12. Fiesta

278 24 27
                                    

Jungkook berada di ruang tamu sambil menunggu Yoona yang sedang bersiap di bilik atas. Hari ini merupakan pesta di syarikatnya.

"Yoona? Pphali!" Panggil Jungkook tetapi tiada sahutan. Jungkook pun mengerling jam di tangan dan ternyata sudah lewat. Dengan berat bontot, Jungkook melangkah ke tingkat atas.

-SKIP-

Jungkook menolak pintu bilik perlahan² seraya menjenguk kepalanya ke dalam, kelihatan Yoona sedang termenung di balcony. Jungkook pun menghampiri Yoona.

"Gweanchanha?" Bisik Jungkook seraya mencapai tangan Yoona dan digengam erat.

"Eoh? Bila masa kau masuk?" Tanya Yoona, suara dan wajahnya sendu. Jungkook pun tersengih lebar.

"Termenung apa? Pikirkan muka kacak aku?" Yoona pantas menjeling melihat Jungkook yang masuk bakul angkat sendiri itu.

"Euw! Aku boleh isi borang tanjung rambutan kalau otak aku pikir kan muka hodoh kau." Kutuk Yoona selamba, tanpa sedar bahawa dia kembali mengengam tangan Jungkook.

"Kenapa monyok je? Teringin jadi monyet?" Perli Jungkook dan Yoona mengeluh kecil.

"Mianhae pasal kes 3 hari lepas. Kau..kau hampir terbunu--" Yoona terhenti seketika, tidak mampu menghabiskan ayatnya. Tetapi Jungkook tersenyum kecil.

"It's fine, yang penting muka aku selamat dari luka. Kalau tak, tak boleh dah lah jadi The Most Handsome Face in the World!" Merepek Jungkook membuatkan Yoona ketawa kecil. Jungkook hanya menatap wajah Yoona, comel~

CHUP!

"Khanja, semua orang mesti tak sabar nak tengok aku~"

Yoona terkedu seketika apabila Jungkook selamba badak mencium dahinya sekilas. Pantas pipi Yoona memerah terang.

Setelah itu, Jungkook mengheret Yoona keluar dari bilik tersebut. Yoona hanya akur.

~~~~~~~~~

"Beri laluan! Mr Jeon ingin lalu!"

Pesta tersebut sangat meriah dengan pelbagai makanan yang tersedia dan musik yang rancak. Tumpuan di beri ke arah pintu masuk apabila muncul banyak bodyguard...

 Tumpuan di beri ke arah pintu masuk apabila muncul banyak bodyguard

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"OMG! MR JEON?!"

"DAMN HOTTIE!"

"BE MY HUBBY~"

Keadaan bertambah meriah dengan jeritan excited apabila Jungkook muncul di situ dan Yoona berada di hadapannya membuka laluan untuk Jungkook.

Sehari sebelum nya, Jungkook gedik memaksa Yoona untuk meletakan dye pada rambutnya dan walwalah! Itu lah hasil karya Yoona~

"President Kim!" Sapa Jungkook sebaik sahaja matanya melihat namja berbahu lebar itu bersama assistant miliknya, Seohyun..

Personal Bodyguard | JKKWhere stories live. Discover now