KMS Ep 41:BEAUTIFUL LIAR

2.7K 78 42
                                    

Recall Chapter

Azril seorang graduasi UiTM dalam bidang jurusan Fotografi. Dia hidup seorang diri di apartment nya dan hanya bekerja secara freelance photographer dan videographer untuk wedding/events/dinner and etc. kenapa dia hidup seorang diri? Sebab dia seorang anak yatim piatu tiada ibu dan bapa malah adik beradik sejak dia berumur belasan tahun lagi dia dibesarkan oleh ibu dan bapa saudaranya di Pulau Pinang dan sekarang dia tinggal di KL.
.
Zul Azizan seorang duda yang masih muda dan bekerja sebagai freelance Musician atau guitarist dan juga kerja part time sebagai Grabcar driver di kawasan Petaling jaya iaitu tempat tinggal Azril. Zul Azizan disahkan menghidap masalah mental iaitu D.I.D ataupun dikenali sebagai Dissosiative Identity Disorder/ Multiple Identity Disorder, dimana masalah ini membuatkan Zul Azizan mempunya dua identity yang berbeza ini disebabkan trauma dan tekanan yang di hadapi Zul apabila bekas isterinya kantoi di hadapannya curang dengan lelaki lain. Dia teelah terjatuh hati dengan customer grab dan akan buat apa sahaja untuk menjadikan customer dia itu milik dia selama-lamanya tak kiralah dengan cara baik ataupun dengan paksa.

.................................
KMS BEAUTIFUL LIAR EP11

KMS BEAUTIFUL LIAR EP11

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

//Azril//

Aku buka pintu kereta abang Zul dan terus masuk ke dalam, belum sempat aku nak sarung tali pinggang keledar abang Zul terus tanya aku.

"So macam mana dapat dah Passport ?" Tanya Abang Zul.

"Dapat dah .. ni ..." Kata aku sambil menunjukkan passport aku yang baru siap.

Lantas abang Zul pun mengambilnya dari tangan aku lalu membuka muka depan passport aku lalu dia tersenyum lantas berkata "hahaha comelnyaa..." .

Aku pun terus menyambar passport aku dari tangan abang Zul dan tutup muka depan passport aku dimana disebalik muka depan tu ada gambar aku.

"Ishh abang ni ..... " Runggut aku.

"Hahhaa dah² jom ..." Balas abang Zul sambil tersenyum lalu menghidupkan enjin kereta dan kami beredar dari tempat letak kereta di perkarangan pejabat Imigresen Petaling Jaya itu.

Beberapa hari kemudian

"Sayang ... Dah kemas ke barang² sayang?" Tanya abang Zul.

"Belum lagi.. ingat lepas dinner ni baru Azril nak kemas ... Abang dah prepare ke semua?" Tanya aku pula pada abang Zul.

"Belum lagi, abang pun lepas dinner ni baru ingat nak kemas sebab Lusa dah nak Fly dah .. kang tak sempat pula ..." Balas abang Zul.

"Nanti ada berapa kali transit ye bang ?" Tanya aku sekali lagi.

"Entah abang pun tak ingat, jap nanti masa kemas nanti kita tengok lagi sekali dekat boarding pass tu" balas abang Zul.

Killing me softly (Cheritha Phelanghi Hitham) 80% CompleteWhere stories live. Discover now