15. I'm OK

257 21 1
                                    

"Yah bastard, open the fucking door right now."

Jungkook mengengam penumbuknya sambil matanya memandang tajam ke arah bilik yang dikawal oleh 3 orang bodyguard.

"Ouh? Mr Jeon dah dengar? I dengan bodyguard you tengah berbual berdua kalau you tak kisah..."

Jungkook mengetap giginya panas mendengar suara Seungri yang sengaja dilerekkan bagai dia sedang menikmati sesuatu.

"Yah! Tangan kau sentuh ap--ARGH!"

Mata Jungkook seperti ingin membunuh bodyguard yang berada di hadapannya jika diberi pilihan apabila mendengar jeritan Yoona. Jungkook pun menarik nafas sedalam yang boleh.

"Buka pintu ni sekarang, tak guna. Menganggu hak milik orang lain boleh dijatuhkan hukuman berat." Tutur Jungkook, iPhone nya digenggam kuat sehingga screen telefon itu sedikit retak. Tetapi Seungri mencebik.

"Bukti yang kukuh perlu diberi, Mr Jeon. Kalau Mr Jeon tetap berdegil, silakan buka pintu tu sendiri. Kalau mampu lah~" Perli Seungri dengan sinis. Jungkook pun smirk.

"Jinjja? Mr Lee, kalau I dedahkan sedikit akan projek 'BS' milik you. I rasa reporter akan tampal muka Mr Lee di muka hadapan newspaper dan tv.. Should I do it?"

Seungri yang baru sahaja ingin mencium bibir Yoona, terhenti dan terkejut besar mendengar ugutan Jungkook. Pantas dia turun dari on top Yoona.

"Nampaknya, you tahu lebih banyak pasal I. Apa kata kita selesaikan perkara ni dengan mudah, Mr Jeon?"

Jungkook tidak menjawab malah panggilan tersebut dimatikan. Sepantas kilat pintu bilik itu terbuka dan muncul Seungri dengan senyuman manis.

"Please come in, Mr Jeon~"

Jungkook memandang Seungri dengan wajah tiada perasaan seraya melangkah masuk. Seungri pun mengikut Jungkook dari belakang.

"I perlu bawa bodyguard I balik sekarang, banyak hal yang perlu diselesaikan." Tutur Jungkook dengan serius membuatkan Seungri tersenyum sinis.

"Sure. Tapi you kena bersedia bila Miss Yoona letak jawatan, I perlukan personal bodyguard jugak." Balas Seungri dengan berlagak seraya menyilangkan tangan pada dada.

"Keep dreaming." Sejurus itu, Jungkook melangkah menuju ke arah katil dan dia tergamam besar melihat keadaan Yoona. Yoona yang terkejut melihat Jungkook, pantas memandang ke arah lain.

~~~~~~~~~

"Sekarang Yoona tengah tido sebab kesan ubat yang aku cucuk tadi tapi jangan risau, dia tak cedera teruk Jungkook."

Jungkook mengangguk kecil mendengar penjelasan Namjoon.

"Aigoo, next time jangan buli bodyguard kau. Tak sangka, Yoona ni clumsy jugak." Sambung Namjoon seraya ketawa kecil. Setelah itu, dia pun melangkah meninggalkan bilik VIP tersebut.

Manakala Jungkook terdiam seketika sambil memandang Yoona yang tido dengan tenang. Dia tidak memberitahu perkara sebenar kepada Namjoon. Keadaan Yoona ketika di dalam bilik hotel itu masih menghantui minda Jungkook.

Yoona terbaring lemah dengan tangan dan kaki yang diikat kuat dengan tali. Baju Yoona terkoyak memaparkan bra dan yang paling jelas adalah kesan gigitan segar berwarna merah ungu di bahu serta leher Yoona. Wajah Yoona pula kelihatan seperti jiwanya sudah hancur. Pertama kali Jungkook melihat Yoona sebegitu.

Personal Bodyguard | JKKWhere stories live. Discover now