Bab 11

10.9K 553 19
                                    


Rayyan melangkah keluar dari kamar mandi sambil bernyanyi kecil. Tuala yang besar melilit elok dipinggangnya. Kakinya tidak terus ke bilik pakaian. Tetapi ia terus menuju ke arah meja solek.

Pengering rambut diambil, dan suisnya dihidupkan lalu mengeringkan rambutnya yang perang dan basah itu. Selesai mengeringkan rambut Rayyan menuju ke bilik pakaian untuk mengambil baju dan seluar lalu memakai. Dia terus menuju ke arah meja solek semula. Tubuhnya yang sudah elok memakai pakaian dipandang melalui pantulan cermin solek tersebut. Sekejap dia mengiring ke kiri, sekejap dia ke kanan.

"Uish, sado juga aku ni?" berbicara Rayyan sendiri sambil mata leka melihat tubuh tegap miliknya.

Tidak puas lagi membelek tubuhnya kini wajahnya dibelek sambil berbicara sendirian "Kulit putih, jerawat tak ada, hidung mancung, mata hazel, bulu mata lentik, bibir... abaikan. Sekali pandang calon bakal menantu mak awak" omelnya lagi. Rayyan tersenyum sendiri di hadapan cermin.

"Good morning mummy" tegur Rayyan sebaik menuruni tangga.

"Good morning too, nak pergi mana ni?" soal mummy setelah melihat anak bujangnya.

"Keluar" ujar Rayyan. "Mana daddy?" soalnya sambil tangan menyedok mee goreng yang dimasak oleh mummy. Menyelerakan.

"Daddy awal pagi dah keluar" mummy menjawab soalannya.

"Oh okay"

****

"Mummy, Ayyan pergi dulu" ujar Rayyan sambil menghulurkan tangan mencium belakang tangan Tengku Aisyah. Lalu kelibatnya hilang menaiki kereta BMW M5 miliknya. Orang kaya, of course banyak kereta.

Kereta BMW M5 milik Rayyan memasuki perkarangan banglo keluarga Areena. Lalu Rayyan keluar dari perut kereta dan mengunci pintu. Ketukan pintu yang diketuk oleh Rayyan dibuka oleh Ashraf dengan keadaan mamai. Rayyan terus melihat jam di tangannya sekilas.

"Kau baru bangun ke?" soal Rayyan dengan kening belah kanan diangkat. Mata memerhati permakaian Ashraf. Macam orang gila dengan rambut serabai.

"Ha'ah kau mari rumah aku asal?"

"Keluar dengan Areena, kau pergi mandi la bau kau busuk macam lembu." ujar Rayyan sambil tangan kanannya menutup hidung manakala tangan kiri membuat gaya menghalau.

"Setan punya abang ipar." ujar Ashraf lalu menjemput Rayyan untuk memasuki Rumah.

"Siapa tu Ashraf?" soal mama.

"Rayyan"

"Oh Rayyan jemput la duduk, Ashraf panggil Reen dan pergi mandi now!" arah mama tegas

"Okay mamaku" jawab Ashraf lalu memasuki lif.

"Rayyan dah sarapan?" soal mama

"Dah dekat rumah" Rayyan menjawab soalan mama.

"Tunggu la dulu ye" ujar mama lalu menuju ke dapur.

Tubuhnya yang sudah memakai pakaian dibelek di pantulan cermin. "Cantik juga aku ni hahahaha" omel Areena sendiri di hadapan pantulan cermin meja solek. Lalu dia mengambil beg tangan, iphone dan powerbank. Manakala kakinya menuju ke arah pintu untuk turun ke bawah sempat jari runcingnya menutup suis lampu bilik yang berada di tepi pintu.

Kakinya terus menuju ke lif. Lalu jarinya menekan punat lif untuk ke bawah. Kelibat Rayyan dicari menggunakan hujung mata."Lama tunggu aku?" soal Areena sambil punggungnya duduk di sofa yang menghadap Rayyan.

She's mine (C)Where stories live. Discover now