04. Phobia

380 35 3
                                    

Yoona melangkah keluar dari sebuah taxi yang berhenti di hadapan bangunan Golden Closet. Yoona pun mengeluh berat.

'Haish, kenapa aku dengar cakap mamat tu?' Bebel hati Yoona menyampah seraya menghulurkan duit kepada pemandu taxi.

"Gumawo ajushi!" Bow Yoona sebelum melangkah menuju ke arah pintu masuk. Pantas Yoona mengusap lehernya apabila kelibat seorang yeoja pendek berada di counter utama.

"Annyeonghaseyo Miss Irene!" Tegur Yoona, malu² kucing. Irene yang disapa pantas memandang ke hadapan dan senyuman hilang di wajahnya.

"Erk..Miss Yoona tak ada kiriman bunga kan?" Tanya Irene straight forward, trauma dengan kejadian tempoh hari. Yoona hanya mampu tersengih².

"Ani! Mr Jeon nak jumpa saya hari ni." Balas Yoona, dungu sahaja bunyinya. Dahi Irene berkerut seketika, mustahil Mr Jeon suruh yeoja jumpa dia secara personal. Apa yang Irene tahu, Jungkook tak pernah tunjuk minat dekat mana² yeoja.

"Jinjja? You ada buat appointment dengan Mr Jeon? I tak dapat apa² arahan pun dan Mr Jeon tak ada dekat office." Terang Irene membuatkan Yoona blank seketika. Manakala Irene menyelak sebuah file dan iPad.

'Ugh, mamat ni saja nak malukan aku ke apa? Aigoo mesti Irene ingat aku tergedik dekat mamat mental tu. Sepatutnya aku tumbuk muk--'

"Ah mianhae! I baru check jadual urgent Mr Jeon. Miss Yoona boleh tunggu sebentar? Mr Jeon dalam perjalanan pulang."

Pernyataan tersebut menyedarkan Yoona dari lamunan. Yoona pun mengangguk laju.

"Saya tunggu dekat luar lah kalau macam tu! Gumawo!" Panik Yoona seraya bow dan berlari keluar dari bangunan tersebut tanpa sempat Irene membantah.

"Tapi..dalam ni ada tempat menunggu.." Bisik Irene kepada dirinya setelah kelibat Yoona menghilang. Irene pun tersenyum kecil.

-SKIP-

SLURP!

Yoona melepak di bangku yang tersedia di luar bangunan sambil menghirup bubble tea. Sudah hampir 30 minit tapi Jungkook masih belum muncul. Matanya terhenti seketika ke arah sebuah kereta yang tidak jauh dari situ.

"Eoh? Mesti pemandu tak berlesen bajet hebat." Rungut Yoona sendirian sambil memerhatikan kereta itu. Cermin kereta tersebut terlalu gelap untuk Yoona meneliti dengan lebih dalam.

PIN PIN!!

Kepala Yoona berpaling ke kanan apabila bunyi hon kedengaran. Yoona pun tergamam seketika melihat pintu penumpang terbuka dan keluar...

 Yoona pun tergamam seketika melihat pintu penumpang terbuka dan keluar

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.
Personal Bodyguard | JKKNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ