KMS Ep 43:BEAUTIFUL LIAR

2.2K 61 13
                                    

Tangan kiri aku mengenggam tangan kanan abang Zul

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tangan kiri aku mengenggam tangan kanan abang Zul. Sambil aku memejam mata dengan erat, jantung aku bergedup kencang, dahiku berpeluh kebasahan.

"Azril ..."

"Azrill .... !"

"Azril ...."

"Azrill !!!!" Panggil Abang Zul nada yang agak kuat selepas dia cuba panggil aku buat kali yang keempat.

Terkejut aku mendengar suara yang memanggil aku tu lalu aku membuka kan mata aku.

"Haha aduhai Azril ni ... Kita belum terbang lagi .. kapal pun belum bergerak lagi ..." Kata Abang Zul.

Aku masih terdiam ketakutan mana tak takut aku tak pernah naik flight dan aku ni takut tinggi tapi ....

"Kalau macam tu tukar seat dengan abang bagi abang duduk tepi cermin tu..." Kata abang Zul lantas dia bangun dari seat sebelah aku tu.

"Urmm takpe bang Azril nak belajar tahan and Azril nak tengok permandangan daratan dari atas ... "

"Bagi Azril peluang nak lawan perasaan gemuruh dan takut ni ..." Kata aku lagi walaupun dalam takut² tapi semangat nak pergi Cuba punya pasal.

"Confirm ni sayang ?? Dah smpai berpeluh² and mengeletar kaki ni ??" Kata abang Zul sambil mengalihkan anakmata hitamnya ke arah lutut aku yang mengigil.

"Eh ..." Lepaskan pegangan tangan aku dari tangan abang Zul tadi and terus pegang lutut aku tu.

"Takpe insyaAllah Azril okay ni..." Kata aku lagi dengan nak yang yakin dan tak berapa yakin saja kata macam ni nak pujuk hati aku sendiri supaya dapat lawan perasaan tu.

Abang Zul duduk semula ke seatnya lantas memegang tangan kiri dan kanan aku.

"Takpe abang ada dekat sebelah Azril jangan takut abang akan support dan tolong Azril lawan perasaan gemuruh dan takut tu okay ... " Kata abang Zul memujuk hati aku.
.
.
.
.
""""Mohon Perhatian"""
Pesawat ini akan berlepas tidak lama lagi sila kembali ke tempat duduk anda dan pakai tali pinggang keledar yang telah disediakan sila berikan perhatian kepada crew kami di hadapan
.
.
.
.
.
Aku dengan khusyuk memerhatikan semua perbuatan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh Pramugara yang sedang buat demo di tengah-tengah pesawat ini.

'selalunya aku tengok dalam tv dan movie je tak sangka akhirnya dapat juga aku naik flight, Ya Allah permudahkan urusan dan selamatkanlah perjalanan aku dan Abang Zul' kata aku dalam hati setelah selesai melihat Pramugara buat demo di hadapan.
.
.
.
"""Kita akan berlepas tidak lama lagi"""
.
.
.
Aku mengenggam tangan abang Zul, dan beberapa saat kemudian kapal terbang yang aku naik tu mula bergerak menuju ke landasan, aku lihat ke luar cermin aku nampak suasana gelap kerana masi pagi buta dan permandang Kuala Lumpur Airport.

Aku mengenggam tangan abang Zul, dan beberapa saat kemudian kapal terbang yang aku naik tu mula bergerak menuju ke landasan, aku lihat ke luar cermin aku nampak suasana gelap kerana masi pagi buta dan permandang Kuala Lumpur Airport

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Killing me softly (Cheritha Phelanghi Hitham) 80% CompleteWhere stories live. Discover now