Bab 29

145 21 0
                                    

Seminggu sudah berlalu. Dan boleh di katakan tiap-tiap hari Sana di ganggu oleh budak terencat akal iaitu Jungkook. Dia selalu main dengan kotak pensil, pembaris, kalau boleh semua barang Sana dia mahu mengusik. Macam barang sendiri dia tak ada. Tapikan.. Tak nak pula Jungmin hendak mengganggunya. Pelik bin ajaib?! Sebelum ini.. Ok lah.. Malu Sana hendak mengingatkan semula.

"Jangan usik!" marah Sana lalu mengetuk jari Jungkook dengan batang pennya.

"Akk!"

Jungkook mengadu kesakitan. Dia meniup jarinya yang terasa sakit. Menyampah pula hendak melayan budak kecik ni. Haish.. Tapi dalam menyampahnya itu juga yang dia akan rindu dengan lelaki itu. Dia sendiri tidak tahu kenapa.

"Kenapa awak pukul tangan saya.. Sob.. Sob.. (ಥ_ಥ)"

"Tch! Menyampah! Tangan tak reti duduk diam!"

"Biarlah! Ni tangan kita.. Bukan tangan awak."

"Ouh?!"

Keadaan kelas itu menjadi huru-hara kerana guru tiada di dalam kelas kerana pergi mesyuarat. Tambah pula dengan bebel dari mulut Sana dan Jungkook. Riuh macam dekat pasar. Jungmin seperti biasa aktivit tidurnya di dalam kelas. Dia akan bangun apabila guru sudah tiba ke kelas.

"Ya wae~" tanya Jungkook yang tidak puas hati.

"Ish! Pergi duduk tempat awak sekarang!"

"Tak nak~"

"Eee!!!" geram Sana dengan Jungkook ini.

Dengan dalam keadaan yang riuh itu. Pintu kelas di buk dengan ganas. Kelihatan seorang guru lelaki sedang berjalan masuk ke dalam. Kelam-kabut semua pelajar berlari pergi ke tempat masing.

"Tak payah nak pergi tempat masing-masing! Berdiri je situ!" ujar gurunya.

Semua berhenti bergerak dan berdiri menunggu gurunya berbicara. Rasa takut mula menguasai dirinya semua pelajar. Jungkook dan Sana mula bangun dari duduk. Jungmin yang terdengar suara gurunya, dia terus bangun dri tidurnya. Gurunya melihat satu persatu wajah anak muridnya sebelum mula bicara.

"Di sebabkan kelas korang yang paling bising.. Saya akan denda kamu semua!"

"Aaa.. Wae.."

"Haish! Jinjja!"

Semuanya mengeluh dengan denda yang bakal di beri oleh mereka itu. Mereka semua benci apabila di kena denda.

"Jangan nak mengeluh sangatlah. Saya bagi kerja senang je."

"Pergi bawa semua kerusi dan meja yang rosak dekat stor sukan bawa naik ke bumbung. Letak dalam stor dekat atas bumbung tu. Semua pelajar ya, termasuk pelajar yeoja."

"Aaa.. Wae?! Kenapa yeoja kena juga?!" keluh salah seorang pelajar perempuan.

"Saya peduli apa?! Asalkan saya nak semua kerusi dan meja selesai di pindahkan! Arasseo?!"

"Naee!" jawab mereka lemah.

Semua terus berjalan keluar dei kelasnya dan mengikut apa yang di suruh oleh gurunya. Kalau di bantah, mesti di beri denda lagi. Itu yang mereka tidak suka melakukannya.













[C] Kembar Ku + Jungmin's StoryWhere stories live. Discover now