21

23.6K 810 36
                                    

Tok Tok Tok!!

aku membuka mata aku. Aku duduk dan menenyeh mata aku yang agak kabur pandangannya. Aku melihat ke arah jam.

12.37 tengah hari

Sekali lagi, seseorang mengetuk pintu. Aku berdiri dan berkira kira sama ada aku perlu buka pintu tersebut atau tidak. Takut juga jika Hariz yang mengetuk pintu.

Aku berdiri kaku di hadapan katil sebelum aki terdengar suara seseorang.

"Mummy... open the door please..." suara dia menyuruh aku membuka pintu. Aku dengan perasaan yang lega terus berlari membuka pintu dan memeluk dia.

"Ehh.. kenapa mummy tiba tiba peluk ni?" Soalnya sambil mengusap rambut aku. Aku menggelengkan kepala aku.

"Tak ada apa apa pun. Rindu je" balas aku. Dia membalas pelukan aku. "Yeke... hahaha baru sekejap daddy tinggal" balasnya pula. Aku diam selepas itu. Cuba untuk melepaskan rasa takut aku saat teringat Hariz.

"Mummy.. Hariz tak ada datang?" Soalnya. Aku mendongak dan menggelengkan kepala aku. "Tak adalah pulak" balas aku. Dia mengerutkan dahinya. "Tak ada? Pelik. Dia kata dia lambat je. Hariz ada call mummy tak?" Soalnya lagi. Aku terdiam sebentar sebelum mengangguk perlahan.

"A-ada.. dia cuma tanya mummy okay ke tak. Tu je" balas aku. Dia mengangguk. "Tak apalah nanti daddy call dia tanya okay" aku mengangguk perlahan dan tersenyum kekok padanya.

Dia membawa aku masuk ke dalam bilik dengan pelukan yang masih belum terlerai. Aku ketawa dengan gelagatnya yang sebolehnya tidak mahu melepaskan pelukan tersebut. "Hahahaha nanti jatuh lah" kata aku.

Dia menolak aku dan juga dia ke atas katil dengan posisi baring. Dia tersenyum dan menempatkan rambut depan aku ke belakang telinga. "Dah makan?" Aku menggelengkan kepala aku.

"Lah..kenapa tak makan? You supposed to eat. For you and our baby" katanya. Aku hanya mengangguk seperti mengiyakan "tahu. Saya tertidur tadi sebab tu tak makan" balas aku. Dia mencium dahi aku.

"Haih.. apalah mummy ni. Nasib baik daddy ada beli makanan tadi. Jom kita turun makan" serentak dia menarik aku supaya berdiri semula. Aku mencebik dan menggoyangkan kaki aku tanda tak mahu.

Dia bercekak pinggang. "Hello baby mummy. You need to eat. Daddy boleh suap mummy sementara masa lunch belum habis. Ke mummy nak makan dengan Hariz macam biasa mummy buat?" Katanya.

Aku terus berhenti mencebik dan berdiri memegang lengannya dengan sengihan beribu makna.

'Taknak aku makan dengan Hariz. Entah apa lagi yang dia merepek nanti'

Dia mencuit pipi aku dan menarik aku turun ke dapur.

Sesampai di meja makan, aku terlihat makanan sudah terhidang. Aku memandang dia sambil tersenyum "Daddy eh yang hidang?" Dia memegang bahu aku. "Yup, because I know that you wouldn't eat during lunch" balasnya.

Aku terus duduk di atas kerusi dan melihat makanan yang dia balik.

Cheese cake, spaghetti aglio olio, caramel pudding and...

ICE CREAM!!!

Aku cuba untuk mengambil ice cream yang sudah diletakkan di cawan tapi sebelum sempat aku ambil sudah ada satu tangan yang mengambil. Aku mencebik dan terus merengek.

"Daddy... bagilah ice cream tu balik" kemudian aku mendongak sambil membuat muka simpati.

Tapi memek muka simpati aku bertukar kepada kekok apabila Hariz sebenarnya yang mengambil cawan ice cream tersebut sambil tersenyum kepada aku.

Aku cuba untuk menghalau perasaan gugup gementar aku dan tersenyum kepadanya. " Hi Hariz, lambat sampai..." kata aku kepadanya.

Dia masih lagi tersenyum dan duduk di sebelah aku tanpa menjawab kata kata aku tadi. Aku hanya terdiam dan memandang hadapan sahaja selepas itu. Tidak berani mahu memandang Hariz. Ice cream yang aku mahu tadi aku biarkan sahaja. Sekarang ni aku pelik. Mana daddy?

Aku berdiri sedikit dan mendongak kepala aku mencari dia tapi tidak kelihatan.

"Cari Tuan ke?" Tanya Hariz secara tiba tiba. Aku duduk dan mengangguk perlahan. Dia meletakkan cawan ice cream di hadapan aku. "Tuan dah keluar. Tadi Hariz cakap ada client dia datang nak jumpa padahal tak ada sebab Hariz nak duduk berdua dengan Mai" sekali lagi senyuman dia terpamer.

Aku hanya mengerutkan dahi aku dan mengambil cawan ice cream tersebut. Sudu aku ambil dan suapkan ice cream tersebut ke dalam mulut aku.

Aku cuba untuk menutup perasaan aku sekali lagi apabila aku teringat kata kata Hariz di dalam talian.

'Kalau Hariz datang, boleh Mai layan Hariz?'

Jujur, bulu roma aku rasa meremang sahaja setiap kali ayat Hariz berputar di fikiran aku. Aku menyambung semula suapan ice cream tadi.

"Kenapa Mai diam?" Soalan dia membuatkan aku terkejut dan terus sudu di tangan aku jatuh ke lantai serentak aku berdiri.

"Erm.. s-saya nak kutip sudu" kata aku perlahan lalu aku melutut dan mengambil sudu tersebut. Aku menarik nafas panjang apabila teringatkan pandangan Hariz yang seakan akan marah. Tangan aku yang menggigil aku biarkan.

"Mai takut dengan Hariz?" Soalnya lagi. Aku menunduk dan menggeleng. "Taklah" balas aku. Dia meletakkan kakinya di hadapan aku. Membuatkan aku mendongak dalam aku melutut.

"Did what I said this morning make you shudder?" Soalnya lagi. Aku diam dan menunduk semula.

"Aww.. look Umairah scared of me.. hahaha" dia ketawa kecil dan mengusap perlahan rambut aku. Aku merasa yang dia mendekati aku.

"I'm serious Mai. I'm here because of what I said this morning. After this, I want you to fucking serve me" bisiknya di telinga aku.

Aku memandangnya dengan muka yang merah padam. Tanda aku benci dengan ayatnya.

"Kenapa awak perlu buat semua ni? Awak tahu saya mengandung kan?" Kata aku. Dia tersenyum.

"Because I love you" jawabnya sambil cuba untuk mengusap rambut aku sekali lagi. Aku menepis tangannya dan berdiri.

"This is not even love Hariz . This is lust. Go fuck yourself with you loving me" jerit aku. Dia mengusap rambut nya ke belakang.

"Kind of. Love featuring lust. Isn't it amazing?" Katanya lagi. Aku menahan amarah aku sekali lagi.

"Mai. Serve me. Or I told him that you flirting with me" ugutnya. Aku tertawa sinis. "Flirting? Such a good actor Hariz" kata aku. Dia tersenyum sinis.

" i think i can be an actor. So Mai, serve or being dead with mr?" Soalnya dengan nada serius.

Gulp!

Aku meneguk air liur aku.

BAD Where stories live. Discover now