CHAPTER 18

3.2K 301 3
                                    

Seminggu telah berlalu, kini peperiksaan yang sengsara itu telah pun berakhir.

Seperti biasa, Sehun akan bangun awal untuk bersiap ke sekolah. Namun, apa yang luar biasa adalah dia sedang menunggu 'seseorang'.

Setelah Hyojin bersiap, dia keluar dari bilik. Dalam fikirannya, Sehun sudah bertolak ke sekolah lalu dia menuruni anak tangga.

Dirinya terkejut dengan kehadiran seseorang di ruang tamu.

Hyojin berlalu masuk ke dalam ruang dapur dan menyiapkan sarapan untuk 'mereka berdua'. Setelah siap, sarapan dihidang di atas meja makan. Dia sengaja membuat sarapan untuk dua orang walaupun dia tahu Sehun takkan pernah merasa air tangannya itu.

Tetapi, Sehun dengan automatiknya bangun dari sofa terus menuju ke meja makan, duduk dan menjamu selera.

Hyojin juga turut sama makan. Dalam perasaan pelik, Hyojin tetap menghabiskan makanannya, begitu juga Sehun. Kedua dua mereka mendiamkan diri.

"Sehun dah berubah ke?" Fikir Hyojin. Namun selepas siap makan, Sehun terus pergi ke sekolah meninggalkan Hyojin yang tertanya tanya.

"Ah dia belum berubah rupanya. Hyojin mengeluh.

---

Suasana di sekolah riuh dengan keputusan peperiksaan.

"Kenapa riuh semacam je sekolah hari ni?" Tanya Hyojin pelik.

"Hi Hyojin!" bahu Hyojin ditepuk. siapa lagi kalau bukan Jungkook, kawan baik kepada Hyojin, sentiasa menemaninya semasa senang dan susah.

"Ah Jungkook. Awak suka buat saya terkejut laaa. Btw, kenapa harini sekolah kita ni riuh semacam je?"

"Perangai jungkook dari dulu sampai sekarang tak berubah. Masa first meet aku dengan dia, aku fikir dia ni hantu kat library." Fikir Hyojin sendirian, dia ketawa kecil apabila teringat kejadian itu.

"Aik awak tak tahu ke? Harini keputusan peperiksaan dah keluar lah. Saya pun baru balik dari sana tadi. Lepastu ternampak awak, saya tegur jelah." terang Jungkook.

"Ah yeke.. taktahu pulak saya. Kalau macam tu teman saya pergi board boleh? Nak tengok jugak saya dapat masuk kelas apa.." kata Hyojin sambil tersenyum manis.

Sedang hyojin dan jungkook berjalan sambil berbual, tiba tiba ada seseorang yang terlanggar hyojin.

"Yah--" Sehun terkejut melihat hyojin dan jungkook berpegang tangan sambil berjalan.

"Ah mianhaeyo. Saya leka berborak sampai terlanggar awak." Kata Hyojin sambil membongkokkan sedikit badannya kepada Sehun tanda minta maaf. Selepas itu, Hyojin terus meninggalkan Sehun yang terpinga pinga.

'Saya tak kenal awak dan awak tak kenal saya. Kita tak pernah kenal.' Kata kata Hyojin pada hari itu terngiang ngiang di kepalanya. Walaupun sudah dua minggu berlalu, dia tetap tidak dapat melupakan kata kata isterinya.

"Aku ke yang salah dalam hal ni? Tch." Fikir Sehun yang masih berdegil dengan ego tingginya.

---

JUNGKOOK POV

"Yah Hyojin, gwenchana? Saya tengah cakap dengan awak ni!" Pekik aku di telinga Hyojin. Tak kisahlah telinga dia sakit ke apa, hati aku lagi sakit bila dipalau sebegini huhu.

Mengelamun agaknya Hyojin ni. Aku tengah bercakap dengan dia, boleh pulak dia mengelamun.

"Nae nae? Mianhae. Saya tak berniat nak buat awak macamtu. Saya tahu saya bersalah!" Hyojin yang masih berada di dalam dunianya sendiri menyahut panggilan aku.

Aku ketawa kecil. Haih budak ni, makin menjadi jadi.

"Oi Hyojin, ni saya lah. Jeon Jungkook. Awak dah kenapa?

Tiba tiba sahaja, aku ternampak mata Hyojin seperti berair. Dia nak menangis ke? Tapi kenapa?

"Hah? Sorry saya mengelamun tadi. Awak cakap apa tadi?" Kini Hyojin tersedar di dunia nyata.

Mengelamun pasal masa depan ke apa ni.

"Hahaha apa apa jelah. Dah, jomlah pergi sana." Aku terus menarik tangan Hyojin untuk pergi ke board.

Bagi Hyojin, dia dah biasa dengan situasi sekarang ni. Aku tahu dia hanya menganggap aku sebagai kawan baiknya dan tak salah kan kawan baiknya memegang tangannya sendiri?

"Awak pergilah tengok. Saya dah tengok tadi. Goodluck Hyojin!" Kata aku memberi semangat kepada Hyojin.

"Arraso, fighting!" jawab Hyojin sambil tersenyum manis.

Goodluck, Park Hyojin.

---

"Hun. Kau dah tengok ke keputusan exam?" Tanya Chanyeol.

"Ha? Macam biasa.." kata Sehun. Ada nada malas dalam percakapannya.

"1st place again? Wah jinjja daebak!" Kata Baekhyun pulak.

"Ceh puji orang lebih lebih. Korang tu pun apa kurangnya. Top4 jugak kannn" kata kata Sehun membuatkan mereka bertiga tersenyum seperti kambing.

---

*Okay i know korang pelik. So author akan terangkan. Dalam ni, author buat suho, chanyeol dgn baek 19y/o. Tapi kenapa dorang sama kelas dengan sehun? Okay macamni, disebabkan suho anak pengetua sekolah ni, so dia boleh pilih kelas apa je yang dia nak. I know macam tak logik, but my imagine so why not? Hehe*

Hurts   OshWhere stories live. Discover now