08. Luxury

305 27 21
                                    

Keadaan suram sahaja di sebuah gudang lama. Seorang namja berambut hitam menundukkan wajahnya ke lantai.

"Kau cuba kata yang Jungkook syal tu masih hidup?" Soal seorang namja berambut blonde yang sedang bersandar pada meja. Di sekelilingnya terdapat banyak bodyguard.

"Da..dae.. Ada orang selamatkan dia." Balas namja rambut hitam itu, gagap akibat nervous. Pantas namja blonde itu mencebik.

"Bodoh, benda senang pun kau tak boleh buat? Baik kau mati je."

Tutur namja berambut blonde itu dengan tenang. Tetapi cukup untuk membuatkan tubuh namja rambut hitam itu bergetar.

"Kalau kau masih nak hidup, bagitahu aku something yang berguna." Tutur namja blonde itu seraya mulai mengelap pistol di tangannya dengan sebuah kain hitam.

"Dia ada bodyguard! Body..bodyguard yeoja! Yeoja tu yang selamatkan dia!" Terang namja rambut hitam itu laju sambil menahan ketakutan di segenap tubuh.

Dengar sahaja pernyataan itu, namja blonde itu tersenyum sinis sebelum berpaling ke arah seorang yeoja dibelakang nya.

"My lil rabbit, tolong carikan maklumat tentang bodyguard Jungkook." Arah namja blonde itu dan pantas yeoja itu mengangguk perlahan, nervous. Namja blonde itu pun tersenyum sinis.

"Yeoja? Interesting~ Kau tak akan bertahan lama Jeon Jungkook syalan~"

~~~~~~~~~

"Woi, air liur kau mengalir macam sungai."

Yoona yang baru sahaja menutup matanya tidak sampai beberapa minit ditegur Jungkook membuatkan Yoona mengeluh berat.

"Sibuk lah kau, bukan ganggu hidup kau pun." Bidas Yoona seraya mencuba untuk lena sambil menanti perjalanan untuk sampai ke rumah Jungkook. Manakala Jungkook tersenyum sinis.

"Penat ke miss bodyguard?" Tanya Jungkook dengan nakal dan dalam diam, Yoona menjeling kecil. Mana tak nya, meeting tersebut berlangsung selama 3 jam dan Yoona seperti tonggol kayu berdiri di sisi Jungkook sedangkan orang lain sedap sahaja duduk di atas kerusi. Setelah itu, Jungkook kembali membuat kertas kerja sehingga larut malam dan Yoona pula berdiri macam lembab di luar office.

"Tak lama lagi, komfom longgar skru lutut aku." Rungut Yoona perlahan membuatkan Jungkook ketawa kecil. Dia sengaja membiarkan Yoona berdiri lama.

"Tak apa, aku boleh dukung kau walaupun kau gendut." Balas Jungkook selamba. Matanya tidak lepas meneliti wajah Yoona.

"No thanks, tak hingin aku di dukung oleh namja pabo."

Jungkook hanya ketawa mendengar jawapan brutal itu. Manakala Mr Kim yang memandu berkerut dahi, susah nak tengok Jungkook ketawa. Sah, Jungkook dah gila.

"Rumah kau jauh lagi ka? Penat lah~" Rungut Yoona lagi, kepalanya disandarkan pada cermin kereta.

"Rumah? Lebih kepada apartment, sayangku~" Balas Jungkook sambil menaip sesuatu pada iPhone miliknya.

"Tak kisah lah! Aku dah nampak katil yang besar! Di tambah dengah bantal empuk, fuuuuhhhh~!" Jungkook pantas memandang Yoona yang sudah berangan² tinggi sambil memeluk tubuhnya seperti angau.

Dengan selamba, Jungkook menarik tubuh Yoona agar dekat dengannya sambil tersenyum manis.

"Tido lah dulu, jap lagi sampai aku gerak kau." Arah Jungkook dengan lembut seraya melentokkan kepala Yoona pada bahunya.

Personal Bodyguard | JKKWhere stories live. Discover now