25❞

297 47 5
                                    

Sehari. Sehari je lagi aku kena hadap sekolah sebelum aku digantung selama 2 minggu. Kalau aku tak datang hari ini nampaklah aku memang salah. Jadi aku gagahkan juga datang. Lagi pun, aku tak berani nak bagitahu eomma apa yang jadi walupun dia tak duduk sekali dengan aku.

"Berani dia tunjukkan muka dia? Tak malu ke? Dahlah mencuri."

"Orang miskin mana tahu malu."

"Dahlah mencuri, tak mengaku pula itu."

"Itulah, tak guna jadi pandai kalau mencuri. Memalukan je."

Aku pekakkan telinga apabila terdengar bisikan - bisikan tersebut.

Aku terjatuh apabila ada kaki yang tiba - tiba menyadung kakiku. Nasib baik aku jatuh tak tersembam muka. Kalau tak, patah ini.

Sakit. Sesak dadaku dibuatnya. Aku berkerut sebelum cuba bangun. Aku duduk sambil tanganku mengutip fail dan buku yang terjatuh sekali denganku.

"Argh!" aku mengaduh sakit apabila tanganku dipijak ketika kau cuba untuk mencapai bukuku. Spontan tangan kiriku memukul kaki tersebut namun ada tangan yang memegang tanganku sebelum sebelah lagi tangannya menarik rambutku kasar.

Aku berkerut menahan sakit.

"Perempuan, kau memang tak ada maruah ke? Dahlah suka melekat dengan lelaki, lepas itu mencuri pula." kata perempuan itu sambil tersenyum sinis, mengejekku. Tanganku yang dipegangnya aku cuba sentap namun aku tak boleh fokus disebabkan rambutku ditarik dan tanganku dipijak.

Aku terpandang nametagnya. Huijae. Bukan ke ini senior yang sama confess kat Wonwoo hari itu?

"Aku yang tak ada maruah ke kau yang tak ada maruah?" balasku. Jelas wajahnya bengang dengan jawapanku.

"Apa kau cakap? Tak guna, kau patut mati jelah! Semakkan mata aku je!" tanganku dipijaknya lagi. Aku mengerang kesakitan.

Tak sengaja, aku terpandang tepiku. Hancur hatiku apabila aku ternampak Jeonghan hanya melihatku dari jauh sebelum dia pergi meninggalkan tempat kejadian.

Macam ini kau buat aku, Han?

Tiba - tiba ada tangan yang merentap tangannya dari menarik rambutmu dan perempuan gila itu ditolak kasar ke belakang membuatkan dia terhantuk pada locker sebelahku.

Kedebuk!

"Sakitlah!" lantang Huijae menjerit sebelum dia memandang lelaki yang menolaknya tadi.

"W-Wonuya, aku--"

❛ Enemy in charge. ❜ + j.wonwoo//y.jeonghanWhere stories live. Discover now