya jatuh dilanggar oleh qasrina. Ada juga beberapa orang murid yang melihat scane tersebut hanya mampu melihat dan ketawa.

Perkahwinan Terpaksa (slow update)Where stories live. Discover now