KMS Ep 18 : Twinkle Little Star

3.3K 147 0
                                    

*Author- sebelum korang jatuh ke dalam gaung aku nak pesan kalau boleh Follow Acc aku supaya senang korang dapat info terkini pasal Azril dan Zul dalam Wall aku yang tak terdapat di dalam episode*

Previously on KMS ep 17

Setelah itu, abang Zul mengeluarkan sebuah kotak kecil yang berada di dalam poketnya lalu dia membuka kotak kecil tersebut, dan di dalamnya ku lihat terdapat dua buah cincin perak lalu abang Zul mengambilnya lantas memasukkan ke dalam jari manis tangan kanan aku.

Kemudian abang Zul memberikan aku kotak cincin itu lalu aku pun mengambil cincin lagi satu itu lantas menyarungkan ke dalam jari manis tangan kanan abang Zul.

"Mulai hari ni Azril dah jadi milik abang jangan pernah tinggalkan abang dan abang takkan tinggalkan Zul." kata abang Zul sambil kedua-dua tangannya memegang pipi aku.

"I Love You...." kemudian abang Zul perlahan memejamkan matanya lantas dia tunduk perlahan-lahan lalu mencium bibir aku, dan aku pun do the same thing as what he did to me.

'from now on... Azril you need to be strong more than before.'

*************************************************

Aku berada di dalam kereta dengan abang Zul yang sedang memandu di sebelah, ibu jari tangan kanan aku sedang mengusap-usap cincin perak yang berada di jari manis di tangan itu kemudian aku tersenyum kembali bila mengingati semula peristiwa yang terjadi petang tadi ketika abang Zul confessed dekat aku, yeah memang aku rasa diri aku keji sangat sebab menerima lamaran itu tapi apakan daya nafsu dah menguasai aku.

Walaupun lagu sedang bermain di radio kereta tetapi lagu yang Abang zul nyanyi tadi yang bermain di minda aku maka tersenyum la aku macam kerang busuk.

"Kenapa ni dok senyum sorang-sorang ni dari tadi?" Tiba-tiba abang bersuara.

"Hah ... tak da apa-apa pun." balas aku sambil tersenyum sambil menyorokkan cincin di tangan aku tu.

Abang pun diam je tersenyum melihat telatah aku yang comel tu.

"Abang ..." Tiba-tiba aku pula yang bersuara.

"Ye kenapa sayang....." Balas abang Zul sambil memandu.

'omg omg omg dia panggil aku sayang....' ....tahan Azril sabar kawal diri kau tu...

"Abang boleh ajarkan saya main alat music?" Tanya aku.

"Haha Azril nak belajar ke? Boleh ... Abang Boleh ajarkan tak ada masalah" balas abang Zul.

"Yeay .. thanks abang" balas aku.

Beberapa hari kemudian, "tengok kord-kord dalam music sheet ni Azril cuba perlahan-lahan." kata abang Zul.

"Ok.. Azril try..." Balas aku kemudian teragak-agak aku menekan not piano di ruang tamu rumah abang Zul dengan lagu yang sedang cuba aku mainkan ialah lagu Twinkle Twinkle Little Star.

Memandangkan aku masih baru belajar jadi agak kekok dan kaku sikit jari aku nak menekan not-not tu ye lah orang belajar dari kecik lagi time jari tengah lembut sekarang dah 22 baru nak belajar jari dah keras so agak susah sikit la kadang-kadang tercepat dan kadang-kadang terlambat and kadang-kadang terlupa not, ni kira simple sebab lagu twinkle twinkle little star cuba kalau bagi lagu yang susah lagi memang tak la hahaha.

Abang Zul cuma ajar aku main piano je sebab kalau baru nak belajar main piano senang sikit, lagipun aku pun memang minat dan teringin sangat nak main piano macam guitar la, trumpet la and so on.

Killing me softly (Cheritha Phelanghi Hitham) 80% CompleteWhere stories live. Discover now