Chapter 13

20.2K 368 54
                                    

Mereka berdua beredar dari restoran itu. Entah mengapa mata leesya begitu berat sekali. Nak celik pun tak boleh. Leesya meminta izin Farish untuk tidur sebentar.

"Aku tidur sekejap eh. Nanti sampai kejut aku." Oleh kerana dia begitu mengantuk, dia tidak terfikir tentang keselamatan dirinya. Akhirnya sampai juga di hotel tempat mereka menginap. Farish mendukung leesya untuk naik ke atas. Leesya tidak menyedarkan diri. Lalu, farish membaringkan leesya di atas katil hotel tersebut.

Pada mulanya memang mereka menempah 2 bilik. Ye lah, mana boleh bercampur kalau bukan muhrim. Tetapi, farish sengaja membawa masuk leesya ke tempatnya. Farish tersenyum sinis. Diambil camera miliknya dan menekan butang record. Camera itu diletak ke atas meja di hadapan katil.

Tepat pada masanya! Leesya tersedar dan terus bangun. Namun, bukan yang seperti kita sangkakan. Leesya kemudian berasakan dirinya lain. Lain dari dirinya yang sebenar! Badannya panas, dan leesya menjadi tidak keruan. Lalu, farish yang tidak berbaju dan hanya berseluar datang memeluknya sambil berkata

"Leesya sayang, aku ada ni. Kau panas ya? Sini aku sejukkan kau ya." Farish membelai leesya. Leesya yang tidak keruan itu kembali normal setelah dipeluk dan dibelai Farish. Actually, semasa leesya ketandas ketika di restoran tadi, farish memasukkan ubat supaya leesya menjadi seperti ini terhadapnya.

Leesya yang tidak sedar itu hanya mengikut kemahuan Farish.

*******

Leesya tersedar dari tidurnya. Badan leesya menggigil kerana kesejukan. Dipegang rambutnya, dia panik kerana tudungnya telah dibuka. Belum sempat dia hendak bangun dari selimut yang tebal itu, ada suara yang menyapanya.

"Dah bangun leesya? Dah, pergi pakai baju kau tu." Kata farish lalu dihadiahkan leesya dengan senyuman yang sinis dan keluar dari tempat itu.
Baru sahaja dia hendak bertanya, Farish sudah keluar.

Leesya terkejut yang amat apabila melihat farish Ada di bilik itu dan paling terkejut apabila melihat dirinya yang tidak berbaju. Tiada seutas benang pun yang melekat pada badannya sekarang. Naked, leesya naked.

Setitik demi setitik air matanya gugur berjuraian.

Leesya mengambil semua pakaiannya dan berlari masuk ke bilik air. Dia kemudian terjerit jerit seperti orang yang terkena histeria dan menangis semahu mahunya sambil memakai pakaiannya.
Tangannya sakit kerana habis barang di bilik air itu dicampaknya dan ditumbuk. Akhirnya leesya terpejam mata dan badannya rebah di bilik air itu.

Beberapa staff di hotel itu sudah beberapa Kali mengetuk pintu itu namun tiada sahutan daripada sesiapa. Pihak hotel itu kemudian membuat keputusan untuk membuka sahaja pintu itu dengan kunci pendua hotel tersebut.

Akhirnya pintu bilik itu sudah dibuka. Staff hotel itu terkejut ketika melihat leesya yang terbaring di atas lantai bilik air itu. Mereka membuat panggilan ke hospital yang berdekatan. Leesya dimasukkan ke emergency ward.

Leesya tersedar dari pengsannya. Leesya memerhati di tempatnya itu. Kemudian dia menjerit. Nurse dan para nurse segera memasuki ward itu dan cuba menenangkan leesya. Firash yang ada disebelah leesya itu hanya memandang seperti tiada perasaan. Setelah leesya diberi ubat penenang oleh doktor, leesya akhirnya senyap tertidur.

Doktor kemudian memanggil firash untuk membincangkan sesuatu kepadanya. Firash dengan langkah yang longlai dan malas terpaksa mengikut doktor itu untuk berbincang tentang 'perempuan' itu. Sampai sahaja, firash duduk dan menunggu perbincangannya bersama doktor Syukry itu.

"Encik Firash Iskandar?" Soal doktor separuh abad itu. Farish hanya mengangguk.

"Apa khabar Encik? Okay boleh saya mulakan?" Doktor syukry meminta izin untuk memulakannya.
Firash hanya menyambut khabar dan
mengangguk. Matanya merah akibat menahan amarahnya pada leesya.

Let's Make Love HappenTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang