PART 17 : A date?

3.1K 132 2
                                    

Tilda's POV
From Rome to Florence,Italy
6.00 pm

Aku hampir hendak naik semula ke dalam bilik yang kudiami sementara di tingkat dua itu sebelum mataku menangkap susuk tubuhnya yang baru muncul dari lif di hujung koridor di lorong kecil berdekatan dengan pintu belakang rumah ini.

Oh ya. Aku sudah mengenal pasti struktur bangunan rumah ini dan
kawasan sekitar tingkat bawah rumah ini sementara menunggu Isaac turun dari biliknya tadi.

Alonza ada menegurku jika mahukan sesuatu atau tidak tetapi kukatakan kepada dia yang aku mahukan aku ruang sendiri sementara menunggu Isaac. Dia mengangguk dan membawa diri ke dapur meneruskan kerjanya.

Aku masih memandangnya, menanti dia menghampiri ke arah kedudukan tempat aku berdiri.

Entah kenapa setiap kali aku melihatnya dari jauh, jantungku tak berhenti berdebar-debar.
Hatiku bagai tak tentu arah.

Walaupun hanya memakai pakaian denim, he looks charming dan aku berani mengakui bahawa auranya bisa membuatku aku goyah.

Dari jauh aku nampak dia cuba mengukir senyuman

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dari jauh aku nampak dia cuba mengukir senyuman.
Tetapi senyumannya nampak macam awkward.
Mungkin dia rasa bersalah sebab membuatkan aku menunggunya lebih kurang setengah jam di living room ini sedangkan dia yang beria-ria hendak membawaku keluar ketika kami baru selesai menandatangani perjanjian pendamaian.

Aku memandangnya dengan pandangan 'Its okay, I understand' sambil memaniskan wajah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku memandangnya dengan pandangan 'Its okay, I understand' sambil memaniskan wajah.

Dia berjalan menghampiriku.
Setelah sampai pada jarak lebih kurang 3 langkah, dia meletakkan tangan sebelah kanannya di dalam poket jeans manakala tangan sebelah kirinya diletakkan di belakang kepala.

Dia membuka mulutnya dan berkata,

" I'm sorry Tilda. Got something to catch before.. Sorry for dragging your precious time.. " dia menunjukkan mukanya yang penuh rasa bersalah.

Aku membalas kata-katanya dengan senyuman.

" I'm okay. You promised me a peace farewell is it? I won't ruined it.. " dan aku perasan wajahnya yang suram tadi bercahaya kembali.

CULIK [ Completed ]Where stories live. Discover now