27❞

295 45 7
                                    

"Kita duduk situlah." kata Wonwoo yang sedang membawa dulang yang berisi makananku dan makanannya sambil bibirnya dimuncungkan ke salah sebuah meja yang kosong di kantin. Aku hanya mengangguk.

"Betulkan kau ini Wonwoo? Jeon Wonwoo?" aku merenung wajahnya. Wonwoo berkerut memandangku.

"Betullah, kau ini kenapa? Nyanyuk?" katanya dengan nada yang menyakitkan hati aku.

"For a split second I thought I was wrong." aku menggulingkan anak mataku, menyampah.

"Jeon Wonwoo?" aku dan Wonwoo menoleh melihat seorang lelaki bertubuh tegap memandang kami berdua serius. Aku menoleh, terpandang wajahnya sebelum beralih ke nametagnya. Ter okay ter.

Han Kwangin.

"Kau free tak balik ini?" Wonwoo kembali bersembang denganku, langsung tidak pedulikan si dia yang masih berdiri di situ.

"Kau pekak ke?" pinggan aku dan Wonwoo disapunya ke lantai akibat amukan Kwangin. Aku terkejut. Makanan tadi, aku tak sempat nak sentuh lagi.

Aku pandang Wonwoo sebelum menelan air liurku. Wajah seriusnya membuatkan aku berdebar. Aku tahu dia tengah marah. Wajahnya sama seperti dia dengan Huijae tadi.

Macam nak bunuh orang.

Wonwoo berdiri. Matanya memandang lelaki itu tajam. Bagaikan pedang tajamnya, aku yang melihat ini pun terasa tempiasnya.

"Kenapa kau tolak girlfriend aku?" soal Kwangin, meninggikan suaranya pada Wonwoo. Wonwoo masih lagi tenang. Langsung tidak berganjak.

"Siapa?"

"Shin Huijae."

"Oh, perempuan gila itu?" berubah wajah Kwangin. Aku ketap bibir. Wonwoo ini mulut dia memang takde insuran!

"Kau!" kolar baju Wonwoo direntapnya kasar. Wonwoo tersenyum sinis sebelum dia merapatkan dirinya pada telinga Kwangin dan berbisik sesuatu. Berkerut aku cuba mendengarnya.

Terbeliak mata Kwangin mendengar entah apa yang dibisik Wonwoo. Kiri dan kanannya dipandang sebelum kolar baju Wonwoo dilepaskan. Wonwoo ditolak kasar lalu Kwangin pergi meninggalkan kami. Terkebelakang Wonwoo beberapa langkah akibat tolakan tersebut.

Tak faham aku apabila wajah bangga Wonwoo kelihatan. Aku terkebil - kebil. Benda gila apalah yang dia buat kali ini.

"Kau okay?" aku soal.

"Kau risaukan aku ke?" Wonwoo tersenyum. Aku terdiam seketika sebelum aku menoleh memandang tempat lain. Pinggan di lantai menjadi haluanku.

Haih, aku laparlah siot.

❛ Enemy in charge. ❜ + j.wonwoo//y.jeonghanWhere stories live. Discover now