13. Trust

283 23 6
                                    

-Flashback-

"Holy shiet! Jeon Jungkook!!! Gwenchanha?!"

"Hyung?"

Jungkook yang baru sahaja ingin melangkah keluar dari bilik VIP terkejut Namjoon muncul bersama seseorang.

"Hyung buat apa dekat sini?" Tanya Jungkook kembali dan pantas hyung nya menampar bahu Jungkook kuat.

"Yah, soalan lembab apa kau ni? Mesti lah hyung nak tengok keadaan kau! Kau okay? Macam mana boleh ada kereta nak langgar kau? Sapa tak guna tu?! Biar hyung kerat 14!"

Jungkook mengeluh kecil melihat hyung nya, lain tak bukan ialah Kim Seokjin. Jungkook pun mengerling Namjoon tajam.

"Bwo? Kau yang tak nak jawap bila Jin hyung call, so dia menyemak call aku. Aku terpaksa bongkar rahsia." Balas Namjoon selamba, wajah tidak bersalah dipaparkan. Jungkook pun menjeling kecil, nasib sahaja Yoona sudah turun ke parking kereta.

"Hyung chill, aku okay."

"Okay?! Kau pengsan! Aish, berapa banyak kali hyung suruh kau cari personal bodyguard? Degil lah kau ni!" Marah Seokjin sambil bercekik pinggang. Pantas telinga Jungkook menjadi sasaran cubitannya.

"Ah appo! Hyung! Bwoya?! Aku selamat pun sebab bodyguard aku yang selamatkan aku!" Adu Jungkook dengan laju apabila telinganya seperti ingin tercabut.

"Betul ke Joon? Dia dah ada bodyguard?" Jungkook menjeling melihat Namjoon yang tersengih lebar apabila Seokjin mempercayainya lebih dari Jungkook.

"Dae hyung! Jangan risau!" Namjoon pun mengangkat thumbs up.

"Sampai bila kau nak biar diaorang target kau Jungkook?" Keluh Seokjin dengan risau. Tetapi Jungkook sendiri yang menolak pertolongan Seokjin, dia ingin menyelesaikan perkara itu sendiri. Jungkook pantas tersenyum sinis.

"Hyung jangan risau~ Aku dah plan semuanya~"

-SKIP-

"My pleasure untuk meeting terakhir President Kim~" Jungkook berjabat tangan dengan Seokjin, CEO kepada Jewels & Face.

"Okay, hal kerja kita tolak tepi. Sekarang hyung ada something nak bagitahu." Seokjin pun membetulkan kedudukannya sambil memandang Jungkook dengan serius.

"Hyung buat research tentang bodyguard kau."

Mata Jungkook pantas membulat besar akan pernyataan tersebut. Manakala Seokjin dengan selamba meletakkan sebuah file di atas meja.

"Hyung! Berapa kali aku nak ulang, stop buat research tentang perkerja aku." Adu Jungkook.

"Aniya, kali ni hyung tak salah! Min Yoona, tak ada latar belakang. Semua maklumat tentang diri dia tak ada seumpama dia tak pernah wujud."

Keterangan Seokjin membuatkan Jungkook tergamam seketika. Pantas file tersebut diselak dan kosong. Tiada sebarang maklumat akan Yoona, hanya nama dan umur sahaja.

"Kau kena berhati² Jungkook. Hyung takut 'diaorang' hantar Yoona untuk dekat dengan kau." Sambung Seokjin sambil menekankan perkataan tersebut. Jungkook terdiam.

Yoona...tidak boleh dipercayai?

-End Flashback-

Jungkook tersenyum lebar melihat Yoona yang sedang tido dengan nyenyak di dalam pelukkannya. Jungkook pun mencium dahi Yoona sekilas.

Personal Bodyguard | JKKWhere stories live. Discover now