CHAPTER 44

3.1K 246 3
                                    

Chapter kali ini agak panjang sikit. Ala sikit je ~ enjoy it ><

"Yah, bak lah sini tu air hyojin lahhhh" kata hyojin yang terlompat lonpat ingin mencapai botol airnya daripada tangan sehun. Eii dah lah tinggi lampai, penat nak lompat lompat. Sehun pula makin galak mengenakan isterinya.

Hyuna terkejut dengan perubahan hubungan hyojin dan sehun. 'Takkan lah senang senang je dorang dah berbaik?!" Fikir hyuna bengang.

Jungkook perasan akan pandangan 'menyampah' yang diberikan oleh hyuna. Dia segera menuju ke arah hyuna. "Bagus kan dorang dah berbaik." Kata jungkook sambil tersenyum manis. Sengaja ingin menyakitkan hati hyuna. Dia sebenarnya tahu yang hyuna telah rancang semua ini.

Jungkook ada ternampak hyuna meletakkan gambar tersebut di dalam beg hyojin. Tapi, dia hanya berdiam diri. Nak tengok, sejauh mana rancangan hyuna nak rosakkan rumahtangga kawan baiknya sendiri, hyojin.

Hyuna hanya mengangguk setuju dengan kata kata jungkook dan berpura pura gembira walaupun sebenarnya sakit mata melihat pasangan di depannya itu.

Jungkook tersenyum sinis dan berbisik sesuatu kepada hyuna. Hyuna tidak menunjukkan apa apa riak wajah dan terus berlalu pergi meninggalkan jungkook.

×××××××××××××××××××××××××××

"Panggg" cawan yang dipegang hyuna dicampak ke arah cermin. Retak cermin dibuatnya. Hyuna mendengus geram. "Hyojin, kau takkan hidup bahagia! Tunggu jelah. Aku akan buat kau mati weh mati !!" Kata hyuna dan ketawa jahat.

Dia terus mendail laju nombor telefon milik hyojin.

*Tett tett*

"Hyojin-ah, ni hyuna"

"Nae, hyuna rupanya.. ada apa?"

"Harini parents saya takde kat rumah, jom lah datang sini. Saya bosan lah sorang sorang."

"Em boleh boleh! Nanti saya datang" jawab hyojin sambil tersengih gembira.

"Arraso!" Balas hyuna pula yang berpura pura gembira.

Panggilan tadi dimatikan. Hyojin segera bersiap siap untuk ke rumah hyuna. Sehun tiada di rumah kerana keluar dengan kawan kawannya. 'Nak kena hantar mesej lah dekat hun. Nanti dia membebel pulak.'

"Oppa, hyojin nak keluar tau. Pergi rumah kawan sekejap." - hyojin.

"Nae, jangan balik lambat" - sehun.

Hyojin tersenyum teruja. 'Yeay!' Jerit hati hyojin. Dia pergi ke sana hanya dengan menaiki teksi memandangkan sehun tiada untuk menghantarnya.

*ting tong*

Bunyi loceng rumah milik hyuna bergema. Hyuna segera pergi ke ruang tamu untuk membuka pintu.

"Anyeong chingu~" kata hyuna lembut sambil tersenyum manis. Hyojin juga membalasnya dengan senyuman mesra.

"Awak duduk lah dulu. Saya nak pergi buat air." Terang hyuna. Hyojin mengangguk faham lalu tersenyum. Dia berjalan memerhati sekeliling rumah hyuna.

"Besarnya rumah awak.." puji hyojin ikhlas. Tiba tiba, dia ternampak frame yang ada gambar hyuna dan sehun bersama. Dia memegang frame tersebut. 'Mungkin gambar mereka masa dulu kot..' fikir hyojin yang bersangka baik. Malas hendak memikirkan tentang itu.

"Awak buat apa tu?!" Terkejut dibuat hyojin apabila hyuna tiba tiba menjerkahnya. Frame kaca ditangannya terlepas akibat terkejut. Hyuna mendengus geram.

"J-jangan salah faham.. saya cuma tengok je" jawab hyojin ketakutan.

"Kau saje je kan?! Kau.. kau dah rampas dia dari aku! Kau patut mati je!" Rumah banglo yang besar itu dipenuhi dengan jeritan hyuna.

"A-apa awak cakap ni?" Walaupun hyojin sedang takut, namun dia harus berlawan dengan perasaannya. Dia tak nak jadi lemah.

Hyuna tersenyum sinis melihat hyojin yang ketakutan. Di tangan hyuna kini ada sebilah pisau yang sudah siap diasah. Entah sejak bila ada pisau ditangannya pun taktahu lah.

Langkah hyojin kini makin kebelakang. Dia menangis ketakutan. Tubuhnya menggigil.

××××××××××××××××××××××××××××

'Kenapa aku rasa macam tak sedap hati je ni haih' ujar sehun perlahan. Sehun segera mendail nombor jungkook.

*tett tett*

"Hyojin ada dengan kau tak?" Tanya sehun gelabah.

"Hah hyojin? Aku kat kedai makan ni. Masa bila aku keluar dengan hyojin?" Balas jungkook pelik.

Sehun mengerutkan dahi. 'Hyojin takde dengan jungkook? Takkanlah dengan.. hyuna?!'

Sehun terus menamatkan panggilan. Kemudian, dia mendail nombor hyojin.

"Yeoboseyo? Hyojin-ah. Where are you??!"

××××××××××××××××××××××××××××

*dasi run run run ~*

Hyojin segera mengeluarkan telefonnya yang berbunyi. Namun malangnya, hyuna telah merampas telefonnya.

Butang answer ditekannya.

"Yeoboseyo? Hyojin-ah. Where are you??!" Hyuna tergelak mendengar pertanyaan sehun.

"Baby, she's here.." jawab hyuna dengan nada yang gedik. Sehun mengerutkan dahi. Hyuna?

"Mana hyojin?" Tanya sehun yang cuba untuk bersabar. Hyojin cuba untuk bersuara namun cubaanya gagal memandangkan pisau yang dipegang hyuna masih berada ditangannya.

"Dia ada dekat depan i ni. Tunggu masa nak mati je." Jerit hyuna dan kemudiannya mematikan panggilan.

Sehun yang mendengar kata kata hyuna, tersentak. Dunia bagaikan terhenti. M-mati? Aku taknak hyojin mati ! Sehun terus memecut laju pergi ke rumah hyuna. 'God.. save her please i'm begging' ujar hati sehun. Dia menangis ketakutan. Takut kehilangan isterinya.

Hyojin menangis teresak esak. Bahunya terhenjut henjut menahan tangisan.

"Tch. Menyampah aku tengok kau ni menangis." Marah hyuna. Pisau yang dipegangnya masih berada di sekitar leher hyojin.

"K-kenapa.. kenapa awak buat saya macamni?!" Marah hyojin pula.

"Kenapa? Kau tanya kenapa? Sebab.. aku cintakan sehun. Ye, aku bodoh pergi percayakan lelaki tu. Aku tinggalkan sehun semata mata nak ikut lelaki tu but at last aku ditinggalkan. Lepastu, aku tekad nak dapatkan sehun balik. Hati aku hancur. Hancur lepas dapat tahu kau dengan sehun dah kahwin!" Kata hyuna kemudian dia pun turut menangis. Namun, dalam tangisan dia, ada dendam. Dia tekad nak bunuh hyojin walau apa pun terjadi.

"Ada kata kata terakhir nak cakap sebelum nak tinggalkan dunia ni?" Hyuna terus mengelap air matanya tadi dan memberikan pandangan sinis kepada hyojin.

Hyojin menangis. Apa lagi dia nak buat? Dia hanya mampu berserah kepada takdir.

"Ada.. saya sayang awak, ingat tu. Awak, kawan perempuan pertama yang betul betul buat saya gembira. Sebelum ni, saya tak pernah ada kawan perempuan macam awak. Ingat lagi tak dulu kita pernah jatuh gaung dan awak tolong saya. Terima kasih. Jangan risau, saya tak benci pun dengan semua yang awak buat ni. Nanti jaga sehun elok elok ye?" Kata kata hyojin ikhlas sekali. Mungkin hyuna langsung tidak mengingati dirinya semasa kecil dulu. Dia cuba menghadiahkan senyuman manis ke arah hyuna.

Hurts   OshWhere stories live. Discover now