Bab 18

10.1K 604 89
                                    

Suara garau milik seseorang dipandang oleh mereka. Nafas dilepas perlahan-lahan.

"Ketuk la pintu dulu," ujar Areena manakala tangannya lincah meletak bekas ke meja kecil bersebelahannya.

"Sorry, tapi kau kena kunci lain kali. Nanti kawan kau tengok macam mana?" soal Ashraf. Badannya dibaringkan ke atas sofa yang berada di hadapan katil Areena.

"Nanti kau ingat aku buat maksiat kalau kunci pintu." pedas Rayyan berkata manakala Ashraf yang baring di sofa menjeling Rayyan.

"Niat memang nak buat maksiat ke?" soal Ashraf. Areena yang bersila di atas katil mengelengkan kepalanya ke kiri dan ke kanan apabila mendengar perbualan mereka berdua.

"Tak la, ni kau mari sini nak tidur ke?" soal Rayyan. Kening kanan diangkat apabila melihat Ashraf yang memasuki bilik terus membaringkan badannya ke atas sofa.

"Mama suruh jaga Areena sebab tu aku datang tak sangka la pula kau tak balik lagi." ujar Ashraf matanya dipejam rapat.

"Ashrif tak ikut ke?" Areena menyoal kepada Ashraf. Ashraf yang mendengar mengelengkan kepalanya.


"Bila akak boleh discharge?"Ashraf menyoal. Air botol yang berada di hadapannya di ambil lalu dibuka.

"Entah... Rayyan bila aku boleh discharge?" Areena menyoal Rayyan. Rayyan yang sedang bermain phone di pandang sekilas.

"Petang nanti kau sudah boleh discharge." kata Rayyan. Pandangannya masih berada di skrin phone. Areena yang mendengar kata Rayyan terus bersorak bahagia.

Manakala Ashraf yang melihat tingkah laku kakaknya mengelengkan kepala. Tak ubah seperti kanak-kanak.

"Akak balik dengan siapa?" Ashraf menyoal. Kakinya melangkah ke arah tandas berhampiran dengannya rambut dikemaskan sedikit dengan air paip.

"Dengan kau lah," jawab Areena.

Rayyan yang bermain phone terus meletakkan ke dalam poket seluar. Pandangan kini terarah kepada Areena yang bersila di atas katil dengan wajah yang bahagia.

"Kau balik dengan aku," tegas Rayyan berkata. Wajah Areena yang gembira kini perlahan-lahan berubah muram.

"Asal pulak? aku balik dengan adik aku la." jawab Areena. Gelas yang sudah terisi dengan air diambil. Lalu diminum dengan rakus untuk menenangkan hati yang kian panas.

"Tapi akak Ashraf nak jumpa kawan," Ashraf berkata dengan gugup. Rayyan pula memberikan senyuman sinis dalam diam. "Then?" Areena menyoal sambil mengelap mulutnya yang sedikit basah akibat terlampau gelojoh.

"Then..." belum sempat ingin membalas. "Kau balik dengan aku. Muktamad." ujar Rayyan tegas manakala Areena memberikan wajah cemberut terhadap Rayyan.

"Asyik paksa aku je, kau bukan mama tau," bebel Areena terhadap Rayyan. "Memang aku bukan mama kau, tapi bakal suami kau" perkataan suami ditekankan sedikit kuat supaya Areena sedikit tersedar akan tingkah lakunya.

"Ye la," Areena merengus kasar lalu kakinya menuju ke tandas berdekatan. Pintu tandas dibuka lalu ditutup dengan kuat.

Bammmm!

"Pintu tu aku yang akan kena ganti Areena!" pekik suara milik Rayyan. Ashraf yang lena tertidur tersedar akibat suara Rayyan mengalahkan tarzan.

Manakala Areena yang berada di dalam tandas terkekek-kekek tertawa akibat berjaya membuatkan Rayyan naik angin.

Takut titew.

She's mine (C)Where stories live. Discover now