KMS Ep 33: BEAUTIFUL LIAR

2.7K 91 5
                                    

Previously on Ep2

Pada malam berikutnya ketika waktu makan malam

"Along .. sebelum makan mama dan papa ada benda nak berbincang dengan Along ni ..." kata Mama ketika di meja makan.

"huh ... ? nak bincang apa mama ? Along ada buat salah ke ?" Tanya aku lagi dalam perasaan yang tertanya-tanya sambil aku melihat muka adik aku.

"awat tengok aku mana aku tau hang ada buat apa ?" kata adik aku pula.

KMS : BEAUTIFUL LIAR EP3

"Papa dengan mama ada benda nak bagitau ni...." Kata Papa aku.

"ye bagitau la papa benda apa tu macam penting sangat ja .." balas aku.

"ingat tak, masa Along masuk pertandingan karaoke masa hari kantin kat sekolah along hari tu ?" mama pula bersuara.

"masa Along nyanyi hari tu kan adik ada record kan ?" sambung papa pula.

"ye .. okay kenapa dengan video tu ?" Tanya pula pada papa dengan mama.

"sebenarnya papa dan mama ada submit video Along nyanyi tu dekat website rancangan TV Bintang Kecil ... dan berita baiknya Along diterima untuk masuk ke rancangan ttu .." kata papa lagi.

"WAIT APA DIA ???? SERIOUSLY ....." aku terkejut dengan apa yang papa aku katakan... mana taknya ramai kot budak-budak kat sekolah aku teringin nak masuk show tu tapi tak dapat.

"Ye betul ... minggu depan kita kena pi KL nak hantar Along .. dekat sana nanti depa akan ajaq Along untuk nyanyi dengan lebih professional mana tau InsyaALLah satu hari nanti Along boleh jadi penyanyi" Balas papa lagi.

"Ya Allah .. mama betul ke ni ?" Tanya aku kepada mama sebab aku macam tak percaya.

"ye la betul la tu .. ni tengok surat yang baru sampai pagi tadi ..." balas mama sambil menunjukkan surat dari rancangan tv tersebut itu.

"untung lah .... " kata adik.

aku terus bangun lalu memeluk papa dan mama aku.

"terima kasih mama.... Papa ..." kata aku sambil memeluk mereka dari belakang.

"aih .. aku hang tak peluk dan ucap terima kasih ka ? sebab aku yang record kot video hang tu ? kalau tak memang tak dapat masuk rancangan apa pun la ..." balas adik aku dengan nada cemburu.

"oh ya ... aku terima kasih adik ...." Mendengar kata-kata adik aku tu .. aku pun lari ke sebelah meja makan lalu memeluknya dari belakang pula.

"ha ... buat elok2 ingat aku, papa dan mama akan sentiasa support hang okay ?" balas adik aku lagi.

"....awww... you are the best brother ever ..." balas aku lagi.

"ha dah jangan dok puji aku lebih2..." balas adik aku.

"hahhaha okay-okay..."balas aku sambil ketawa kecil.

...

Apabila hari untuk family aku hantar aku pergi KL tiba...

"okay ready ye semua lagi 3 ke 4 jam kita sampai ye...." Kata papa aku dalam kereta ketika kami semua bersiap sedia untuk bertolak ke kuala Lumpur untuk menghantar aku ke program Bintang Kecil.

"yeeaayyyyy" jerit aku dan adik kegembiraan sebab kami tak pernah pergi Kuala Lumpur lagi.

Berita Terkini !!

"Sebuah keluarga maut dan hanya tinggal seorang sahaja yang terselamat dalam kemalangan buruk yang berlaku di Lebuh Raya utara selatan berhampiran dengan Tol Tanjung Malim,Perak. Mereka sekeluarga dalam perjalanan dari Pulau Pinang untuk ke Kuala Lumpur itu telah dilanggar oleh sebuah lori yang membawa muatan berat yang dikatakan pemandunya berada di bawah pengaruh alcohol/dadah, dan terdapat 3 orang yang terbunuh dan 2 yang terselamat termasuk pemandu lori yang mabuk itu, yang terkorban ialah Azlee Bin Elias, 45 tahun, Zaleha Binti Zakaria,43 tahun dan Mohamad Azrul bin Azlee,14 tahun manakala yang terselamat pula ialah Mohamad Azril Bin Azlee, 15 tahun dan pemandu lori tersebut Lim Chun Keat, 40 tahun. Mereka yang terselamat mengalami cedera ringan dan telah di masukkan di Hospital Ipoh,Perak manakala yang terkorban di sahkan meninggal di tempat kejadian ......."

Tammat Flashback

"itu lah ceritanyaa .. sebab tu la Ril dah tak mau menyanyi dah .. disebabkan Azril Ril hilang semuanya .... ....sob...sob..." balas aku lantas perlahan aku menanggis.

"dah jangan cakap macam tu ..." lantas abang Zul bangun dan duduk di sebelah aku lantas memeluk aku sambil menepuk-nepuk belakang aku.

"takpe sayang ... abang ada okay .. lagi pun bukan salah Ril .... Dah memang ajal mereka .....sudah jangan nanggis la abang ada ....." pujuk abang Zul sambil menepuk-nepuk belakang aku.

"dah jom makan nanti sejuk ... lagi sejam je lagi abang punya show...." Kata abang Zul.

....

......You gotta get up and try, and try

You gotta get up and try, and try

You gotta get up and try, and try

You gotta get up and try, and try...

Semua orang yang berada dalam club tu memberikan tepukan yang gemuruh dan itu adalah lagu acoustic terakhir abang Zul malam ni. Aku membantu abang Zul menyimpan alatan-alatan music guitarnya, tiba-tiba dating seorang lelaki yang berada dalam keadaan yang mabuk lalu menyapa abang Zul.

"heyy bro .... " sapaan mamat yang berada dalm keadaan mabuk itu.

"yeah whats up ..." balas abang Zul.

Aku tak melayan sangat mungkin mamat tu kawan abang Zul.

"my girlfriend just cheating on me yesterday and she show me the picture of the guy that she cheated and his face just look like you ...." Kata mamat tu, aku dah mulai rasa tak sedap hati.

Abang Zul masih diam.

"Kau kan ? yang rampas girlfriend aku ? " kemudian mamat tu mencekak kolar baju abang Zul.

Muka aku dah merah dan dengan pantasnya aku merentap tangan mamat yang mengcekak kolar baju abang Zul dan kemudiannya aku pula yang mengcekak kolar baju mamat tu.

"kau pahal !? dia ni ada dengan aku semalam seharian suntuk tak da perempuan pun dengan dia!!! kau jangan nak tuduh macam-macam. Entah dengan jantan mana entah yang girlfiend kau curang..." balas aku dengan telinga aku yang dah merah tapi bukan merah sebab blushing tapi merah sebab marah.

"ohh.. so kau ni anak ikan dia ka???!?!?!" balas mamat tu.

"Kurang Ajarrr !!!!!!" balas aku.

"Bussshhhhh !" sedas tumbukan aku lepaskan dekat mamt tu menyebabkan mamat tu jatuh kebelakang. 

To Be continue...

Ok Guys macam mana ? Jangan lupa Vote ye sorry sebab lambat Post aku terlupa kenapa korang tak ingatkan aku ... Adoi ... Hahahha enjoy ye ...

 Hahahha enjoy ye

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Killing me softly (Cheritha Phelanghi Hitham) 80% CompleteWhere stories live. Discover now