Let's Make Love Happen

Від minsyubbuing

853K 16.3K 817

Cliché Perkahwinan antara Leesya dan Firash bukanlah atas kerelaan diri masing masing. Ianya atas dasar pemi... Більше

Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Attention!
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Im so sorry T.T
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 20
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Chapter 26
Chapter 27
Chapter 28
Chapter 29
Chapter 30
Chapter 31
Chapter 32
A big thank T.T
Chapter 33
Last Chapter
Please Be Mine, Sayang.
A Life Of Tears

Chapter 19

18.7K 385 19
Від minsyubbuing

Semasa di pejabat, entah mengapa kepala Firash seakan akan terasa mahu terjatuh. Kepalanya rasa begitu berat untuk berdiri. Rakan firash iaitu Asyraf juga perasan akan muka Firash yang berubah menjadi pucat. Walaupun Firash menjawat jawatan sebagai CEO di situ, kerjanya tetap bertimbun.

"Fir kau okay tak? Pucat semacam je muka kau ni?" Soal Asyraf mengiginkan kepastian tentang sahabatnya itu.

"Aku okay je, cuma sakit kepala sikit je ni ha.. Makan panadol sekejap okay la nanti.." Segera dia mencapai panadol di laci meja kerjanya dan menelan beberapa biji panadol.

"Are you sure bro? Muka kau nampak pucat gila kot.. Kau balik la dulu, mana tau jumpa wife boleh hilang sakit kepala ke kan?" Satu idea yang bagus dan bernas! Mungkin dia sendiri stress dengan keadaannya yang selalu sibuk?

"Ye tak ye juga eh asy.. Okay aku balik dulu la asy, apa apa call aku.."Firash membuat keputusan untuk balik ke rumahnya, rehatkan minda.

Leesya yang baru selesaikan solat zohor terdengar bunyi kereta di bawah. Eh takkan Firash kot? Awal lagi ni. Leesya kemudian mengerling ke arah jam di dinding bilik mereka. Baru pukul 2.30.

Leesya mengintai di sebalik langsir tingkap bilik itu. Betul lah, itu kereta Firash! Dengan tergopoh gapah dia menuruni anak tangga.

Pintu di buka untuk meyambut suaminya. Tangan di gapai dan dicium. Panasnya tangan? Demam ke laki aku ni?

"Abang, kenapa balik awal sangat ni? Badan panas, demam ke?" Leesya meletakkan tangannya ke dahi firash. Memang panas. Muka Firash juga pucat, tidak seperti selalu.

"Tak lah sayang.. Abang penat and sakit kepala je.. Dah makan dah panadol, kejap lagi okay la.. Jangan risau ye?" Ciuman dihadiahkan di dahi Leesya. Leesya mengangguk sahaja. Tidak mahu bertanya banyak soalan, takut sakit kepala Firash bertambah lagi.

"Abang nak makan? Leesya ada masak gulai Kurma hari ni," Firash yang baru selesai solat terus membaringkan diri di katil. Firash menggeleng sambil memegang kepalanya.

"Kalau abang taknak makan nasi, makan mashed potato ya? Ada sikit Leesya simpan untuk abang.."

Lagi sekali Firash menggeleng.

"Nanti abang lapar, abang makan ye sayang?" Mata Firash masih lagi terpejam rapat menahan sakit kepalanya itu.

"Abang, pergi klinik la ye? Abang demam ni." Leesya risau akan suaminya. Tidak pernah pula Firash jadi lemah sebegini. Selalunya demam pun, biasa biasa saja.

"Buat apa pergi klinik? Membazir je.. Ubat dah ada," Firash menenung isterinya. "Ubat? Oh ya, panadol! Biar leesya ambilkan.." Leesya kemudian bangun dari birai katil.

"Bukan ubat tu. Ubat tu ada dekat sini aje, depan mata abang ni," Firash senyum. Hamboi, sempat lagi ye encik suami!

"Abang ni main main tau! Leesya serious okay and I'm not kidding at all." Leesya menjeling manja. Orang serious, dia main main pula.

"Hey I'm serious too! Tengok muka abang ni, tak senyum kan? That's mean serious la tu.." Firash membuat muka serious. Tapi tidak menjadi kerana ketawanya meletus sebaik sahaja isterinya memuncungkan mulut.

"Serious la sangat kan abang kan?" Tanyanya berbaur sinis. Firash mendepakan tangannya dan mengajak leesya baring di sebelahnya. Leesya membuat muka bosan dan ikut sahaja.

"Ha ni la penawar sakit abang ni!" Pelukan dieratkan lagi sehingga mereka tertidur.

Bangun bangun sahaja Firash sudah mencari Leesya. Leesya sudah bangun selepas 1 jam  tertidur. Nasib tidak sampai ke maghrib! Firash yang sedar dia sudah terlewat untuk solat asar terus menuju ke bilik air dan terus solat.

***

Malam itu, Firash seperti biasa. Menonton cartoon kegemarannya iaitu Naruto. Entah apa yang menarik leesya sendiri tidak tahu dan tidak mahu mengambil tahu. Namun bukan seperti biasa kerana Firash baring di sofa. Selalunya dia duduk menyandar sahaja di sofa.

Leesya membawa semangkuk nasi putih yang berisi sup ayam yang baru sahaja dimasak itu dan kentang  yang ada di sup ayam itu dilenyek lenyek sehingga lumat di dalam nasi sup ayam banjir itu. Persis nasi bubur.

"Abang, sini leesya suapkan.. Abang kena makan nasi ni dulu, baru boleh makan ubat ye.." Leesya mengangakan mulutnya tatkala menyuapkan Firash. Seronok dia dilayan seperti anak kecil kerana dia disuap nasi sambil menonton naruto. Leesya sendiri mahu ketawa, lucu benar melihat suaminya itu.

Yes! Licin pun Firash makan. Kena paksa baru nak makan. Kalau tak paksa, jangan harap si Firash tu nak makan. Baru sahaja leesya hendak bangun mengambil ubat, Firash laju menuju ke bilik air. Semua yang ditelan tadi terkeluar dari rongga mulutnya. Leesya mengurut ngurut belakang badan Firash.

Habis merah muka Firash selepas muntah. Matanya juga berair. Kini Firash sudah pun berada di dalam bilik untuk tidur. Leesya mengambil tuala kecil yang telah dibasahkan dan diletakkan di dahinya. Firash lena tidur.

Handphone milik Leesya berbunyi. Mama? Leesya mengangkat panggilan itu.

"Assalamualaikum mama! Leesya rindu sangat  kat mama. Papa dan mama sihat? Bila nak datang ke rumah leesya?"

"Oh alhamdulillah lah kalau papa mama sihat. Asyik takde masa je mama ni kan. Ye la, leesya faham. Leesya okay sihat walafiat ni. Cuma abang la, hari ni demam.. Makan je muntah, sebelum ni kalau demam takde pun macam ini.."

"Hah? Tak, dah lama dah tak datang.. Oh ye ke mama ni? Bukan sepatutnya leesya ke? Haa nanti lah Leesya cuba beli ye ma?"

"Ok mama. Eh mama! Leesya letak dulu ye, abang nak muntah lagi tu. Kirim salam kat papa. Assalamualaikum, love you mama!"

Leesya cepat cepat ke bilik air dan kembali mengurut belakang Firash. Firash begitu lemah, mahu berjalan pun di papah oleh Leesya. Sedih pula leesya melihatnya.

***
Hari ini pun Firash tidak masuk ke officenya. Demamnya semakin pulih, namun sakit kepalanya belum lagi pulih. Masih sama seperti semalam. Itu lah degil, orang nak bawa pergi klinik tak nak. Haih, degil! Leesya mula membebel di dalam hati.

Leesya terfikir sama ada mahu atau tidak untuk pergi ke sana. Kata kata mamanya malam tadi membuatkan dia begitu teruja dan gembira sekali.

"Abang, temankan leesya pergi kedai kejap boleh? Leesya nak beli something." Nak naik teksi nanti leceh pula kena tunggu. Buang masa tahu? Kalau ajak Firash pula, takut dia penat.

"Nak pergi mana? Sekarang ke?" Leesya mengangguk. "Ye la sekarang. Tapi kalau abang tak larat, Leesya naik teksi je." Pertanyaan nak-ke-mana itu dibiarkan sahaja. Bukan tak mahu jawab, cuma biarlah surprise dan leesya tidak mahu memberi Firash harapan yang terlalu tinggi. Biarkan dahulu. Kalau confirm baru beritahu Firash.

"Tak apa, abang okay je. Jom!" Katanya.

"Abang duduk dalam kereta je la ye? Cuaca kat luar tu panas terik tau? Nanti kang tak pasal pasal muntah tengah jalan pulak.." Firash yang baru sahaja mahu membuka pintu keretanya membatalkan niatnya.

"Takpe ke sayang? Bahaya la. Orang jahat keliling zaman sekarang ni. Takpe la abang temankan ye?"

"It's okay la. Bahaya apanya, depan tu je abang. Okay la leesya turun dulu. Kejap je. Bye!" Flying kiss diberikan oleh Leesya. Macam lah tak berjumpa dah nak berflying kiss bagai. Okay ni sesuai dinobatkan sebagai pasangan paling sweet pada abad ini.

Firash akur dengan arahan isterinya. Sambil menunggu, dia membuka handphonenya dan melihat gallerynya. Dia tersenyum bahagia. Bahagia mempunyai isteri seperti Leesya.

*******

Jeng jeng jeng!  leesya nak beli apa eh? Kalau nak tau of course la kena tunggu next chapter. So, stay tuned ya guys! T.T Seriously, korang punya vote rasa macam dihargai sangat! Tak tipu okay and rasa happy sangat sebab dapat share cerita ni dengan korang semua! ☺☺

Much love,
Myra

2 Feb
20:35
Tue

Продовжити читання

Вам також сподобається

3.4M 304K 97
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
660K 25.1K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
773K 25.5K 45
Cry. Forgive. Learn. Move on. Let your tears water the seeds of your future happiness. Hubungan yang sudah terjalin lama terputus ditengah jalan kera...
AKU YANG ENGKAU BENCI (C) Від nuraliafitriah

Підліткова література

70.4K 1.9K 29
Tengku Aryan Mikael bin Tengku Adam ia tidak dapat menerima kenyataan yang sang isteri tercinta sudah pergi buat selamanya dan ia dipaksa untuk mener...