MHS : 10

19.1K 901 60
                                    

"CUMA ada Alissa tanpa Along Hael," getus satu suara dengan nada tertanya-tanya

ओह! यह छवि हमारे सामग्री दिशानिर्देशों का पालन नहीं करती है। प्रकाशन जारी रखने के लिए, कृपया इसे हटा दें या कोई भिन्न छवि अपलोड करें।

"CUMA ada Alissa tanpa Along Hael," getus satu suara dengan nada tertanya-tanya. Pegangan di bahunya hampir membuatkannya terjerit.

"Buta ni lagi!" pekik Rawda bersama pandangan mata yang tajam.

"Kau nak orang dekat sini kutuk kau sebab hina orang macam aku?" Orang itu mula bersuara. Seakan mengenali juga Rawda.

"Orang yang simpati dengan nasib orang buta macam you je yang simpan sedikit nurani dalam hati mereka untuk rasa kesian bila dengar I hina you."

Niatnya cuma ingin menyampaikan permintaan mama, akan tetapi lain pula jadinya. Ikut hati, dia tidak mahu langsung menegur si halilintar ini.

"Agenda you nak menggatal dengan adik sendiri ke sampai nak sentuh-sentuh ini?" Rawda cuba meraih tujuan.

"Mama panggil kau, dia nak kau teman dia sarungkan cincin, dia segan seorang-seorang."

"Next time, keluarkan suara untuk sampaikan sesuatu, gunakan suara daripada guna mata yang dah tak ada tu. Bagi ada function suara tu dulu."

Azi enggan membalas kata-kata Rawda. Tidak mahu bertengkar di majlis kebahagiaan abangnya.

"Mama dekat bilik pertama," beritahu Azi sebelum mengatur langkahnya meninggalkan meja yang diduduki oleh Rawda.

"Thanks. Ngah, hujan. Jangan nak redah je." Rawda menarik tangan Azi membuntuti langkahnya menggunakan jalan di bawah khemah.

Meski terdengar rungutan daripada bibir Rawda, dia tahu Rawda tidak memaksudkannya. Tangannya dilepaskan dengan kasar diakhir langkah. Barangkali berada di bawah bumbung rumah.

Azi menggeleng perlahan. Sebenarnya tujuannya hendak ke kereta untuk bergerak pulang, baru sahaja dia terdengar bunyi pintu kereta ditekan kunci menandakan Pak Rashid sudah keluar daripada kereta bagi menuntunnya ke kereta, Rawda pantas menariknya.

Sudahlah jalan penuh batu-batu kecil, tentunya sukar baginya melangkah dengan berhati-hati. Dia tidak boleh terlalu lama di sini, terdapat urusan mustahak yang ditunda seketika bagi menghadiri majlis ini.

"Radzi, mahu pulang atau tidak?" Azi terus mengangkat wajah. Suara Pak Rashid.

"Ya Allah, Pak Rashid. Saya ingat tak dapatlah saya nak selesaikan urusan saya, mujur Pak Rashid datang terus ke sini."

"Pak Rashid datang untuk pastikan sebab tadi Radzi dah maklum perlu hadir satu mesyuarat tapi ditunda. Jadi, Pak Rashid sedia maklum dan bila nampak saja Pak Rashid terus dapatkan Radzi, tapi Cik Rawda tarik Radzi, Pak Rashid pelik dan terus datang bertanya." Pak Rashid menjelaskan.

Azi melakar senyuman tika itu. Gembira mempunyai pekerja yang memberikan sepenuh komited terhadap kerja meski hanya bekerja sebagai pemandu kereta.

"Mama," seru Rawda seraya terus memboloskan tubuhnya ke dalam bilik Alissa. Wajah Alissa diperhati sebelum melabuhkan punggung di sisi mama.

Mencintaimu Hanya Seketikaजहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें