18

25.1K 853 41
                                    

"Puan" panggil Hariz. Aku yang sedang duduk dihadapannya mengangkat kepala dan memandangnya.

"Kenapa Hariz?" Soal aku. Dia menggosok belakang lehernya. "Puan tak bosan ke asyik duduk rumah?" Soal Hariz pula. Aku memandang Hariz sambil menyengetkan sedikit kepala aku tanda keliru.

Kenapa tiba tiba tanya soalan macam ni?

Tapi secara jujurnya, memang benar aku bosan di sini. Lihat sajalah pada rutin harian aku tiap hari. Bangun, mandi, makan, tunggu dia balik. And it's repeating everyday.

"Bolehlah juga. Yela, jarang keluar kan" kata aku. Hariz tersenyum kepada aku.

"Puan nak keluar tak?" Dia menyoal ceria. Aku mengerutkan kening aku. "Tuan tak marah ke? Kan dia memang tak bagi saya keluar rumah" balas aku dengan nada risau.

"Tak apa Puan. Tuan takkan tahu punya yang saya bawa Puan keluar. Saya kesian tengok Puan dengan baby duduk kat rumah saja. Bolehlah Puan please... it doesn't take much time" rayu Hariz.

Aku meletakkan sudu aiskrim aku di atas meja. Aku meletakkan tangan aku dibawah dagu seperti sedang berfikir.

Ikut atau tidak?

Kalau ikut, dia marah macam mana?

Kalau tak ikut, bila lagi aku nak keluar ambil angin kan? Hariz bawa aku keluar sekejap saja katanya.

—————

"Cantiknya tempat ni Hariz" kata aku sambil terpegun melihat kecantikan pantai yang berada di hadapan aku. Tak pernah aku tahu terdapat pantai berdekatan dengan villanya.

Hariz tiba tiba memegang tangan aku yang membuatkan aku menoleh memandangnya. Dia tersenyum dan menarik aku ke suatu tempat.

Aku tersenyum melihat tempat tersebut.

Cantik!

Mungkin kerana tempat ini tidak dijumpai orang ramai akibat ianya berada di belakang hutan sedikit tapi amat berbaloi bagi aku berada di sini daripada tadi.

Terdapat satu sungai yang jernih airnya dan juga satu pondok yang dihiasi bunga bunga berwarna merah, putih dan biru.

Aku yang teruja terus meleraikan pegangan aku dan Hariz lalu berlari menuju ke pondok. Aku naik ke atas pondok tersebut dengan segala tenaga yang aku ada kerana pondok tersebut terlalu tinggi bagi aku.

Duduk sahaja aku di atas pondok, aku mengusap perut aku.

"Sorry if mummy hurt you"

Aku melihat pemandangan di hadapan aku. Sungguh aku terpaku dengan kecantikan tempat ini. Sungai yang jernih berwarna biru, berlatarkan hutan yang berwarna hijau. Aku menoleh memandang Hariz yang baru sahaja duduk di sebelah aku.

Rambut dia sikatkan ke belakang menggunakan jarinya. Dia membuka sedikit mulutnya dan melepaskan hembusan nafas yang lembut.

Aku memandang ke hadapan semula dan menutup mata. Aku hirup perlahan lahan udara segar itu. Akibat terlalu lama aku berada di dalam rumah aku makin menikmati kecantikkan tersebut kerana aku tahu ini mungkin kali terakhir aku dapat menikmati udara dan pemandangan sebegini.

"Terima kasih Hariz" aku bersuara lembut.

Dapat aku rasakan yang Hariz memandang aku. Kemudian dia menjawab "Sama sama Umairah" aku pula yang menoleh ke arah Hariz. Jari telunjuk aku tujukan ke Hariz.

"Ha! Kan bagus kalau awak tak panggil saya Puan. Panggil saja Umairah atau Qastilla" balas aku dengan senyuman penuh keceriaan. Dia mencapai tangan aku dan dibawa ke dadanya.

"I called you by your name not because of your order. But, it's because I think I have fall in love with you" katanya dengan nada berbisik. Aku yang mendengar terus menarik tangan aku.

Aku mula kalut dan gelabah.

"J-jangan buat lawaklah Hariz" balas aku tergagap gagap. Dia mendekati aku dan aku pula makin kebelakang. Takut dengan sebarang perkara yang akan terjadi.

"Who said that I'm joking? Did I look like I'm making joke?" Soalnya. Aku terdiam.

Pergerakan kami masih sama. Sehinggalah Hariz membuat keputusan untuk membaringkan aku. Membuatkan aku menjerit kecil dan menolak dada Hariz supaya berhenti.

"Apa kena dengan awak ni Hariz?" Kali ini suara aku meninggi sedikit. Dia mencapai tangan aku dan diletakkan di atas kepala aku.

"Saya minta maaf, but I really can't hold it back anymore. The way you treat me makes my heart skip a beat"

"Apa?" Soal aku. Dia tersenyum kecil.

"I love you" ' katanya lagi. Aku terdiam.

Dia menduduk aku secara tiba tiba dan memeluk erat aku. Dagunya berada di bahu aku yang kaku kerana ketidakselesaan daripada sentuhannya.

Aku sedaya upaya menolak dadanya tapi tidak terlepas juga pelukan tersebut.

"Harizzz..." aku memanggilnya dengan nada sebek seperti mahu menangis.

"Tolong hormat saya sebagai majikan awak. Awak tak patut buat saya macam ni" nasihat aku kepadanya. Dia menggelengkan kepalanya.

"But when we're in love. We would even past the road eventhough it's dangerous" balas Hariz.

Aku menutup mata aku dengan tangan yang masih cuba menolaknya.

"Hariz minta maaf sebab buat Mai macam ni. But I really can't hold it anymore. Please! Be with me"

Aku menolaknya sambil menggigit bibir menahan kesedihan. "Hariz.. tolonglah jangan nanti Tuan marah, saya mengandung Hariz" rayu aku.

Pergerakannya terhenti. Terus aku menolaknya dan dengan senangnya pelukan tersebut terlerai. Aku memandang Hariz dengan mata yang berkaca

PAK!

Tangan aku menggigil selepas aku menampar Hariz. Dia menunduk selepas ditampar aku. Rambut depannya terjuntai.

"You don't have to do this! You know that I'm pregnant and you know that I'm belong to Mr" tengking aku.

"You? Belongs to Mr? Hahahh" dia ketawa sinis. "If I told you his secret, You would run Umairah. And I'm very sure he don't want you know about that" katanya penuh dengan sinis.

Aku hanya melihat Hariz dengan pandangan marah.

"Just stop Hariz! I don't want to argue with you" balas aku.

"Oh come on! He's literally afraid when I told him that his secret may be expose" jeritnya.

"Let it be. It's his secret!" Balas aku.

"Do you know that he never love you?"

Aku diam kali ini.

Hariz makin mendekat. "Look, He never love you Umairah. He just using you as his slave" kata Hariz perlahan. Mata aku kembali berkaca apabila Hariz berkata begitu.

Tanpa aku sedar, dia mencapai tangan aku lagi. Pandangan redup dia berikan "While me, I'm here and confessing that I love you. Whenever I'm alone I heard your voice. Whenever I see stars, I do saw you there" katanya dengan nada lembut.

Aku mendongak sedikit melihat Hariz.

Hati aku agak terluka dengan kenyataan yang Hariz beri tadi. Membuatkan aku lemah tatkala teringat kata katanya yang tidak mahu terikat dengan sesiapa. Membuatkan betapa rendahnya aku di mata dia.

Tidakkah itu menyatakan yang memang dia tidak cintakan aku?

Aku menunduk tapi dagu aku diangkat semula oleh Hariz. "I love you" katanya dan perlahan lahan mukanya menghampiri aku. Tapi aku menolak dadanya.

"Kita balik Hariz, saya duduk seat belakang sahaja" kata aku berbaur arahan.

Aku melepaskan pegangan di tangannya, kemudian berjalan keluar dari situ.

Dengan perasaan kecewa apabila realiti menampar aku.

BAD Where stories live. Discover now