KMS Ep 21 : Victor Is Me

3.3K 110 14
                                    

Previously on KMS ep 20

"Sebenarnya .... Abang .... Ada penyakit." Balas abang Zul tapi dengan jangka yang agak lama.

Aku mulai khuatir penyakit apa yang abang Zul alami ni oh tuhan aku baru nak merasa kebahagian ini jangan Kau tarik lagi.

"Penyakit? Penyakit apa abang?" Tanya aku.

"Mari ikut abang, abang nak tunjukkan kamu sesuatu, tapi abang harap kamu masih menyintai abang walaupun kamu dah mengetahui perkara yang sebenar" kata abang Zul.

"Apa abang cakap ni? Azril aku terima abang seadanya tu janji Azril" balas aku menyedapkan hati abang Zul.

Lantas abang Zul menarik tangan aku menuju ke bilik bacaannya yang berada di tingkat atas.

*************************************************

Abang Zul mengeluarkan sekeping Fail yang berwarna putih dari laci wardrobe-nya dan dia lantas menghampiri aku lalu menghulurkan fail tersebut kepada aku.

Aku kemudian menyambut fail putih yang di hulurkan itu. "Apa benda ni abang?" Tanya aku yang agak kebingungan.

"Buka dulu fail tu dan baca la statement yang tertera di situ." Kata abang Zul sambil memuncungkan bibirnya ke arah fail yang aku pegang itu.

Aku membuka fail putih itu lalu membaca statement yang tertera di muka hadapan sekali dan ternyata statement ini dibuat dari KPJ PJ, "Setelah membuat beberapa kali Ujian MRI dan juga ujian oral dan bertulis kepada Encik Zul Hakimi Bin Zul Azizan pihak KPJ mengesahkan Encik Zul Hakimi mengalami Simptom DiD ataupun dengan nama penuh simptom tersebut Dissociative Identity Disorder ataupun boleh dipanggil Multiple Personality Disorder." Aku membaca statement di dalam fail putih itu.

"Penyakit ini tidak membawa maut tetapi boleh membawa kepada gila jika tidak di ubati. Apabila seseorang menghidapi penyakit atau simptom mereka mempunyai karakter/perwatakan yang lebih dari satu di dalam jiwa mereka, dan buat masa sekarang record yang tertinggi orang yang menghidapi penyakit ni mempunya 9 perwatakan yang berbeza dalam satu badan." Aku meneruskan bacaan ku lagi.

"Penyakit ini merupakan penyakit 1/100k orang jadi memang tak banyak orang yang menghidap penyakit ini, dan karakter-karater yang terdapat di dalam orang yang memiliki penyakit ini selalunya ada berkaitan dengan hidup mereka ada yang jahat, ada yang baik, ada yang berlainan jantina dan ada yang haiwan mengikut kecenderungan pensakit itu." Aku memberhentikan bacaku mata aku semakin merah, aku memandangkan arah abang Zul.

"Baca lagi Ril." kata abang Zul.

"Memandangkan Encik Zul Hakimi baru berada di stage yang pertama buat masa sekarang perwatakkan kedua yang berada di tubuh Encik Zul Hakimi cuma seorang sahaja dan dia bernama Victor dan perwatakkannya seorang yang panas baran, dan sangat tertarik kepada perbuatan seksualiti." Air mata aku jatuh saat membaca bahagian ini, kini baru aku tahu jika sebelum ini bila abang Zul berkelakuan kasar dan pervert rupanya itu bukan abang Zul dan itu adalah Victor.

" Air mata aku jatuh saat membaca bahagian ini, kini baru aku tahu jika sebelum ini bila abang Zul berkelakuan kasar dan pervert rupanya itu bukan abang Zul dan itu adalah Victor

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
Killing me softly (Cheritha Phelanghi Hitham) 80% CompleteOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz