09. Jealousy

327 30 32
                                    

"Jungkook oppa~"

"Mi..Mia?"

~~~~~~~~~

"Oppa~~ Bogoshipeo~~"

"Hmm, ada apa tetiba muncul ni?"

"Oppa! Takkan Mia tak boleh melawat oppa?"

Yoona berdiri di sudut bilik sambil berpura² buta melihat kemesraan yeoja blonde itu terhadap Jungkook, menyampah pulak tetiba.

"Oppa! Yeoja ni sapa? Kenapa dia ada dalam rumah oppa?" Tanya yeoja itu dengan suara nyaring yang mampu membuatkan telinga Yoona bernanah. Dan kenapa Jungkook tak marah bila yeoja tu memeluk lengan Jungkook erat? Sapa yeoja ni?

 Dan kenapa Jungkook tak marah bila yeoja tu memeluk lengan Jungkook erat? Sapa yeoja ni?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yoona blank seketika apabila yeoja itu memandang tajam ke arahnya.

"Ni bodyguard I." Balas Jungkook perlahan, mengelak pandangan Yoona.

"Yoona, ni Han Mia--"

"Tunang Jungkook!" Sampuk Mia dengan berlagak membuatkan Jungkook mengeluh kecil. Manakala Yoona tergamam seketika di tempatnya.

'Tu..tunang?'

-SKIP-

"Yes Miss Irene, I masuk kerja separuh hari. I ada hal lain."

Yoona yang sedang memandu kereta, memandang cermin yang memantulkan ke tempat duduk belakang di mana Mia melentokkan kepalanya di bahu Jungkook. Wajah Mia sangat gembira dan Jungkook hanya tenang, tidak terganggu akan kehadiran Mia di situ.

"Mr Jeon, ke mana perlu saya bawa?" Dengan nafas yang dalam, Yoona bertanya dengan nada seperti tidak kisah akan apa yang berlaku. Stereng kereta digenggam kuat.

"Mia nak pergi mana?"

"Ah! Mia nak shopping dengan oppa! Lama tak keluar berdua!" Balas Mia excited sambil sedikit terloncat di tempat duduknya. Jungkook pun mengangguk kecil.

"Central Mall."

"Yes sir!" Yoona mengetap giginya, suara Jungkook sangat dingin. Tiada langsung senyuman di wajah Jungkook.

'Kenapa aku rasa terkilan? Aku ni bodyguard bukan yeojachin mamat pabo tu. Tapi..dia kata, dia single.' Bisik hati Yoona, berdolak dalih dengan perasaannya. Dia pun mengeleng kepala sekilas sebelum memecut kereta tersebut menuju ke destinasi.

-SKIP-

"Oppa! Kedai tu! Baju dia cantik!!"

Mia sepantas kilat menarik Jungkook memasuki sebuah kedai baju yang mewah. Yoona yang berada di belakang pantas menjeling geram.

Personal Bodyguard | JKKWhere stories live. Discover now