Lagenda Kerajaan Reutus

By Lousylouss

18.8K 1K 42

"Kita akan hidup bersama sampai bila-bila kan?" ~Laura Alaia. "Nope baby. Masa kita ada terlalu singkat."~ Ve... More

PROLOG (Updated)
Mimpi - New Update
Planet Reutus
Rantai loket
Makmal- New Update
Holiday!
Bimasakti Highway
Luar biasa
Ketua Planet
Take a break
Umbrella
War 1 (Food & Water)
Krisis memburuk
A little help?
Satu syarat
Kerja Lapangan
Agenda tersembunyi
Devil's Dungent
Uneasy
Percubaan
Survive
Heudus city
Terhenti (updated)
Space elevator (New update)
Katerina (New update)
Pakatan rahsia
Waterfall
Healing
Pesanan penaja
Anger
Excited
2nd war (Serangan burung gergasi)
Tidak dijangka
It is the end already?
3rd war ( Robotic & Black Entities)
Post war
Venom House
Hospital
An attack
Horibbly sick
Dua sejoli
The truth
Cheerful morning
Dinner ( New Update)
Hallusination(New Update)
Perangkap (New Update)
Gertak
Is he still alive?
Getaway
It's over
Priosior Planet
Diamond necklace
Kate's upset
Farewell (New update)
Getting ready
Welcome home
An accident
The star
Kejutan
Abang Venus?
Mimpi indah
Terkenang
Lari?
Is it a dream?
Just a friend
Pertemuan mengejut
Adam's side
Venus side
Tragedi Kecil
Bersama atau berpisah? : Finale
Nota penulis

Big Boss

191 11 1
By Lousylouss

Blammm!

Blammm!

Blammm!

Beberapa hentakan kuat mengenai kepala dan dada musuh.

Dua robot tempur rebah ke tanah. Kedua tangan dan kaki mereka kudung dikerjakan. Venus tersenyum puas.

Sreeeet........

Venus berpaling. Seorang lelaki kurus kering dan bertopeng berdiri tegak. Yang ini bukan robot. Tapi alien durjana!

"Kau nak apa hah? Datang serang planet aku membabi buta! Bukan nak bagi salam!" Tempik Venus kuat. Pedang yang tersisip di pinggang dikeluarkan.

Tiada respon dari pihak lawan. Satu libasan hampir mengenai bahunya, mujur Venus cepat mengelak.

"Cis! Kau bisu eh?" Venus merengus geram. Main kasar betul alien ni. Dahlah pakai topeng pelik. Ingat ni power rangers ke main pakai topeng segala? Heh.

Zaaaap......

Cemeti mengenai bahagian belakang. Dia tersungkur ke tanah. Cis! Main kotor nampak!

Lelaki bertubuh tegap itu mengelap darah yang mengalir di bibirnya. Pedang dicampak ke tepi. Cemeti di tangan musuhnya itu dijeling. Bukan cemeti biasa-biasa tu.

Cemeti yang dibuat khas dari serpihan bintang dan cebisan kilat petir di langit antara senjata tradisional yang tidak terlawan sejak dahulu kala. Senjata itu bukan calang-calang.

"Alien gila! Kalau kau anak jantan, mari lawan macam anak jantan. Campak cemeti kau ke tepi."

"Kau takut huh, Vens?" Suara parau itu menyindir.

Venus tersentak. Sekejap. Dia macam kenal pemilik suara itu. Takkanlah...

Topeng dicampak ke tepi. Cemeti juga dilempar berhampiran stesen janakuasa solar yang musnah.

"Okay. Mari kita lawan cara anak jantan!" Suara parau itu bersuara lagi.

Namun Venus masih terpaku. Matanya tidak berkelip. Betulkah apa yang dia tengok sekarang ini?

"Hahahaha. Kau terkejut? Dah lama aku tunggu saat keemasan ini. Akhirnya lepas kau dan ayah kau leka dan kawalan ke atas Reutus semakin longgar, barulah aku dapat peluang untuk tunjuk siapa diri aku sebenar!"

Bedebah! Venus mengengam penumbuk.  Bibirnya diketap geram. Dia terpana seketika. Tak sangka lelaki yang sangat dipercayai boleh mengkhianati negara sendiri?

"Dasar pembelot! Mampus kau aku kerjakan! Hiarghhh..."

Venus mencebik.

Dia kelihatan termengah-mengah melawan serangan luar biasa dari Lute. Lawannya itu bukan biasa-biasa orangnya. Apatahlagi mereka bertemu pertama kali di Excellent Soldiers Academy yang berpangkalan megah di tengah-tengah angkasa lepas yang gelap itu.

"Skill kau masih mantap, Vens." Tangan Lute segera menahan badannya dari jatuh. Darah mengalir di hidung tidak dihiraukan.

"Hahaha. Sekurang-kurangnya aku selalu pergi training dekat akademi walau kita dah lama tamat latihan!! Bukan macam kau yang suka membuta hujung minggu!" Sindir Venus yang masih gagah berdiri beberapa inci di depan lelaki itu.

"Aku rasa aku tak perlu pergi kot. Skill aku masih lagi tajam macam dulu." Jawab lelaki berambut biru cecah bahu dengan selamba.

"Berlagak! Okay, kita tengok skill siapa yang masih tajam macam belati!" Jerit Venus. Dia menggunakan kudrat yang ada untuk menyerang dada Pluto dengan beberapa das tumbukan.

Lelaki bertubuh kering itu melayang dan menghempap sisa-sisa bangunan yang runtuh. Asap berkepul-kepul terhasil dari hentaman kuat tersebut.

Venus berpeluk tubuh. Heh, baru hentam sikit dah melayang. Itulah malas makan sayur!

☆☆☆☆☆☆

"Berpuluh tahun aku cari kau, baru sekarang kau muncul?"

Greg bersuara memecahkan kesunyian. Kawasan lapang yang hanya dikelilingi beberapa batang pokok itu sengaja menjadi tempat pilihannya untuk berlawan dengan musuh tradisinya itu.

"Hahaha. Sabar big brother! Biarlah aku hancurkan planet kawan baik kau dulu!" Kenkove tersengih kambing. Ceeet! Kacau daunlah Greg ni. Bagilah dia can nak hancurkan planet Reutus ni dulu! Heh.

"Diamlah bedebah! Yang kau pergi serang planet Venom buat apa sengal! Jangan libatkan orang lain dalam masalah kita lah!" Greg meludah geram. Sejak lama tak jumpa, jadi mental dah adik dia ni! Dasar gila!

"Dia selalu kacau misi jahat aku, Greg! Selalu kacau line aku bila nak serang kau! Meluat aku tau tak? Sekarang best friend forever kau tu dah mati. Aku bom rumah dia. Hancur lebur tanpa abu tau. Hehe."

Greg mengangkat kening. Oh, jadi bedebah ni hancurkan rumah V? Dia menarik nafas lega. Nasib lelaki itu datang buat lawatan kerja ke planet dia, kalau tak dia takkan maafkan adik tak guna dia ni!

"Hahahahaha."

Kenkove mengerutkan dahi. Aik? Kawan sendiri mati pun boleh gelak ketawa bagai? Biar betul?

"Otak singkat! Kau ingat best friend aku tu senang mati? Dia keturunan pahlawan lagenda Adromeda lah Kenkove! Kau lupa?" Greg ketawa terbahak-bahak. Itulah, serang membuta tuli. Bukan nak buat research dulu.

"Lagenda pahlawan Adromeda? Hah..kau tipu!" Takkanlah Venom mempunyai darah keturunan pahlawan hebat sepanjang zaman itu. Muka lelaki tua itu nampak baik dan innocent je. Ohh dan lembik!

"Itulah pemalas! Dia pahlawan terulung Reutus dan terkenal pahlawan lagend di galaksi kita tau! Kau apa tau! Bongok!"

Greg menekan perutnya yang senak. Lembap betul adik dia itu. Time ayah suruh belajar dekat akademi dulu, pergi ponteng kelas. Kan dah bebal macam ni!

"Ah! Aku tak percaya! Dia dah mati!" Pedang sebesar sebiji kereta kancil dicampak ke tepi. "Abang! Jom lawan cara lama. Aku nak tengok kau larat ke tak lagi! Rambut kau pun aku tengok dah banyak gugur! Haha"

"Eh, degil betul kau ni ya Kenkove! Makin tua makin degil! Okay jom!" Dia memulakan bunga serangan. Satu cahaya kuning muncul di telapak tangannya. Kemudian cahaya itu laju menghentam Kenkove yang berada beberapa inci sahaja di hadapannya.

Lelaki itu terundur ke belakang. Heh, kuat lagi rupanya mamat ni! Greg tersenyum sinis. Heh kepala aku je botak tau! Bukan skill pertarungan aku!

Kenkove merengus geram. Darah tidak henti mengalir di bibirnya. Dia tahu dia memang akan kalah kalau bertarung dengan abangnya itu.

Tak boleh jadi ni. Aku kena jalankan plan B.

Zuuup... Sekelip mata Kenkove hilang dari pandangan. Asap berkepul-kepul menutup pandangan.

Greg bersandar di sebatang pokok sambil mengelap luka menitik di dahi. Dasar pengecut, boleh pulak dia lari time berlawan.

☆☆☆☆☆☆

"Gee, seriuslah kau dah try contact tuan?" Mata Hansel memancarkan kegalauan teramat. Jake hanya diam menatap skrin besar di hadapannya. Hatinya berdoa supaya robot mereka berjaya melawan pihak musuh.

"Dah tapi tak dapat. I'm still trying." George menilik tekun pergelangan tangannya yang mengeluarkan cahaya biru. "Damn."

"Apa dah jadi? Dapat tak?" Jake menyampuk. George menggosok belakang lehernya perlahan bagi menghilangkan resah bersarang di dada.

Hansel ligat menekan skrin memalingkan wajah. Robot tempur mereka hampir habis tenaga. Di skrin memaparkan banyak robot mereka tewas dengan robot tentera musuh yang bersut serba hitam. "Kenapa pulak tuh?" Dia mengeluh. Masalah apa pulak kali ni?

"Aku rasa sistem perhubungan kita ada masalah." Ujar George beku. Skrin besar dipandang sepi. Robot tempur mereka semakin susut. Ramai yang tewas pada musuh. Zen? Robot besar itu masih gagah menembak musuh dengan lengan magnetiknya. Namun beberapa robot tempur yang ditugaskan untuk menjadi perisai Zen, satu persatu rebah ke tanah. Robot besar itu takkan bertahan lama tanpa pertolongan robot tempur lain. Itu salah satu kelemahan Zen.

"Han, habislah kita." George dapat merasakan dadanya sebak.

"Planet kita akan hancur." Hansel memandang sayu sahabatnya itu. Dia hanya memandang sayu Gale dan Belle yang berulang-alik menguruskan robot perang dan robot tempur tambahan yang masih berbaki dalam simpanan.

"Kita akan mati." Jake menyeka air matanya perlahan. Dia pasrah.

BAMMMM!!

Tiba-tiba dinding makmal dibelakang mereka hancur dibom. Mereka bertiga tercampak ke sudut makmal. Pegawai-pegawai dan saintis-saintis yang lain bertempiaran lari kerana terkejut. Mata mereka dipicingkan untuk melihat gerangan siapa yang menghancurkan dinding makmal yang serba kebal itu.

"Tuan muda Venus!"

"Siapa kata kita dah kalah hah!" Lelaki tampan bertubuh tegap, memakai perisai serba merah itu mencerlung ke arah mereka bertiga. Di sebelahnya terdapat dua orang lelaki separuh abad  yang memakai sut perisai berwarna biru gelap dan hijau gelap.

George terbatuk-batuk menahan perit asap. Jake berusaha untuk bangun manakala Hansel sudah tegak berdiri. Yang lain berpusu-pusu mengerumuni lelaki tiga orang itu.

"Kita masih belum kalah. Jangan putus asa sebelum berjuang. Kalau teknologi tak boleh kalahkan mereka, mungkin peperangan akan buat mereka tunduk pada kita!" Tegas lelaki separuh abad yang memakai sut biru gelap. Matanya tajam memerhati seorang demi seorang para saintis, doktor dan pegawai yang terselamat. Dia menekan satu butang merah di dinding dan satu bungkusan besar jatuh dari atap makmal.

"Tuan Venom! Mujur tuan sampai awal. Kalau tak, tak tahulah apa akan jadi." Mereka semua memberi tabik hormat.
George mampir untuk membuka bungkusan besar yang jatuh. Semua mata terbeliak melihat isi kandungannya.

"Pedang?" Hansel tersenyum. Dia pasti sahabat dia yang lain juga merasa perkara yang sama. Longgokan ratusan pedang bertatahkan berlian itu dipandang kagum. Dari kecil dia dan yang lain diajar berlawan menggunakan pedang. Namun mereka sama sekali tidak dibenarkan menggunakan skill mereka. Hanya keadaan darurat seperti sekarang baru mereka boleh praktikannya.

"Ini bukan pedang biasa-biasa. Sekali libasan boleh membuatkan seseorang itu menggelupur kepanasan dan akhirnya cair menjadi debu. No mercy for this swords i think. It will kill all the opponents right away." Venom memandang anak-anak buahnya dengan harapan yang tinggi.

"Biar robot kita ramai yang tewas, tapi kita masih ada tulang empat kerat! Selagi nyawa dikandung badan, selagi itu kita takkan menyerah kalah!" Teriak Venom bagi menaikkan semangat mereka. Dia tahu kebanyakan mereka sudah putus asa, putus harapan. Seorang demi seorang mengambil pedang seorang satu dan membuat formation seperti askar.

George tersengih tayang gigi.
"Kau dah sedia,Han?"

Hansel mengenggam erat pedangnya. "I'm fucking ready! Yeah!"

"Kau boleh pakai alat memanah kau tu. You're a great archer. I know you will mark their heads off. Go and kill em all, my friend." Venus menepuk lembut bahu Jake yang terpinga-pinga dengan pedang yang dipegang kemas.

Jake memberikan pedang tersebut pada Venus. "Thanks, Vens for understanding me."

Venus hanya mengangguk dan berlalu pergi.

Dia membelek alat memanah di tangannya. Jika George dan Hansel handal bermain pedang, dia pula terkenal dengan kehebatan memanah dengan tepat pada jarak yang agak jauh. No one ever beat him!

"Kita lawan mereka habis-habisan! Hidup Reutus!" Venus berteriak sambil berjalan keluar diikuti dengan yang lain.

"Hidup Reutus!" Sahut yang lain dengan semangat yang berkobar-kobar. Venom tersenyum bangga melihat bangsa Reutus begitu bersemangat demi menyelamatkan planet mereka.

"Err..tuan." Suara halus menyapa perlahan. Rasanya kat sini semua lelaki tadi? Semua penduduk wanita dan kanak-kanak dah dihantar ke Emergency camp.

Langkah Venom terhenti. Wajahnya dipalingkan. Laura?

"Ada baiknya tuan di sini, mengawal keadaan. Kat sini dah tak ada orang nampaknya." Arissa pula menyampuk tenang.

Venom mengangkat kening. Katerina yang sedang bersandar di meja bulat makmal dipandang lama. Lelaki itu mengeleng perlahan.

"Macamana..." Lelaki separuh abad itu ternyata terkejut. Sepatutnya budak bertiga ini masih di Planet Pearl. Hanya yang lelaki sahaja bertolak melalui portal tadi.

Ketiga-tiga orang gadis itu hanya menayang gigi sambil menjeling antara satu sama lain. Masing-masing memerah otak bagi memberi jawapan.

"Kami senyap-senyap menyelinap celah-celah pakcik hensem tadi. Nasib Vens tak perasan. Nanti habis kena sembur." Laura tersenyum manis.

"Sepatutnya kamu bertiga patut ada di sana. Kat sini bahaya Laura, Rissa, Kate. Musuh sedang menyerang."

"Jangan risau uncle. Kan sekarang kami dengan uncle. Uncle takkan biarkan kami mati kan?" Arissa menghampiri skrin besar yang memaparkan setiap sudut planet itu. Kelihatan hampir semua kawasan musnah teruk. Katerina yang turut disisinya berundur setapak. Ini kali pertama dia melihat peperangan sebenar di depan mata. Sangat mengerikan.

"Semua penduduk mana, uncle?" Dia tabik dengan uncle V. Walau planet hampir musnah teruk, tiada seorang rakyat Reutus pun terkorban. Semuanya selamat di Emergency Camp yang berada di bawah tanah.

Rindu pula dia akan tempat itu. Beberapa minggu lepas mereka pernah berada di situ sekejap. Kawasannya sangat cantik dan nyaman. Siap ada beberapa kuda bersayap yang jinak lagi.

"Mereka semua uncle dah pindahkan ke Emergency Camp."

Gadis berdua itu cuma mengangguk perlahan. Kate mengerutkan kening. "Emergency camp?"

"Nanti kami cerita. Kami pernah ke sana." Laura masih tekun memerhati beberapa alien lelaki tangkas mengelak serangan laser dari pihak musuh. Akhirnya robot itu tumbang dengan kepala tergolek ke tanah.

"Eh? Uncle Greg mana?" Arissa baru perasan.

"Dia sedang bertarung dengan ketua musuh." Dia menghampiri panel dan menekan butang kecil di sudut panel. Terpampang satu kawasan luas berdebu di skrin di penjuru kiri. Greg kelihatan ligat mengelak ke kiri dan ke kanan. Pergerakannya sangat laju hinggakan serangan musuh tak mengena.

Venom teringat perbualannya dengan Greg awal pagi tadi. Haih. Harapnya Greg masih boleh bertahanlah. Kenkove bukan sembarangan alien. Hebat juga lelaki itu.

"Jadi kau bersama aku, Greg?" Venom menghela nafas berat. Tak pernah terlintas yang planet Reutus akan diserang secara mengejut begini. Namun dia yakin mereka akan menang.

Greg berpaling. Ketawa dilepaskan kuat. Matanya tajam memerhatikan skrin di hadapan. Kelibat Kenkove akhirnya dapat dikesan di Greimore city. Lelaki itu kelihatan tersengih gembira melihat penempatan yang hangus dijilat api. Penduduk yang bertempiaran lari tidak diendahkan. Greg mengetap bibir geram. Sejak bila kau jadi kejam tak berperasaan ni Kenkove hah?

"Adik aku dalang semua ni, V. Of course aku kena terlibat sekali. Just count me in, my friend."

"Tapi..dia adik kau. Berunding dulu tak boleh ke?"

"Now he's not my little brother but a devil,V. Look at your planet V? Takkan nak biar planet kau meletup dulu? Dia jenis yang tak boleh dibawa berbincang. I promise that I'll rip his head off. I swear!" Dia merengus geram lalu melompat ke dalam Solarcar dan kereta itu meluncur laju ke destinasi.

"Uncle, kita nak buat apa sekarang? Takkan tak buat apa-apa?" Soal Laura.

Habis terbang lamunannya tadi. Venom menapak perlahan ke monitor. Mereka berempat di pusat kawalan sekarang. Mungkin mereka boleh membantu.

"Mari ikut uncle."

Venom memijak satu jalur cahaya biru dilantai. Dan serta merta lantai tersebut terbuka dan membentuk anak tangga ke tingkat bawah. Lelaki separuh abad itu melangkah turun.

Bilik rahsia? Laura, Kate dan Rissa mengekori lelaki itu dengan perasaan bercampur baur. Bilik apa yang ada kat bawah tu?

☆☆☆☆☆☆

Venom mengimbas kad aksesnya di skrin kecil dan bilik bawah tanah itu menjadi terang benderang.

"Wahh!" Arissa teruja melihat pemandangan di depan matanya.

Bilik bawah tanah itu diterangi dengan lampu biru di setiap sudut bilik. Terdapat sebuah meja panjang dan dua puluh biji kerusi.

"Bilik ini digelar SCR atau Secret Controller Room. Tempat rahsia pejabat pentadbiran Reutus. Pemimpin tertinggi akan bermesyuarat di sini sebulan sekali."

"Jom kita ke sana." Venom melangkah ke arah satu skrin gergasi memenuhi dinding. Dia memetik jari dan skrin yang berkelip betwarna merah itu berhenti menyala dan bertukar menjadi kamera yang dibahagikan kepada beratus kamera.

"This is our main controller for the whole planet. Setiap bahaya dan ancaman terhadap planet ini akan tersimpan di sini. Ia akan mamberi amaran sekiranya terdapat sebarang ancaman luar yang menuju ke sini."

Mereka berdua mengangguk perlahan.

"Oh dia berkelip tadi sebab kita sedang diserang ke?"

"Yup."

"So, apa tugas kami sekarang?"

"Erm, uncle tugaskan kamu berdua mengawasi kamera ini. Jika ada salah satu bewarna merah, tekan skrin di dinding tu, ia bersambung pada uncle di pusat kawan di atas."

"Baik uncle."

Seketika pergelangan tangannya berkelip dan kemudian hologram berupa wajah Greg muncul.

"V, si pengecut tu lesap dah. Aku rasa keadaan akan okay tak lama lagi."

"Kau tak apa-apa? Dahi kau berdarah tu."

"Hahaha tak ada apalah. Nanti baik sendirilah tu. Aku pergi tolong anak kau lawan robot bodoh si pengecut tu. Eii geram betul aku dengan dia ni. Kecik dulu tak nak mampus, besar menyusahkan orang!"

Venom ketawa besar mendengar sahabatnya itu melepaskan geram pada adiknya sendiri.

"Datang pusat kawalan teruslah. Pandailah anak aku uruskan yang lain tu. Nanti aku dah tak larat, dia juga yang kena gantikan aku."

"Aku per.."

"Kejap uncle! Keadaan semua terkawal. Uncle boleh datang ke pusat kawalan. Biar kami rawat luka uncle tu. Plus you need some rest. Let us do the rest."

Venom, Laura dan Arissa menoleh  ke belakang. Venus yang beriak serius itu kelihatan
berceloreng dan terdapat luka kecil di dahi.

"Oh seriously? Haha macam itulah anak pahlawan lagenda. Syabas Vens. Okay, uncle ke sana sekarang." Hologram dimatikan dan Venom melangkah menghampiri dua orang anak muda itu.

"Eh, kau ke mana tadi Pluto? Uncle tak nampak kau sejak tadi?"

Pluto yang sedap duduk bertinggung, segera bangun. Dia tersengih sambil menggaru kepala.

"Saya....saya..."

"Eh sejak bila pulak kau gagap ni?"

Vens menjeling tajam ke arah sahabatnya. Geram masih tak habis lagi. Nasib cepat menyesal. kalau tak, jangan harap dia nak maafkan!

"Dia mengetuai robot keselamatam menghantar saki baki penduduk yang terselamat ke camp kita papa."

Pluto menghela nafas. Nasib tak terpecah tembelang. Kalau tak, mau kena buang planet dia nanti! Dia dah menyesal. Menyesal se-menyesalnya. Tambahan lagi bila Vens sanggup selamatkan dia tadi. Kalau tak, alamat mati dah dia tadi.

"Oh patut uncle tak nampak kau dari tadi. Thanks sebab tolong monitor camp. Lega uncle kau yang handle camp kita. Semua okay Pluto?"

"Err everything was okay uncle.Tip top." Balas Pluto tersengih. Vens memutar bola mata. Tip topla sangat.

Lebam bahu aku ni siapa nak tanggung? Vens menghantar isyarat mata kepada lelaki berambut kuning itu. Mereka bersabung mata seketika.

Laura yang berada di skrin kawalan menahan ketawa melihat gelagat dua orang lelaki sengal itu. Arissa hanya tersengih di hujung meja. Mujurlah semua selamat.

"Venus, lancarkan saki baki robot tambahan untuk tujuan pembaikan dan membina balik semua rumah, bangunan dan facility lain."

"Okay pa. "

"Laura, Rissa, nanti naik hovercar depan bangunan pentadbiran. Uncle dah arahkan satu robot hantar kamu berdua ke kem. Rumah kamu dah tersedia di sana. Bolehlah kamu berehat.

Gadis berdua tersenyum simpul sebagai tanda terima kasih.

Lelaki separuh abad itu menepuk bahunya perlahan dan melangkah naik. Mungkin ada hal perlu diselesaikan.

Come Venus. Jangan ingat aku tak tahu kau main mata dengan Rissa."

"Eh....mana ada?"

"Liar."

Sebelum menaiki tangga, mata maskulin Venus bersabung dengan mata hazel Laura. Bibirnya mengukir senyum. Lega buah hatinya tidak tercedera. Hilang segala penat bertarung tadi. Pedih di perut dan bahu juga seakan hilang. Adakah dia mabuk cinta?

Vens menarik kasar kolar baju sahabatnya dan naik tangga untuk keluar dari Secret Controller Room di basement itu. Mereka ada tugas yang belum selesai.

Continue Reading

You'll Also Like

62.7K 8.8K 101
Kalau Joe Jonas jumpa muse music dia Demi Lovato di camp summer, Liana Florence jumpa muse music dia di hutan belakang akademi dia. **************...
46.1K 5.2K 95
Fantasy in fantasy. It's a dream but also a reality. It's an illusion but also were a dream. Then what is it the reality? Aerin Ofelia adalah seor...
246K 15.3K 43
Book 1 of fantasy series. LUNA ELINA. Seorang gadis yang pada mulanya hidup sebatang kara sehinggalah dia memasuki satu dimensi secara tidak sengaja...
4.1K 551 6
Fleurisella bangkit dari mimpi. Hidupnya musnah dalam satu malam. Peristiwa berdarah itu menjadi satu mimpi ngeri. Dendam dan bencimenjadi satu. Dia...