21. Choices

231 19 2
                                    

"Ah come on! Baby! I bergurau je!"

Jungkook mengejar Yoona yang semakin menjauh darinya. Pantas lengan Yoona dipeluk erat oleh Jungkook.

"Mianhae nae? Baby~~ Jebal~~ Kisseu~?" Pinta Jungkook sambil menujuk ke bibir nya. Yoona hanya memandang Jungkook yang membuat wajah puppy face itu.

"Eeee Jungkook! Muka tu comel tak kisah!" Rungut Yoona seraya menekup kedua pipi Jungkook dengan tangannya. Pantas Yoona mencium hidung Jungkook sekilas membuatkan Jungkook tersengih lebar.

"You maafkan I?" Tanya Jungkook lagi seraya ingin mengucup bibir Yoona tetapi Yoona lebih pantas menolak wajah Jungkook.

"Aniyo!" Balas Yoona, kembali merajuk dan berlari masuk ke dalam sebuah taxi yang kebetulan berada di situ. Pantas taxi itu menghilang tanpa sempat Jungkook mengejar.

"Yah! What the..? Saja nak buat aku horny lah tu." Rungut Jungkook perlahan dengan wajah sememeh. Yoona masih merajuk kerana Jungkook tergedik² pergi umumkan dekat public bahawa mereka adalah pasangan couple.

Pantas Jungkook tersenyum lebar, jiwanya berasa happy. Setelah sekian lama, ada juga yeoja yang berjaya memasuki hatinya yang keras batu itu.

"Oppa?"

Jungkook tergamam seketika apabila terdengar sapaan itu. Dia pun berpaling dan terkedu melihat Mia yang berada tidak jauh dari situ.

-SKIP-

"So betul lah oppa ada hubungan lain belakang Mia?"

Jungkook dan Mia kini berada di taman berdekatan company. Jungkook pun mengeluh berat mendengar pertanyaan itu.

"You tahu yang I tak pernah sukakan you." Balas Jungkook dengan tenang. Walaupun kasar ayat tersebut tetapi itu hanya fakta. Mia pun menahan air matanya.

"Oppa tak pernah bermanja dengan Mia. Nak kiss oppa pun tak boleh, apa tah lagi masuk apartment oppa." Tutur Mia tetiba, sayu. Lantas air mata mengalir di pipi Mia.

"Apa yang special sangat bodyguard tu? Apa lebih nya dia yang Mia tak ada?" Sambung Mia, tersedu sedan menangis. Jungkook hanya memandang ke hadapan tanpa langsung ingin bersuara.

"Tak kan hiks.. Tak pernah terlintas..hiks..perasaan suka dekat Mia..dalam hati hiks..oppa?" Soal Mia lagi, memandang tepat wajah Jungkook. Jungkook pun bangun dari tempat duduknya dan berpaling memandang wajah Mia.

"Bodyguard I....Yoona..sanggup ambil tembakan peluru untuk selamatkan I." Mia terkedu besar akan pernyataan tersebut, hilang kata² dalam diri. Setelah itu, Jungkook melangkah meninggalkan Mia begitu sahaja.

Jungkook pun melangkah ke arah tempat parking kereta, otaknya sudah memikirkan akan Yoona. Dia tahu dimana Yoona akan pergi sekiranya merajuk. Tetiba...

"Jeon Jungkook syal..."

BUKK!

Tanpa sempat Jungkook berpaling, belakang kepalanya diketuk oleh sesuatu dengan cukup kuat sehingga Jungkook rebah di atas lantai. Matanya bertukar pusing apabila melihat cecair merah yang mengalir.

"Aku dah kata, jangan berani sakitkan hati Mia. Tapi kau degil dan kau berani ganggu business aku huh!" Bentak suara itu keras. Perkara terakhir yang dilihat Jungkook adalah...seorang namja tersenyum sinis.

-Meanwhile-

"Excuse me? Rasanya jalan ni salah, kedai bunga tu arah san--"

Kata² Yoona terhenti apabila taxi itu memasuki sebuah lorong yang terpencil. Pantas Yoona memandang ke arah pemandu taxi tersebut yang tersenyum jahat.

Personal Bodyguard | JKKWhere stories live. Discover now