Masih Aku Cinta

By nabaella

7.3M 109K 5.8K

Hampir 2 bulan hidup sebagai seorang isteri kepada seorang pensyarah muda tidak pernah disesali Saffiya Aliya... More

Bab 1- Malam Pertama
Bab 2 - Baru
Bab 3 - Call Me Bie
Bab 4 - Nyanyi
Bab 5 - Lipas Terbang
Bab 6 - Tahi Lalat
Bab 7 - Pujuk
Bab 8 - Kusut
Bab 9 - Mengandung Seksi
Bab 10 - Pensyarah Hot
Bab 11 - Fokus
Bab 12 - Ice Breaking
Bab 13 - Cinta itu Monyet
Bab 14 - Tak Tahu
Bab 15 - Perang Hati
Bab 16 - Kotor
Bab 17 - Bajet Sweet
Bab 18 - Tak Diundang
Bab 19 - Getback
Bab 20 - Besar Sangat
Bukan Update :)
Bab 21 - Karnival
Bab 22 - Luahan
Bab 23 - Jatuh Cinta
Bab 24 - Berlakon
Bab 25 - Gosip
Bab 26 - Status
Bab 27 - Heartless
Bab 28 - Young and Beautiful
Bab 29 - Duet
Bab 30 - Couple
Bab 31 - Cucu
Bab 32 - Telur
Bab 33 - Dating
Bab 34 - Strawberry
Bukan Update :((
Bab 35 - Salah Orang
Bab 36 - Emosi Terganggu
Bab 37 - Bunuh Jiwa
Bab 38 - Gedik
Bab 39 - Bermesej
Bab 40 - Merayu
Bab 41 - Menyesal
Bab 42 - Selamat Tinggal
Bab 43 - Kembali
Bab 45 - Mia
Bab 46 - Bulat Mata
Bab 47 - Sama Size
Bab 48 - Tujuan Utama
Bab 49 - Cerai
Bab 50 - Lelaki Simpanan
Bab 51 - Tak Semestinya
Bukan Update :))
Bab 52 - Perbuatan
Bab 53 - Masalah
Bab 54 - Paksa.
Bab 55 - Bayangan
Bukan Update :\
Bab 56 - Permintaan
Bab 57 - Seksa
Bab 58 - Mama
Bab 59 - Kucing Jadian
Bab 60 - Maaf
Bab 61 - Haidar
Bab 62 - Masih Cinta (Last)
Bebel.

Bab 44 - Lepas Rindu

111K 1.6K 159
By nabaella

"Harap bersabar ya, kita masih menunggu wakil dari Syarikat HM Group. Katanya ada accident kecil berlaku" tiba-tiba satu suara memecahkan suasana di dalam bilik mesyuarat pejabat Perdana Holding.

'Hmm menunggu lagilah kira ni. Aish menyesal pula ikut Syafik datang sini. Bosan' bisik hatiku.

Ni semua paksaan Syafik la ni. Kalau tak sebab hal kerja takde aku nak ikut.

Syafik beria ria pun sebab ni projet pertama dia dekat sini. Apa lah nasib balik negara sendiri terus kerja. Tapi lagi kesian dekat Hadiff lah, pagi tadi terus aku daftar dia masuk Taska. Itu pun penat paksa suruh masuk sana kalau tak siapa lah nak jaga dia. Aku tak jumpa lagi orang yang boleh aku percaya jaga Hadiff.

Senang je nak paksa Hadiff tu. Ugut je pasal Haris,terus dia tak berani nak bantah. Takutlah tak boleh jumpa papa dia tu.

Aku memang selalu menceritakan perkara berkaitan Haris kepada Hadiff. Aku tak mahu Hadiff tak kenal ayah kandungnya sendiri. Walaupun Hadiff memanggil Syafik sebagai Papa tapi aku tetap ingatkan Hadiff yang papanya adalah Haris.

Dan video lagu Haris bernyanyi bersama aku tu la yang selalu aku bagi Hadiff tengok sampai dia ketagih nak tengok lagi dan lagi.

Haris tu handsome sangat ke sampai Hadiff nak tengok selalu ? Hm aku pun selalu tengok sebenarnya.

"Maaf saya lambat!"

Tiba-tiba satu suara memecah suasana bilik mesyuarat. Dan suara tu macam..

"Bie"

Semua orang dalam bilik ni pandang aku. Aku terkaku. Apa aku buat ni ? Saffiya kau kenapa weh ?

Asal macam familiar je situasi ni ?

Haris berjalan menghampiriku. Aku hanya memandang matanya yang aku rindu. Kakiku keras tak boleh bergerak.

Aku perasan Haris semakin susut tubuh badan dia ? Dah jarang bersenang ke apa Haris ni ?

Haris tundukkan kepalanya supaya paras wajahnya sama dengan wajahku dek kerana aku yang hanya duduk di kerusi manakalah dia berdiri menghadapku.

"My name dont have perkataan bie" Haris membisik di telingaku. "But I very miss you call me like that" sambung Haris lagi.

Dan Haris terus berlalu ke bahagian sebelah. Dia memilih kerusi yang berhadapan dengan aku. Nasib baik meja mesyuarat ni lebar dan besar. Jauhlah sikit jarak antara kami berdua.

Mesyuarat berjalan seperti biasa setelah semua berkumpul dari wakil 3 syarikat. Syafik yang baru saja datang dari tandas terus mengambil bahagia di sisiku. Perbincangan berlaku lebih kurang 2 jam lebih tapi hati aku tak pernah tenteram.

Haris.

Dari mula mesyuarat hinggalah habis, Haris hanya mencuri pandang ke arah aku. Dikerling sekilas ke hadapan agar tidak di sedari orang lain. Tapi aku pun tak boleh nak fokus apabila di pandang tajam Haris. Hati aku berdebar debar.

Yang pasti dari mula pandangannya dia hanya bermain dengan cincin di jari manisnya sahaja. Di pusing pusing cincin itu seperti menunjuk.

Apabila aku mula sedari itu adalah cincin kahwin kami, hati aku seakan akan tersenyum.

Haris nak bagi tahu aku yang dia tak pernah tanggalkan cincin kahwin kami ke apa ?

"Okey perbincangan kita akan bersambung nanti. Nanti apa-apa PA saya hubungi kamu semua. Before that, kami ada jamuan sikit. Bolehlah semua join" kata CEO syarikat Perdana holding.

Aku terus bangun dan membisik bahawa aku ingin pergi dulu kepada Syafik. Hati aku tak kuat duduk sini lama-lama.

"Kenapa yaya sakit ke ? Jomlah kita pergi klinik" syafik membalas.

"Eh tak perlu. Yaya okey je. Yaya nak rehat. Syafik join lah. Nanti apa pula dia cakap. Syafik ambil masa syafik okey. Yaya nak masuk tandas dulu dan yaya rehat dalam kereta eh. Bak kunci" aku terus meminta kunci kereta. Malas mahu berdiri di sudut bilik ini lama-lama.

"Yela. Syafik kejap lagi pergi" apabila Syafik menyerahkan kuncinya kepadaku, aku terus keluar dari bilik ini dan terus menujur ke tempat Syafik meletakkan keretanya. Tandas tadi alasan je. Takut syafik terburu buru pula.

Sampai di kereta aku terus masuk di tempat bahagian penunpang hadapan dan terus masukkan kunci. Pendingin hawa terus aku pasang.

Baru sahaja mataku ingin tertutup, tiba-tiba pintu pemandung terbuka. Cepat pula syafik ni. Selalunya lambat kalau dah start sembang hal bisnes.

Tapi aku malas nak buka mata. Mesti Syafik faham aku penat. Tapi bila ada tangan yang menjalar di pipi ku, aku terus buka mata.

Buang terbiat ke apa syafik ni ? Tak pernah pernah nak belai aku. Aku pun mana nak bagi.

"Haris"

Aku terus betulkan kedudukan aku. Aku pandang Haris dan cuba jauhkan diri darinya tapi di dalam kereta. Apa yang boleh aku buat.

"Ingat lagi saya?" Terus Haris menyoal tapi tangannya tidak lepas dari membelai pipiku.

Walaupun wajahku cuba untuk mengelak dari di belai tangan Haris tapi hati aku ingin sekali Haris meneruskan belaian lembut dia.

Aku rindu.

"Apa awak nak?" Tergesa gesa aku bertanya. Mataku tidak lepas dari memandang wajahnya yang aku rindu. Nak lepas rindu sikit.

Masih handsome. Aku tersenyum.

"Kenapa senyum. Btw awak tanya saya nak apa kan ? Of couse saya nak awak Saffiya Aliya" kata Haris sambil tangannya di lilitkan di pinggangku pula. Aku membiarkan sahaja.

"Kalau nak cakap, tak payah sentuh boleh ?"

"Tak boleh. Ni kan Haris. Masih sama. Kalau awak tak tahu..-" belum sempat Haris menghabiskan ayatnya aku terus merapatkan wajahku dengan wajah Haris.

Entahlah apa yang merasuk aku sekarang. Mungkin ego tercalar sikit sebab Haris nak tuduh aku dah tak sama macam dulu.

Aku dekatkan bibirku dengan bibir Haris. Tanganku di letakkan di kedua belah pipi Haris. Aku mencium Haris tapi Haris hanya kaku menerima ciuman ku. Aku tak mahu kalah, aku terus sengetkan sedikit kepala ke kiri dan tangan kananku di letakkan pada rambut Haris. Aku ramas lembut rambut Haris dan menghalang terus kepalanya jauh dari wajahku. Aku makin mendalamkan ciuman kami.

Haris masih tidak membalas ciumanku. Aku tahu Haris sedar yang aku menciumnya apabila terasa pinggangku di ramas oleh tangan Haris.

Haris mahu menguji aku!

Aku pun menggigit lembut bibir bawa Haris. Aku bermain seketika dengan bibir bawa Haris dan apabila Haris mula mendesah aku terus memasukan lidahku ke dalam mulut Haris. Di teroka mulut Haris yang lama aku rindu.

Dan entah bila aku rasa Haris turut membalas ciumanku. Di cium ghairah bibirku. Aku yang asyik bermain dengan bibirnya terkejut dengan balasan Haris. Begitu ghairah Haris membalas.

Lidahku terus di gulung Haris. Dalam kereta hanya kendengaran desahan mulut dari aku dan Haris. Lama keadaan kami begini.

Akhirnya aku terus menggigit bibir bawa Haris. Bibirku seperti tidak mahu melepaskan bibir Haris. Lama aku menggigit sehinggalah Haris menjerit.

"Auchh sayang sakitlah" aku tersedar dan terus menundukkan wajahku. Malu. Aish kenapa dengan aku ni sampai tak nak lepas bibir Haris.

"Sayang..pandang Haris. Tengok apa awak buat. Sampai berdarah bibir saya awak gigit tau" sambung Haris lagi.

Makin menunduk mukaku. Aku dapat rasa bahang mukaku apabila Haris berkata begitu. Ah kenapa aku tak boleh tahan gelora nafsu aku ni.

"But today so exotic day. Saffiya still my Saffiya. Pandanglah Haris, Haris rindu saffiya" Haris menyentuh daguku dan mengangkat wajahku menghadapnya.

Aku memandangnya. Sungguh aku rindu dengan Haris tapi aku takut kalau Syafik datang. Apa aku nak jawab.

"Haris awak keluar. Nanti syafik datang"

"But im still miss you baby"

"Esok kita jumpa. Saya ada sesuatu nak bagi tahu awak" aku terus membalas. Aku cuba elak dari isu rindu tadi. Aku takut aku juga terlepas cakap aku turut rindu Haris.

"Kenapa tak cakap sekarang je?" Tanya Haris sambil membelai kembali pipiku. Dan di cium mesra dahiku.

"Takut syafik datang. Esok saya datang office awak. Tengah hari macam tu" aku ingin memberi tahu Haris mengenai Hadiff.

Aku sudah berjanji ingin memperkenalkan mereka berdua. Berapa kali sudah Hadiff bertanya kepadaku mengenai Haris. Esok aku sudah berjanji dengan Hadiff yang aku akan menjemputnya dari Taska bersama Papa Haris yang selalu di lihatnya dari phone ku.

"Okey nanti kita lunch sama-sama eh. Janji datang jumpa saya lagi. Jangan lari lagi. 5 tahun sayang saya tunggu awak" kata Haris sayu.

"Ya saya janji esok saya datang. Tapi awak keluar dulu. Nanti syafik nanpak"

"Siapa syafik untuk awak Saffiya?" Soal Haris.

"My everything"

Haris tersenyum. "But you're mine." Kata Haris sambil menunjukkan rantai tergantung cincin namaku.

Aku tersenyum.

"Ish dah keluar. Esok awak jangan busy pula. Kalau busy siap awak" aku berkata dan terus menolak tubuhnya keluar dari kereta.

"Yela. Suka paksa tau. Mesti kedekut badan dia"

"Suka hatilah nak cakap apa. Tapi keluar dulu"

"Ye nak keluarlah ni. I love you, Saffiya" kata Haris dan terus mencium pipiku.

Aku membutangkan mata. Sesuka hati dia je.. tapi hati aku suka.

Tidak lama kemudian Syafik masuk. Ah rasa-rasa dia nampak Haris tak ?

"Syafik ada nampak siapa-siapa tak dekat sini tadi?" Tanyaku kepada Syafik.

"Ada siapa-siapa ke dekat parking lot ni ?" Soalanku di balas soalan.

Aku menggeleng. Ah nasib baik.







"Cik, Encik Haris ada tak ? Boleh saya jumpa dengan dia?" Tanyaku pada reception syarikat HM group.

Kalau tak silap aku ini syarikat Papa. Dan kalau betul ni syarikat Papa, kiranya Angah Haris kerja dekat sini jugalah kan ? Mintak-mintaklah tak jumpa. Aku tak sedia lagi nak jumpa keluarga Haris.

"Cik ada buat appoiment ke ?"

"Kena buat appoiment ke nak jumpa Haris ?" Soalku lagi pada perempuan rambut pendek di depanku.

"Kenalah cik. Kejap saya call PA Encik Haris" katanya.

Aku hanya mengangguk dan memerhati ruang tersebut.

Em besar juga syarikat Papa ni. Tapi sejak bila Haris kerja sini eh ? Bukan dia pensyarah ke ? Sejak bila tukar bidang kerja pula ni ?

"Cik..cik boleh naik tingkat 18 dan berjumpa dengan kak zizah, PA Encik Haris." kata perempuan rambut pendek itu lagi.

"Boleh saya tanya sesuatu tak?" Aku menyoal perempuan itu lagi.

"Boleh cik. Apa ya?"

"Dato Hasyim and Cik Manissa kerja sini juga kan?" Soalku.

Perempuan itu hanya mengangguk.

"Diorang tingkap berapa eh ? Boleh saya tahu?"

"Dato Hasyim dan cik Manissa tingkap 17 cik"

Aku terus mengangguk dan berterima kasih. Nampaknya tingkap 17 aku perlu hindarkan diri hari ni.

Aku terus berjalan naik ke tingkap di maksudkan perempuan reception tadi. Sampai tingkap 17 aku terus tanya perempuan pertama yang aku jumpa di tingkap 17 ni.

"Cik boleh tanya tak bilik Encik Haris dekat mana ?" Tanyaku pada perempuan yang sikit berusia pada pandangan ku.

"Boleh, mari saya tunjukkan pada cik" nasib baik aku dapat orang baik-baik je. Takde la kena maki sebab banyak mintak tolong.

"Kak zizah ni ada orang nak jumpa Encik Haris. Cik ni PA Encik Haris. Bolehlah berurusan dengan dia. Saya pergi dulu eh" kata perempuan itu lagi.

"Terima kasih cik" kataku sambil tersenyum.

"Kamu nak jumpa Encik Haris ya ?" Tanya perempuan yang di gelar Kak Zizah oleh perempuan tadi.

Aku hanya mengangguk dan tersenyum. Aish penat senyum hari ni.

"Silakan masuk. Itu bilik Encik Haris" katanya lagi dan menunjukkan bilik yang berhampiran kami.

"Terima kasih" aku membalas dan terus menujur ke arah bilik yang di maksudkan kak Zizah tadi.

Aku ketuk pintu bilik Haris dan kedengaran orang dalam menyuruhku masuk.

Aku pun terus masuk dan menuntup kembali pintu bilik Haris. Aku pandang Haris dan seorang perempuan muda cantik di samping Haris.

Haris yang duduk di mejanya memandangku sambil tersenyum. Perempuan di sampingnya memandangku tajam.

'Dah kenapa perempuan ni pandang-pandang, tak pernah tengok orang ke?' Bisik hatiku.

"Okey Mia dah boleh pergi kut" kata Haris sambil tidak lepas memandangku.

Oh Mia nama minah depan aku ni.

"Okey. Nanti kita jumpa lagi tau sayang" balas perempuan nama Mia tadi.

Apa sayang ? Siapa perempuan ni ?

"Buang terbiat ke?" Soal Haris.

Amboi bajet-bajet sweet ke apa Haris ni. Kenapa hati aku tak sedap ni ? Siapa perempuan ni ? Perempuan Haris ke ? Tapi Haris cakap aku milik dia lagi. Haris main-mainkan aku ke apa ni ?

Asal aku rasa ayat buang terbiat Haris tu macam sweet je dekat perempuan nama Mia ni ? Ah hati kalau cemburu memang teruk. Tapi aku cemburu ke ? Faktakan kalau cemburu tu sayang ?

Yes memang aku sayangkan Haris!

"Tak lah. Okey bye" terus perempuan itu mendekatkan diri ke tempat Haris dan mencium pipi Haris mesra.

Sakitnya hati aku tapi sakit hati lagi bila Haris tak elak pun. Haris biar macam tu je ? Kenapa dengan Haris ni ? Dia hak aku. Mana boleh perempuan lain cium dia selain aku!

"Dahlah Mia. Mengarutlah" aku membutang memandang Haris. Mengarut konon. Sebenarnya suka kena cium. Ah lelaki sama je semua!

Perempuan itu berjalan bertentangan denganku dan berhenti betul betul di sisiku. Kepalanya hanya paras telingaku sahaja.

Mia terus merapatkan mulutnya dengan telinga kananku dan membisik. "Haris saya punya." Kata perempuan itu dan terus berjalan keluar dari bilik Haris.

Aku terkaku. Hati aku geram je nak balas Haris tu milik aku. Sakitnya hati.

"Saffiya.. rindunya Haris. Jom duduk sana" Haris terus menarik tanganku mengikutnya ke sofa yang tersedia dalam pejabatnya.

Aku yang baru tersedar dari bisikan halus perempuan nama Mia tu terus aku tolak Haris ke sofa. Sampai terduduk Haris di sofa dengan tolakkan tiba-tiba aku ni.

"Saffiya whats wrong with you sayang?" Tanya Haris sambil tepat memandangku.

Apa masalah aku kau tanya ? Kau sakitkan hati aku boleh pula kau tanya kenapa ? Dasar lelaki.

Aku terus keluar dari bilik pejabat Haris dan keluar bangunan besar ni.

Sakit hati, cemburu dan geram semua ada dalam hati aku ni. Nak menangis pun ada ni.

Niat nak bawa Haris jumpa Hadiff pun takde hati dah.

××××××××××××××××××××××××

Semua mcm dah lupakan Danial.
Dan saya pun turut lupa Hahahahahahaha.

Nak cakap ni kalau dah lepas pukul 12 still takde update MaC ni kira tkde laa bedtime story utk awak ye.

Em sebab saya memang jenis tidur awal. Tidur segala galanya bagi saya skrg so pkul 12 waktu tidur sya dah tu.😊😊

Sweetdream 😙 iloveu all. Thankyou for voting!

Continue Reading

You'll Also Like

109K 6.6K 18
Tyara Series: Book 3 (End) Dia yang salah faham. Dia yang sudah melupakan. Dia yang meninggalkan kekasih lemas dalam memori. "Who are you to me, and...
273K 7.5K 28
RE-EDIT SOON! Highest rank #1 in chicklit Bila kepala batu bertemu kepala batu, kau rasa aman ke nak hidup? Oh no! Tapi macam mana kalau Mashah meman...
384K 15.2K 28
Aku tak pasti jika aku boleh hidup berseorangan di masa hadapan. Aku tak pasti jika aku boleh kuat dengan semua dugaan yang Allah berikan. Aku tak t...
398K 23.4K 62
[MALAY FICTION] 5th Wattpad Story by _ljskwb. Bagi Shin, Ayen itu adik. Adik sebelah pintu yang dia akan pandang sebagai adik sampai bila-bila. Tap...