HY : 51 (ENDING)

1.3K 112 40
                                    


2 tahun kemudian...

"Omaigad!!! Mana blazer aku?! Tadi aku letak kat sini. Siapa pula yang ambil?" Seokjin mula naik hantu bila blazernya hilang.

"Hyung! Kita tak ada masa lagi ni! Majlis akan mula 10 minit lagi. Cepatlah cari balzer kau!" Kata Namjoon di muka pintu.

"Sabarlah! Dari kau membebel baik kau tolong aku cari blazer tu! Ya Tuhann, kenapa semua ni jadi waktu majlis kahwin aku!! Arghhh tidakk!! Aku rasa nak meletop!!" Seokjin mula stress.

Di sudut lain keadaan lebih kurang sama. Masing masing kalut bersiap untuk majlis perkahwinan Seokjin.

Namun pada pasangan ini, keadaan lebih rumit bila sesuatu yang tidak dijangka berlaku.

"Taehyung! Mana bwibwi?! Tadi dia ada kat sini? " Chan Mi mula cemas bila kelibat anaknya tiada di dalam bilik.

"Manalah Tae tahu, tadi kan dia ada dengan sayang." balas Taehyung yang baru keluar dari tandas. Rambutnya yang tersikat rapi dibetulkan.

"Memang lah. Tadi sayang letak Bwibwi kat sini je sebab nak tukar baju dia. Baru pusing sekejap tengok dah tak ada dah. Eee mana pula budak ni pergi. Dahlah majlis dah nak mula.." bebel Chan Mi.

" Relax sayang, jom kita cari  dia sama sama. Bwibwi kan suka main hide and seek. Mana tahu dia nak ajak kita main sekarang." balasan Taehyung buat Chan Mi rasa nak mengamuk.

"Tae! Boleh tak serius sikit! Anak kita hilang   tau tak! " wajah Chan Mi memerah.

"Oiii!!!! Anak siapa yang makan cake kahwin ni!!! Omaigad!! Habislah majlis ni! Weeding cake dah hancur!!"

Suara pekikan itu mengejutkan mereka berdua. Chan Mi dan Taehyung masing masing berpandangan dengan mata luas terbeliak.

"Oh no! Bwibwi! " Kelam kabut pasangan ini berlari keluar dari bilik.




___




"Pasangan pengantin disilakan bercium." Paderi mengakhirkan perkahwinan  dengan moment yang indah.

Kim Seokjin dan Namjoon yang segak bergaya tersengih sengih menunggu detik indah ini. Mereka menghadap pasangan masing masing lalu tanpa ragu, ciuman disatukan.

Suara para tetamu bersorak menghidupkan suasana. Masing masing teruja dengan perkahwinan ini.

Kim Seokjin tersenyum lebar sambil merenung pujaan hatinya, Jeremy Kim. Tidak disangka pengenalan mereka yang sadis merupakan permulaan bahagia buat mereka berdua.

Manakala Kim Namjoon pula, tidak lepas mengengam kemas jemari si isteri. Sesekali wajah gadis itu direnung dari tepi. Dia bangga memiliki gadis itu. Song Jiah kini selamat menjadi miliknya. Gadis dalgona coffeanya  yang pertama dan terakhir.

"Aww sweetnya..." Hanmin mengusap air mata yang tiba tiba menitis. Aihh...dia rasa terharu dengan moment  indah itu.

"Eh? Baru tinggal sekejap dah nangis? Dasar cengeng.." Jungkook kembali setelah mengambil makanan. Sempat dia ketawa untuk mengejek gadis itu.

"Ish! Mana ada! Jangan nak perasan eh, saya tak nangis sebab awak tau." Hanmin mencebik lalu menyuap buah strawberry ke dalam mulut.

"Yelah yelah...awak menang. Nah, saya dah ambilkan makanan. Pastikan awak makan banyak banyak tau, baru lah baby kita sado macam saya. Ehe.."

"Tak ada maknanya. Baby kita girl lah. Apa pulak nak jadi sado..kan baby kan.." balas Hanmin sambil mengusap perutnya yang sudah memboyot. Hanya menunggu hari untuk melahirkan.

√3 [C]  Haunt You | Kim Taehyung [DIBUKUKAN]Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt