CHAPTER 21

3.2K 280 2
                                    

'Hun..' nama itu hanya dapat disebut di dalam hati hyojin sahaja. Rasa bersalah menyelubungi dirinya. Dia tahu sehun perhatikan dia tadi. Tapi, dia hanya mengendahkan sehun.

"Maybe betul apa yang suho cakap, hyojin dah terfall in love dengan jungkook. Thats why... dia berubah?" Sehun keliru dengan perangai hyojin. Bukan itu sahaja, dia juga keliru dengan perangainya sendiri.

××××××××××××××××××××××××××××

Waktu persekolahan kini tamat, dan.. jungkook dan hyojin masing masing berlari ke tandas untuk menjalankan tugas.

"Ada pun awak berdua. Saya fikir, awak dah lari tadi." Mr. Jongkook memerli mereka.

"Tch. Macam mana nak lari kalau ada cikgu yang berotot macam ni. Kalau dia tumbuk aku, dah tentu² mati." Bisik jungkook perlahan.

"Jeon Jungkook, saya dengar apa yang awak cakap. Lebih baik awak cuci cepat², nanti boleh balik awal." Kata Mr. Joongkook. Opps, kuat sangat ke aku cakap tadi? -_-

"Yah kookie, dah dah la mengelamun tu. Jomlah cuci tandas tu, kalau cepat siap boleh balik awal." Sebenarnya hyojin risau dengan keadaan sehun di rumah. Kalau dia balik lewat, siapa nak masakkan untuk sehun, suaminya itu?

××××××××××××××××××××××××××××

Sehun bangun dari tidur lalu mengerling ke arah jam dinding di ruang tamu, 8.00 malam. Dia terdengar bunyi rintikan hujan yang lebat di luar rumah. Dia mengelamun untuk seketika dan tersedar yang tiada sebarang bunyi pun yang di dengarnya di dalam rumah. Ke mana perginya Hyojin? Dia menggagahkan dirinya bangun dari mamainya untuk mencari isterinya. Di dapur, di dalam bilik, seluruh sudut dicarinya namun tidak nampak kelibat isterinya.

Dia mula risau. Entah-entah hyojin telah meninggalkannya seperti Hyuna yang meninggalkannya dulu. Setelah dia memberikan kasih sayang sepenuhnya, dia ditinggal seperti itu.

FLASHBACK

"H-Hyuna?" Sehun memanggil nama yeojachinggunya dari belakang dua kelibat dihadapannya. Yeoja tersebut sedang memeluk lengan namja yang ada bersamanya. Dia pasti itu adalah Hyuna.

Yeoja tersebut memusingkan badannya untuk melihat gerangan yang memanggil namanya. Selepas mendapat tahu yang memanggilnya adalah Sehun, dia terus melepaskan tangannya dari memeluk lengan namja tersebut.

"H-Hun Oppa. Apa y-yang Oppa buat kat s-sini? Hehe..." Tanya hyuna sedikit gagap.

"Siapa namja ni?" Sehun melihat lelaki tersebut dengan perasaan tidak puas hati.

"Chagi, who is he?" Namja tersebut pula bertanya.

"I'm her namjachinggu. And who are you to call her chagi?!" Marah sehun. Siapa tak marah kalau yeojachingunya dipanggil dengan panggilan 'chagi' oleh orang lain?

"Oh! You must be Oh Sehun, right? Tch. Now hyuna, I can cherish you more than him. I think, the money you got from him were enough for now. I'll own the money myself next time, eoh? Sorry lah sehun. Dia dah ada aku. Kau boleh balik sekarang." Kata namja itu sinis sekali.

Sehun rasa yang jantungnya dipanah dengan beribu-ribu anak panah. "H-hyuna.. is it true what he said? Jebal, please answer me?!"

"Hun Oppa, we're done. I'm sorry. I'm now with him. Thank you for everything before. Kaja, Himchan Oppa." Hyuna memeluk semula lengan Himchan dan berlalu pergi, meninggalkan Sehun sendirian.

Ketika itu, Sehun tidak tahu ingin menunjukkan perasaan yang bagaimana. Marah? Sedih? Kecewa? Sakit hati? Selepas Hyuna dan namja yang bernama Himchan itu hilang dari pandangan Sehun, Sehun pergi meninggalkan tempat yang ditinggalkan tadi, pulang ke rumah tanpa berfikir apa-apa pun. Kosong. Apa yang patut di fikirkan?

Sejak itu, Sehun tidak mahu mempercayai mana-mana perempuan pun. Sehun menjadi seorang yang dingin apabila berdepan dengan perempuan dan hanya akan menunjukkan perangai sebenarnya dihadapan kumpulan EXO.

Hanya EXO yang mengetahui kejadian tersebut.

END FLASHBACK.

××××××××××××××××××××××××××××

Hwaaa pity sehun T_T So korang dah tahu kan kenapa sehun jadi cold gila even dengan isterinya sendiri, hyojin. Sorry kalau author buat hyuna jadi watak jahat >_<
And, apa yang terjadi pada hyojin? Adakah kisah silam sehun akan berulang lagi? Nantikan chapter yg seterusnya hoho ~~

Hurts   OshWhere stories live. Discover now