CHAPTER 17

3.2K 295 1
                                    

Seminggu dah berlalu, sejak kejadian haritu, keadaan hyojin dan sehun masih lagi seperti dulu. Mereka langsung tak bertegur.

Memandangkan hari ini cuti, hyojin mengambil keputusan untuk duduk di rumah dan mengulangkaji sebab esoknya peperiksaan yang menentukan kelas akan berlangsung.

"Harap harap dapat sama kelas dengan kookie. Takdelah aku bosan. And, aku tak fikirkan lagi pasal penampilan aku. Nak tukar ke or just biarkan? Lagi satu, betul ke keputusan aku taknak bertegur dengan sehun ni?" Tanya hyojin sendirian. Dia sendiri pun keliru dengan dirinya.

Perut hyojin berasa lapar. Jadi dia mengambil keputusan untuk mencari snek di dalam peti.

××××××××××××××××××××××××××××

"Dah seminggu dah ni, aku dengan hyojin still macam musuh. Bila hyojin nak minta maaf dengan aku? Dia kan yang salah? Dia tengking suami dia kan?" Tanya sehun

"Kau sebenarnya yang salah hun. Kau tak jaga dia dengan baik, kau tak jalankan tanggungjawab kau sebagai suami hyojin. Kau buat hyojin menangis." Kata sehun lagi. Egonya tetap ada dalam dirinya. Egonya tinggi untuk meminta maaf kepada hyojin.

Ketika sehun sedang tengok tv, dia dapat merasakan yang hyojin sedang menuju ke ruang tamu dan pergi ke dapur. Sehun memandang sekilas wajah isterinya itu, namun wajah hyojin cukup membuatkan sehun serba salah. Dia guna jampi apa eh? Selalu sangat buat aku rasa bersalah.

Hyojin perasan akan pandangan sehun tadi, tapi dia hanya menganggap sehun tidak wujud di dalam rumah tersebut. Hyojin mengambil sedikit snek dan jus untuk dibawa ke biliknya.

Sehun yang melihat perangai hyojin itu terkejut. Selalunya, hyojin akan bertanya atau bercakap dengan sehun walaupun dia tahu sehun akan melayannya dengan kasar. Tapi sekarang, lain jadinya. Pandang muka sehun pun tak. Sehun mengeluh kasar.

"Apa apa jelah. Malas nak kesah pasal budak nerd tu."

××××××××××××××××××××××××××××

Sejujurnya, hari demi hari perasaan sayang hyojin kepada sehun makin mekar di hatinya. Tapi dia tahu, dia hanya bertepuk sebelah tangan. Dia tak patut menaruh hati dekat suaminya sendiri, oh sehun.

"Kalau dia dah giveup sangat dengan perangai kau, dia boleh je moveon then fall in love dengan orang lain, i mean si jungkook tu. Masa tu, kau nak menyesal pun tak guna dah." Kata kata suho bermain difikirannya.

"Aish dah lah. Lepas habis exam nanti baru fikir semua ni. Study lagi bagus." Kata sehun.

××××××××××××××××××××××××××××

Pada pagi itu..

Hyojin mengambil keputusan untuk mengubah penampilannya. Dia sudah dapat keyakinannya semula. Dia mahu memulakan hidup baru.

Jungkook tersenyum gembira apabila melihat hyojin tanpa berkaca mata.

"Harini exam so hwaiting kookie ~~" kata hyojin sambil membuat muka comel.

"Eoh. Kyeoptaaa~ awak pun jinnie, fighting!" Kata jungkook sambil mencubit pipi gebu hyojin.

Hyojin blushing apabila diperlakukan sebegitu oleh jungkook.

"Looks like someone is blushing right nowww" jungkook menjerit kuat. Semua pelajar memandang ke arah jungkook dan hyojin sambil tersenyum. Bagi mereka, pasangan itu sungguh sempurna.

Namun begitu, ada sepasang mata yang memerhati dengan pandangan sinis atau lebih tepat, dengan pandangan jealous. Ye, dia jealous. Sepatutnya dia yang berada di tempat jungkook. Gembirakan hyojin. Tapi sekarang, disebabkan kata kata dia, akhirnya dia yang menyesal.

Sehun pergi ke locker untuk mengambil bukunya, tiba tiba "dushh". Kertas kertas dari dalam lockernya bertaburan. Semua kertas itu daripada peminatnya.

'Hwaiting sehun oppa' 'jawab elok elok!' 'Saranghaeyo sehun oppa'.

Sehun mengeluh perlahan. Kan bagus kalau hyojin bagi semangat macam ni. Jap apa yang aku cakap ni? Ergh wakeup sehun!

Selang 30 minit, semua pelajar masuk ke kelas memandangkan peperiksaan akan bermula.

××××××××××××××××××××××××××××

Hurts   Oshحيث تعيش القصص. اكتشف الآن