Last Chapter

23.5K 476 83
                                    

Selepas solat subuh, Leesya menyambung tidurnya. Tepat pukul 7:30 pagi, dia kembali bangun untuk menyiapkan segala persiapan untuk suaminya ke pejabat. Baru sahaja kaki ingin melangkah keluar dari bilik, Firash yang baru sahaja keluar dari bilik air menegahnya untuk keluar.

"Sayang, buat masa sekarang tak payah la buat sarapan untuk abang. Dah tinggal beberapa minggu untuk sayang bersalin, rehat je lah kat bilik.." Firash memberi arahan yang sangat prihatin.

"Habistu nanti abang nak breakfast apa? Abang ni mana boleh kalau tak breakfast, nanti sakit perut kat office susah pulak.." Leesya masih lagi berdiri di hadapan pintu bilik.

"Tak apa, pandai pandai lah abang buat nestum ke, oat ke, roti ke.. Dah dah, pergi sambung tidur lagi. Abang risau betul la kat sayang ni. Abang hantar dekat rumah mama nak tak?" Jawab Firash dan memberi cadangan.

Leesya akur.

"Abang ni apa ni, takkan lah sepanjang hari sayang nak tidur? I'm not a sleeping beauty okay. Tak apa, tak payah susah susah lah abang.. Abang ni suka sangat fikir negatif tau tak? Dah, cepat bersiap nanti lambat pulak." Leesya menyediakan pakaian Firash. Tali leher Firash pula dipakaikan.

Seperti merasakan ada yang merenungnya, mata Leesya memandang ke atas iaitu ke arah Firash. "Kenapa pandang macam nak telan je? Creepy betul dia ni," serentak dengan itu Firash ketawa.

"Why you so pretty beautiful adorable hah? Mind to explain?" Jawab Firash. Kata katanya itu membuatkan pipi Leesya berona merah bak strawberry.

"Why are you shaking up my heart?" Sekali lagi.

Hanya Army yang tahu tu lirik lagu apa ^ ㅋㅋㅋ

Leesya menjeling manja.

Pagi pagi dah buat orang blushing.

"Hey, saja goda abang ye? Sayang jangan, abang nak pergi office ni." Cepat cepat Leesya menjauhi Firash.

"Mana ada goda la, perasan. Sayang jeling sebab menyampah." Firash menghampiri Leesya. Tangannya diletakkan di bahu Leesya yang tidak berlengan itu. Leesya menggeliat geli.

"Abang ni kenapa? Tak tengok jam ke dah pukul berapa ni? Nanti lambat ke pejabat, susah pulak." Leesya cuba berdalih. Entah mengapa, walaupun sudah setahun perkahwinannya bersama Firash, Leesya tetap malu akan  sikap menggoda Firash itu.

Percakapan Leesya itu diendahkan oleh Firash. Muka Firash sengaja didekatkan dengan muka Leesya. Leesya sudah pun menutup matanya dengan rapat sehingga tiada warna yang menjadi tatapan matanya. Hanya berwarna hitam yang gelap. Gelap gelita.

Tiba tiba kedengaran suara ketawa Firash.

"Do you want my lips?"

"No." Leesya menjeling tajam.

"Tipu. Habistu tadi kenapa siap pejamkan mata lagi?" Sengaja Firash mahu mengusik Leesya.

"Mana ada. Tak salah pun nak pejam mata kan?"

"You're not good in lying. Okay, come here." Kata Firash.

"For what?" Leesya menjeling.

"Dont ask why, just come to me."

Leesya akur. Dia bergerak menuju ke arah Firash dengan terpaksa. Sudah la tadi dimainkan, ini nak mengarah arahkan orang pula.

Terasa bagai ada sesuatu lembut dan hangat yang datang menyinggah di bibirnya. Matanya membesar dan terbuntang, cuba untuk melihat apa yang berlaku.

Firash melepaskan kucupan itu.

"I know that im a good kisser. But sorry, we dont have many time. So lets continue it tonight okay?" Kata Firash setelah melihat jam tangan yang dipakainya.

Let's Make Love HappenWhere stories live. Discover now