Part 8. Kahwin?

59.1K 2.4K 15
                                    


"Kahwin dengan aku. Dan... kau akan dapat tempat tinggal, keperluan harian, kehidupan yang mewah dan yang paling penting... aku boleh cari papa kau yang baru saja tinggalkan kau sekali dengan hancurkan Dato' Anas, Sara dan Arman. Deal?," runding Zariel.

Luna tergamam. Luna sedikit terjejas dengan tawaran menarik Zariel. 'Memang pandai mamat ni,' puji Luna dalam hati.

"Saya tak perlukan semua tu kalau bayaran yang perlu saya bayar ialah kahwin dengan orang yang saya langsung tak kenal. Lagipun saya tak tahu apa akan jadi pada masa akan datang kalau saya kahwin dengan awak," Arluna bersuara berani.

Luna bukan seorang yang pengecut atau mudah tunduk pada sesiapa. Namun Zariel tetap tenang. Zariel hanya tersenyum nipis untuk diri sendiri. Dan sedikit sinis.

'Wow... not bad,' puji Zariel. Luna boleh dikategorikan sebagai perempuan yang berani tapi tak ada siapa pun dapat halang kalau Zariel nakkan sesuatu. Kalau cara baik tak boleh, Zariel guna cara kotor. Senang.

"Okay. Terserah pada kau. But to remind you... I didn't use any protection. I bet you understand me, right?," soal Zariel.

"Lagipun aku tak expect ada perempuan nak masuk bilik aku sesuka hati lepas tu tanggalkan ba--,"

"Shut up!,"

Zariel tersenyum sinis. Puas bila tengok wajah merah Luna. Luna malu! Dia rasa terhina! Zariel ni sedar tak topik apa yang dia tengah cakapkan ni? Luna rasa maruah dia berkecai depan Zariel. Sekali lagi.

"Tak pun... kau jenis yang ambil pil?," soal Zariel menambah bara.

"Jangan melampau!," tegur Luna. Hampir nak mengamuk. Dia dah tak boleh tahan sabar.

Zariel hanya diam. Dia tahu Luna bukan seperti itu. Lagipun Zariel tahu dia lelaki yang pertama sentuh Luna so tak ada istilah Luna ni perempuan sosial atau jalang.

"Back to topic, aku just nak kau fikir... kalau kejadian malam tu hasilkan sesuatu dalam rahim kau? Bukan nak takutkan kau. The choice is up to you. Untuk elakkan sebarang kemungkinan better you just listen to me. Marry me and I will help you no matter what," kata Zariel.

Semestinya Luna termakan dengan kata-kata Zariel. Luna takut. Siapa je tak takut kalau lalui situasi macam ni? Dia tak ada pilihan. Keputusan dibuat namun kedua-duanya mempunyai syarat masing-masing.

"Jangan sentuh saya, tidur bilik lain-lain. Okay?," pesan Luna tegas. Bagi Luna, Zariel ni stranger kut.

Zariel mengangguk kecil. Padahal dalam hati dah tersenyum penuh makna.

"Hal ni rahsia kita. Jangan sampai orang luar tahu. Kau faham? Aku belum bersedia nak hadap media," balas Zariel pula.

Kata sepakat dicapai dengan mudah.

A deal that can create something beautiful. Hopefully.









The Unexpected LifeWhere stories live. Discover now