20. Arrest

276 20 7
                                    

"Pastikan you hantar document tu dekat Mr Hwang, Mr Jeon nak projek itu dikemuka pada meeting seterusnya."

Kelihatan Irene berdiri di hadapan meja Seulgi yang mencatit arahan yang diberi. Setelah itu, Seulgi mengangguk faham dan mulai tersenyum kecil.

"Irene, aku dengar yang President Kim tetiba nak jumpa Mr Jeon. Katanya Mr Jeon jual projek diaorang." Kata Seulgi, mulai ingin bergossip tetapi wajah Irene bertukar cuak mendengar pernyataan tersebut.

"Ah..ak..aku pergi dulu. Ada hal nak settle." Dalih Irene seraya membuka langkah meninggalkan tempat itu dengan tergesa². Seulgi pelik seketika.

Manakala Irene berjalan laju menuju ke arah meja kerjanya. Sempat dia mengerling office Jungkook yang masih kosong, dia pun mencapai beg tangannya dan tergesa² turun ke tingkat paling bawah. Satu sahaja Irene ingin lakukan kini, iaitu mencari seseorang.

"Miss Bae Irene."

Langkah Irene mati di hadapan pintu keluar company apabila namanya dipanggil, dia pun menelan air liur dan berpaling. Matanya pantas membulat besar melihat 2 orang polis berada di hadapannya.

Pantas polis itu menghampiri Irene dan mengeluarkan ID mereka.

"Kami dari Seoul Police Station. Awak ditahan akan tuduhan mencurangi dan mengodam syarikat." Tutur salah seorang polis itu seraya mencapai tangan Irene. Irene pula terkedu besar, tidak mampu membantah. Pantas orang ramai yang lalu lalang mengerumuni kawasan tersebut.

"Yah! Chakkaman! Waeyo?!" Muncul Seulgi di situ, wajahnya panik melihat chingu baiknya.

"Sila beri kerjasama dan ke tepi, biar pihak polis yang uruskan." Sampuk polis itu tegas membuatkan Seulgi mati kata² tetapi Irene tidak langsung melawan ataupun bersuara. Baru sahaja Seulgi ingin membantah, bahunya dicapai oleh seseorang.

"Miss Seulgi, biar pihak polis yang uruskan." Irene pantas mengangkat wajahnya apabila suara garau itu menyapa dan ternyata Jungkook berdiri tepat di hadapannya. Yoona pula memandang Irene dengan sayu.

".....pembelot syarikat.." Sambung Jungkook, memandang tepat ke arah Irene membuatkan Irene terkedu. Pantas dia menundukkan wajah ke lantai, menahan air mata.

"Andwae! Mr Jeon! Mustahil Irene buat macam tu!" Bentak Seulgi tetiba seraya ingin menerpa Jungkook tetapi Yoona lebih pantas untuk menarik Seulgi dengan paksa agar menjauh dari tempat tersebut.

Dengan sekali anggukkan dari Jungkook, pihak polis pun membawa Irene pergi. Lantas orang ramai mulai berbisik², tidak percaya dengan apa yang dilihat mereka.

-SKIP-

"Impossible!"

Bantah Yoona sebaik sahaja dia melihat rakaman CCTV yang bermain di laptop milik Jungkook. Jungkook hanya tersenyum kecil seraya mendaratkan dagunya di atas kepala Yoona.

"I memang dah teka yang someone akan curi plan projek tu dan tekaan I betul." Terang Jungkook ringkas, seraya mencapai kedua tangan Yoona dan digenggam erat.

"Tapi kenapa? Dia dah kerja dengan you lama! Macam mana Irene boleh tolong dia?!" Tanya Yoona lagi, masih terkejut besar. CCTV tersebut memaparkan Irene yang mencuri masuk ke dalam office Jungkook pada malam fiesta diadakan dan menyelongkar mencari sesuatu.

Jungkook hanya mengangkat bahunya tanda tidak tahu. Yoona pun mengeluh berat.

"Gweanchanha, jangan lah pikir sangat pasal dia. You pikir pasal I kan bagus~" Bisik Jungkook tetiba dengan sengihan pervert membuatkan Yoona menjeling kecil.

Personal Bodyguard | JKKWhere stories live. Discover now