KMS Ep 14 : Extra

4.6K 114 2
                                    

Put POV

"Hello ni Cik Puteri ke?" Tanya seseorang yang tidak di kenali dari panggilan telefon yang aku dapat sebentar tadi.

"Ya.. saya bercakap, ini siapa ye?" Tanya aku pula.

"Okay, saya Inspektor Hanafi tempoh hari cik ada buat laporan pasal kawan Cik Hilanv betul tak?" Tanya inspektor itu.

"Ya Allah, ye betul-betul cik ada apa ye? Dah jumpa ke kawan saya tu? Lokasi dia dekat mana? Dia okay tak?" Tanya aku gelabah.

"Sabar Cik kami ada beberapa berita baik dan berita buruk yang dapat pihak polis laporkan kepada cik" kata inspektor Hanafi itu.

"Ok ye ke , ape dia ?" Tanya aku lagi dalam keadaan yang sedih takut dan perasaan ingin tahu.

"Ok kami ada buat tracking phone number Kawan cik tu kalau terakhir dia hidup phone tu Dua minggu lepas dan kami dah locate tempat terakhir phone itu dimatikan, ternyata phone tu di matikan di tepi jalan dan kami juga ada terjumpa phone Samsung A5 warna putih kam.." kata inspektor itu.

Belum sempat inspektor tu bak habiskan ayatnya aku mencelah "itu phone milik Azril cik Ya Allah kenapa ada dekat situ?" Tanya aku lagi dan bertambah lagi la kerisauan aku.

"Ok kami pun mengesyaki phone tersebut mungkin menjadi milik Azril tapi kami masih pelik bagai mana phone tersebut boleh berada di tepi jalan itu sebab tempat tu tak banyak kereta lalu lalang dan ada banyak pokok-pokok" kata inspektor hanafi lagi.

"Ya Allah ....Azrill.. " kata aku lagi ..

"Dan kami telah pun tracking no public yang cik katakan ada mendapat panggilan dari kawan cik tu kan nombor public phone tu terdapat di kawasan Mont Kiara yang kami pelik jarak kawasan kami jumpa phone Samsung dan public phone agak jauh tapi cik jangan risau kami mengesyaki kemungkinan dia di culik atau menjadi tahanan seseorang jadi saya harap cik boleh bagi kami sedikit masa untuk membaiki phone Azril ni kemudian kami akan selidik lagi harap cik dapat bersabar" kata inspektor itu.

"Ok baik lah terima kasih sangat ye nanti ada apa² tolong lah call saya balik." Penutup aku kepada panggilan telefon dari polis itu.

"Ya Allah ... Macam mana ni apa aku nak buat Zul.... " Perlahan aku terduduk dan air mata aku mengalir kerisauan...

Killing me softly (Cheritha Phelanghi Hitham) 80% Completeحيث تعيش القصص. اكتشف الآن